Καλεσμένος στο απογευματινό μαγκαζίνο ήταν ο ιστορικός και ομότιμος καθηγητής του τμήματος Ιστορίας του Ιονίου πανεπιστημίου Πέτρος Πιζάνιας, σχολιάζοντας την επικαιρότητα.
Αναφορικά με την Πανδημία υπογράμμισε πως πρέπει να καταλάβουμε πως είμαστε αντιμέτωποι με κάτι που πρώτη φορά η ανθρωπότητα μαθαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία της.
Σχολιάζοντας το σκηνικό πόλωσης που δημιουργήθηκε αναφορικά με την πορεία που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Αθήνας για την επέτειο του Πολυτεχνείου, ανέφερε ότι “εγώ προσωπικά αυτό που μπορώ να καταλάβω είναι ότι αρχικά η πορεία των λίγων εκατοντάδων μελών και στελεχών του K.K.E ήταν πολύ οργανωμένη και συντεταγμένη και προσεκτική ωστόσο τυπικά παραβίαζε την αστυνομική διάταξη για απαγόρευση εκδηλώσεων.
Ωστόσο η αστυνομία έδρασε με τρόπο υπερβολικό και μπουνταλάδικο και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι προκαλεί υπέρμετρη αντίδραση απέναντι σε μία σχετικά ήπια και οργανωμένη πορεία, προκαλώντας επιπλέον στο όνομα της προστασίας από την επιδημία του κορονοιού να πολλαπλασιάζει με την παρουσία της στη διασπορά του ιού.
Πραγματικά υπάρχει μία δόση βλακείας εκεί, καθώς λέγονται διαφορά συνωμοτικά ότι πρόκειται για πρόβα καταστολής για αυτά που έρχονται, εμένα όλα αυτά μου φαίνονται υπερβολικά δυστυχώς βρισκόμαστε σε μία φάση που η ιστορία δεν κινείται με τις κοινωνικές συγκρούσεις αλλά με τη βλακεία.
Με όλη την άνεση που μου δίνει το γεγονός ότι επί μισό αιώνα είμαι αριστερός μπορώ να σας θυμίσω ότι το φρικτό πρόσωπο της καταστολής έγινε από κάτι που εγώ δεν φανταζόμουν, ένα είδος κενσιανισμού, πολλαπλασιασμό επί 3 που εφάρμοσε η κυβέρνηση, υποστηρίζοντας τις επιχειρήσεις και την εργασία κάτι που γενικά οι δεξιοί δεν το κάνουν, εννοώ με τις διάφορες παροχές λόγω του κλεισίματος των επιχειρήσεων και των καταστημάτων.
Σχετικά με την ιστορία με τον κορονοιο, η κυβέρνηση στην πρώτη περίοδο του αντιμετώπισε πολύ καλά στη δεύτερη περίοδο την καλοκαιρινή και μέχρι τον Οκτώβρη αρχές Νοέμβρη παλινωδούσε όπως όλες οι κυβερνήσεις και της Ευρώπης και της Αμερικής, καθώς πρόκειται για κάτι άγνωστο και μας βάζεις όλους στο Δίλημμα πανδημία η οικονομία, που σε χώρες που οι φτωχοί ζουν με μεροδούλι μεροφάι το δίλημμα αυτό είναι ακόμα πιο άγριο και εκεί έχουν να επιλέξουν με το αν θα πεθάνουν από τον κορονοϊό ή από την πείνα.
Πιστεύω ότι η κυβέρνηση έκανε μία υπερβολή με αυτή την Αστυνομική διάταξη για την απαγόρευση των εκδηλώσεων για το Πολυτεχνείο και η υπερβολή αυτή πολλαπλασιάστηκε με τις υπερβολές της αντιπολίτευσης, ΣΥΡΙΖΑ-Μέρα 25, σε κάποιο βαθμό και του Κ.Κ.Ε.
Δεν υπήρχε λόγος να γίνουν πορείες σήμερα, από τη στιγμή που βρισκόμαστε σε Πανδημία. Αυτό σημαίνει κίνδυνος ζωής ή θανάτου για πολλούς συμπολίτες μας. Παρά ταύτα ο τρόπος που το χειρίστηκε η αστυνομία και το χρεώνεται η κυβέρνηση είναι βλακώδης, αφού όπως είπαμε είχε ως αποτέλεσμα της διασποράς του ιού.
