Σε μία εκπομπή αφιερωμένη στην εκπαίδευση, καλεσμένη στην εκπομπή του Βασίλη Ιωάννου στον Prisma 91,6, ήταν η Χριστίνα Κουκία, μέλος της διοίκησης συλλόγων του δήμου Πρέβεζας γονέων και Κηδεμόνων και πρόεδρος στο 2ο Γυμνάσιο και Λύκειο Πρέβεζας, εκπαιδευτικός στο επάγγελμα.
Σχετικά με τα υγειονομικά μέτρα, εκτίμησε πως “ο κορονοϊός μας πήρε πολλά πράγματα, χάσαμε την επαφή με τον διπλανό μας, οι μαθητές αντιμετώπισαν πολύ δυσκολίες, θεωρώ σωστό ότι φορούσα μάσκα, όμως θεωρώ πως πλέον κορονοϊός είναι σαν μία ίωση.
Θεωρώ ότι πλέον το περνάς κάθεσαι σπίτι σου, δεν νομίζω πως υπάρχει θέμα για να αγχωθούμε.
Σχετικά με τις κτιριακές υποδομές, ανέφερε πως ότι ήταν να αντιμετωπιστεί έχει γίνει, καθαρίστριες υπάρχουν, θεωρώ πως η χρονιά θα είναι καλή, εκφράζοντας την αισιοδοξία της”
Παρέμβαση έκανε στην εκπομπή ο πρόεδρος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κ. Φιλιππούσης.
Όπως είπε υπάρχουν κενά στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής, σε συνέχεια από πέρυσι το τέσσερα τμήματα σε σχολεία της πόλης δεν λειτούργησαν ούτε μία μέρα, έχουμε πάλι κενά και πιστεύω πως κανείς δεν πρόκειται να αναλάβει και φέτος.
“Επιπλέον έχουμε οκτώ κενά σε παράλληλες στηρίξεις με μειωμένες ώρες και ελλείψεις. Ενώ είχε γίνει αίτημα από την πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στο υπουργείο να έχουμε άλλα δύο τμήματα ένταξης σε δημοτικά, στο δημοτικό σχολείο Μεσποποτάμου και Καναλίου, όπως επίσης να ενισχυθεί και με έναν ακόμα εκπαιδευτικό στο ειδικό δημοτικό και ένα τμήμα ένταξης ακόμα στο νηπιαγωγείο, καθώς έχουμε μόνο ένα τμήμα ένταξης σε όλο το νομό Πρέβεζας, δυστυχώς τα αιτήματα αυτά απορρίφθηκαν από το υπουργείο όπως κάνει κάθε χρόνο.
Επίσης θα πρέπει οι τρεις Δήμοι του νομού να βρουν έσοδα για να καλύψουν οι σχολικές ανάγκες”
Στο ερώτημα εάν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουμε πολυμελή τμήματα, απάντησε πώς φέτος υπάρχει ενοποίηση τμημάτων στο 1ο και 5ο Δημοτικό και στο δεύτερο δημοτικό γράφτηκαν την τελευταία στιγμή δύο παιδιά και μπόρεσαν να χωρίσουν τα μηνύματα.
Σε δύο σχολεία της πόλης όμως που είχαμε ενοποίηση είχαμε πρόβλημα, σε ότι αυτό συνεπάγεται με την εκπαιδευτική διαδικασία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Δεν υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές, ένας μαθητής εάν έρθει από την πρωινή ζώνη θα είναι από τις 7 το πρωί τις 5 και μισή σε ένα θρανίο, εκεί θα φάει γιατί δεν έχουμε αίθουσες, ούτε τραπεζαρίες, εκεί θα κάνει τις δραστηριότητες του, καθαρίστρια δεν προβλέπεται για όλες τις ώρες, σχολικά γεύματα στο νομό πρέβεζας δεν έχουμε, όπως υπάρχει πρόβλημα και με τα ξενόγλωσσα βιβλία, καθώς η προμήθεια για έξι χρόνια έρχεται από το υπουργείο εσωτερικών και γυρίζουν πίσω.
“Εμείς από την πλευρά μας θα αντιδρούμε και στο θεσμό του μέντορα και του σχολικού συντονιστή, γιατί θεωρούμε πως κυρίαρχο όργανο είναι ο σύλλογος διδασκόντων.
Μπαίνοντας ο θεσμός του μέντορα και του σχολικού συντονιστή μέσα στο σχολείο, είναι σαν να ξεχωρίζουμε κάποιους συναδέλφους ότι είναι καλύτερα από τους άλλους, δηλαδή με αυτό τον τρόπο έχουμε την αξιολόγηση από το παράθυρο.
Οι συνάδελφοι που θα αναλάβουν το ρόλο του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή θα αξιολογηθεί και αυτό θα ληφθεί υπόψιν σε επόμενες κρίσεις στελεχών, εμείς θεωρούμε ότι όλοι είμαστε ίσοι μεταξύ μας, μέσα από το σύλλογο διδασκόντων μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματα μας με συνεργασία, συζήτηση και καλή πίστη.
Περιμένουμε τις ανακοινώσεις της Ομοσπονδίας, καθώς έχει ληφθεί η απόφαση να πάμε σε απεργία αποχή από τους θεσμούς του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή και θα δούμε πως θα εξελιχθεί η όλη κατάσταση”