Μια παλιά έκφραση που στις μέρες μας έχει ατονήσει… όταν χτιζόταν το δρομοκαΐτειο ίδρυμα στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα, ένας περαστικός ρώτησε τους μάστορες γιατί μέτραγαν. Όταν αυτοί του απάντησαν πως χτίζουν τρελοκομείο, αυτός τους έδειξε την υπόλοιπη Αθήνα και φώναξε σκωπτικά: τράβα κορδέλα μάστορα.. ( χρειαζόταν μεγάλος χώρος για όλη αυτή την τρέλα)
Θυμήθηκα λοιπόν αυτήν την έκφραση όταν πήγα πρόσφατα να παρκάρω στο πάρκινγκ της παράλιας. Εκεί διαπίστωσα με χαρά ότι είχαν βάφει πρόσφατα οι γραμμές αλλά με τρόμο ότι οι περισσότεροι είχαν βάλει τα αυτοκίνητά τους πάνω στις γραμμές. (από περιέργεια τα μέτρησα: από τα 39 αυτοκίνητα, σωστά σταθμευμένα ήταν μόλις τα 9 -ένας στους τέσσερις-)
Ως γνήσιος Έλληνας άρχισα να παραπονιέμαι για την έλλειψη παιδείας του λαού μας μέχρι που μια φίλη τόνισε κάτι που αρχικά δεν ήταν προφανές: “οι γραμμές είναι πολύ πυκνές”
Σήμερα λοιπόν που πέρασα ξανά από εκεί, πήρα και μια μετροταινία:
Το πλάτος των θέσεων ήταν κατά μέσο όρο δυο μέτρα (μέτρησα δειγματοληπτικά περίπου δέκα θέσεις και κυμαίνονταν από 1.95 έως και 2.10 μέτρα)
Μετά από μια πολύ σύντομη έρευνα στο ίντερνετ βρήκα πως η νομοθεσία ορίζει ως ελάχιστο (έμφαση στο “ελάχιστο”) πλάτος για θέσεις κάθετης και διαγώνιας στάθμευσης τα 2.25 μέτρα. (Πηγή)
Να τονίσω πως από τις τέσσερις λωρίδες στάθμευσης στην παράλια έχουν μέχρι στιγμής βάφει οι τρεις και μόνο μια φαίνεται να έχει βαφεί λάθος: η κοντινότερη προς τον δρόμο. Οι άλλες δυο έχουν κατά μέσο όρο πλάτος 2.3 μέτρα για κάθε θέση (με απόκλιση μέχρι δέκα εκατοστά για τις λίγες που μέτρησα).
Πιθανές εξηγήσεις:
Μετά από συζήτηση με φίλους, άκουσα διάφορες θεωρίες:
- Προσπαθούν να χωρέσουν πολλές θέσεις για να χρεώνουν περισσότερα με την ιδιωτικοποίηση
- Προσπαθούν να προκαλέσουν χάος για να ζητήσουμε από μόνοι μας να το ιδιωτικοποιήσουν
- Και άλλες παρόμοιες στον ίδιο τόνο
Προσωπικά βρίσκω αυτές τις θεωρίες υπερβολικές και νομίζω ότι το σφάλμα πιθανώς θα έγινε όταν κάποιος έδωσε οδηγία να σχεδιαστούν οι διαχωριστικές γραμμές με απόσταση 2.3 μέτρων χωρίς να διευκρινίσει πως αυτή η απόσταση πρέπει να μετρηθεί μεταξύ των διαχωριστικών γραμμών και όχι κατά μήκος της λωρίδας στάθμευσης . Όταν το λάθος διαπιστώθηκε οι άλλες δυο λωρίδες σχεδιάστηκαν κανονικά).
Όπως και να έχει το θέμα, νομίζω πως είναι απαραίτητο η συγκεκριμένη λωρίδα να ξαναβαφτεί.
(και αυτή τη φορά… τράβα λίγο ακόμα κορδέλα μάστορα!)
Υ. Γ. Η λάθος διαγράμμιση σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί το κακό παρκάρισμα των οδηγών. Αλλά δυστυχώς τα θέματα παιδείας – οδικής και μη – λύνονται σε βάθος γενεών, κάτι που δεν διορθώνεται με ένα κουβά μπογιά…
Άρης Νικολόπουλος
2 /6/18