Αυτό δεν μου κάνει εντύπωση δεδομένου του υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Χρυσοχοΐδη, ο οποίος είχε πει κάτι που κανένας νοήμων άνθρωπος δεν θα έλεγε, ότι ψήφισε το πρώτο μνημόνιο παρόλο που δεν το είχε διαβάσει γιατί ήταν πολλές σελίδες.”
Σε άλλο σημείο της συζήτησης μας, ο κύριος Πιζανιας είπε ότι σε καταστάσεις πανδημίας σε όλες τις χώρες περνάνε επί τη ευκαιρία νομοσχέδια περιοριστικά σε διάφορα θέματα της κοινωνίας τα οποία είναι προβληματικά.
Ωστόσο αν σκεφτούμε το τι σημαίνει το μήνυμα της εξέγερσης, αυτές οι λίγες χιλιάδες φοιτητές που ήταν μέσα κλεισμένοι μέσα σε αυτό, αλλά και οι πολίτες που περιφερόντουσαν απέξω, σε μία κοινωνία που δεν αντιδρούσε καθόλου στη Χούντα, βρέθηκαν μερικές χιλιάδες άνθρωποι που ξεκίνησαν με τις καταλήψεις της Νομικής το Φεβρουάριο και το Μάρτιο του 1973 και συνεχίστηκαν με διάφορες μικρό εκδηλώσεις το καλοκαίρι, εκμεταλλευόμενηοι την λεγόμενη φιλελευθεροποίηση της χούντας και κορυφώθηκε με το Πολυτεχνείο.
Μας λένε ότι εάν δεν αγωνιστείς δεν κερδίζεις. Ακόμα και αν χάσεις αγωνιζόμενος, έχεις αφήσει πίσω με τον αγώνα σου παρακαταθήκη για την επόμενη φορά και αυτό μας λέει η μέρα σήμερα και τίποτα άλλο καθώς και μερικά ωραία τραγούδια.
Αν δεν πάρουν ρίσκα κάποια τμήματα των πολιτών τότε δεν χρειάζεται η Πανδημία για να περάσουν τα αντεργατικά νομοσχέδια περνάμε κι αλλιώς.
Σχετικά με τον χειρισμό της πανδημίας, αν ρίξουμε μία ματιά στον κόσμο δεν υπάρχει κάποια διαφορά στον τρόπο αντιμετώπισης με ότι συμβαίνει στη χώρα μας.
Πρέπει όμως οποιοσδήποτε ενδιαφέρεται να κάνει αυτές τις συγκρίσεις, πρέπει να έχει κατά νού ότι είναι ένας ιός, για τον οποίον η ανθρωπότητα δεν γνωρίζει απολύτως τίποτα και μαθαίνει κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ταυτοχρόνως μαθαίνει με όλες τις ανοησίες, βρωμιές, εξυπνάδες.
Οι πολίτες δεν πρέπει να ακούν κανέναν κυρίως τις εταιρείες που κάνουν τον αγώνα δρόμου για τα εμβόλια, διάφορους που λένε διάφορα συνωμοσιολογικά που λένε ότι δεν υπάρχει ο ιός, πρέπει να ακούνε μόνο τους επιστήμονες και κανέναν άλλον.
Αυτά που λένε οι επιστήμονες είναι η μόνη γνώση πού κατέχουμε αυτή τη στιγμή.
Στο ερώτημα ότι μεγάλη μερίδα κόσμου αμφισβητεί τόσο τον ιό, όσο και τον τρόπο αντιμετώπισης, είπε ότι σε ένα βαθμό καταλαβαίνεις αντιδράσεις, αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στον βομβαρδισμό των μέσων ενημέρωσης από το πρωί μέχρι το βράδυ για τον κορονοϊό και τους θανάτους και το εκλαμβάνουν σε μία απόπειρα κατατρομοκράτησης και δεν έχουν άδικο. Μπορούν όμως να αντισταθούν και να κλείσουν την τηλεόραση.
Οτιδήποτε είναι συνωμοσιολογική ερμηνεία και εξήγηση για τον κορονοϊό είναι ο καλύτερος τρόπος για να μην καταλάβει κανείς την πραγματικότητα και αυτό συμβαίνει για οποιοδήποτε θέμα.
Όπως για παράδειγμα ο Μητσοτάκης στήνει αυταρχισμό ενόψει της φτώχιας που έρχεται, ή ότι ο κορονοϊός χρησιμοποιείται από την Κίνα για να εξολοθρεύσει τη δύση, με συγχωρείτε που θα το πω όμως αλλά αν υπήρχε Θεός, ούτε ο Θεός δεν θα κατάφερνε να πει κάτι τέτοιο.