Ο Πρόεδρος της Ένωσης Πυροσβεστικών Υπαλλήλων Ηπείρου κ Ζώης Μαργέλης ήταν καλεσμένος στο στούντιο του Prisma 91,6 προκειμένου να μιλήσει για τα θέματα της αντιπυρικής προστασίας και της κατάστασης στην Π.Υ. της περιοχής μας.
Ο κ Μαργέλης αρχικά σημείωσε ότι το προσωπικό της Πυροσβεστικής είναι δίπλα στον πολίτη όλο το χρόνο, όλο το 24ωρο. Ανέφερε δε σε σχέση με τα μέσα που διαθέτει η Π.Υ. ειδικά στην περιοχή μας, ο στόλος έχει σχετικά ανανεωθεί. Υπάρχει ωστόσο το χρόνιο πρόβλημα με τα ελαστικά, καθώς είναι συγκεκριμένοι τύποι ελαστικών και λόγω διαδικαστικών προβλημάτων μπλοκάρουν οι προμήθειες.
Σε σχέση με την επάνδρωση της υπηρεσίας ο πρόεδρος σημείωσε ότι η παρόλο που έγινε αναδιοργάνωση του σώματος, ο σταθμός της Πρέβεζας παρέμεινε Γ τάξης και έχει συγκεκριμένο αριθμό ατόμων. Παρόλο που έχουν αυξηθεί οι ανάγκες και έχει μεγαλώσει το πεδίο ευθύνης, δεν έχει ανεβεί η τάξη προκειμένου να υπάρχουν περισσότερα άτομα. Μίλησε ακόμη για τις ελλείψεις προσωπικού λόγω συνταξιοδοτήσεων που δημιουργούν ελλείψεις στην υπηρεσία αλλά και η επάνδρωση των αεροδρομίων της Fraport και των κλιμακίων εθνικών οδών που δημιούργησαν ακόμη περισσότερα κενά. Σημείωσε ακόμη ότι πλέον έχει γίνει μία καρατόμηση στο σώμα και ενώ όλοι κάνουν την ίδια δουλειά έχουν χωριστεί οι πυροσβέστες σε 5 κατηγορίες, γεγονός που δημιουργεί επιπλέον προβλήματα.
Στη συνέχεια ο κ Μαργέλης μίλησε για τον 2ο Πυροσβεστικό σταθμό Ιωαννίνων ο οποίος συστεγάζεται σε ένα μη ιδιόκτητο κτίριο το οποίο κατά καιρούς έχει νοικιαστεί στο ΣΔΟΕ ή σε άλλους τρίτους και πλέον ενοικιάζεται από μία ΜΚΟ για τη φιλοξενία μεταναστών. Το πρόβλημα σημείωσε ο πρόεδρος των πυροσβεστών δεν είναι ποιοι μένουν αλλά το γεγονός ότι ο πυροσβεστικός σταθμός μοιράζεται χώρους με ιδιώτες δημιουργεί σημαντικά προβλήματα.
Ο Ζώης Μαργέλης σε ερώτηση για την πυρασφάλεια του αεροδρομίου των Ιωαννίνων σημείωσε ότι το αεροδρόμιο το οποίος είναι στην κατηγορία Διεθνών Αεροδρομίων έχει για την πυρασφάλεια 1 όχημα και ένα άτομο. Πλέον με την charter πτήση ανέβηκε κατηγορία και ζητήθηκε από την πυροσβεστική διάθεση 1 οχήματος προκειμένου να πληροί τις προϋποθέσεις.
Ο κ Μαργέλης σημείωσε ότι κανονικά το κάθε αεροδρόμιο πρέπει να έχει τη δική του υπηρεσία πυρασφάλειας με εσωτερικό σταθμό. Επιπλέον σημείωσε ότι για να γίνει μια διάσωση σε αεροπλάνο, δεν μπορεί αυτό ναι γίνει από απλούς πυροσβέστες αλλά πρέπει να επέμβουν ειδικά εκπαιδευμένοι πυροσβέστες, με συγκεκριμένη πιστοποίηση. Η Π.Υ. σε αυτές τις περιπτώσεις επεμβαίνει μόνο επικουρικά.
Παρόλα αυτά ο πρόεδρος των εργαζομένων σημείωσε ότι έχουν σταλεί 4 πυροσβέστες από τον συγκεκριμένο σταθμό προκειμένου να εκπαιδευθούν στο Ελ. Βενιζέλος και να πάρουν τις κατάλληλες πιστοποιήσεις προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετήσουν το αεροδρόμιο. (Διαβάστε ακόμη εδώ)
Στις προτάσεις του κ Μαργέλη για την επίλυση του θέματος ανέφερε ότι μια λύση θα ήταν η μεταστέγαση του σταθμού που ούτως η άλλως δεν βρίσκεται σε ιδιόκτητο κτίριο στο αεροδρόμιο προκειμένου να παρέχει την απαραίτητη πυρασφάλεια στις πτήσεις.
Ακούστε το απόσπασμα:
{youtube}YcHfOtpV9jw{/youtube}