Την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 10, καλεσμένος στον Prisma ήταν ο Κοσμάς Κοψάρης (Διδάκτωρ Φιλολογίας Π.Ι., Μεταδιδακτορικός Ερευνητής Φιλολογίας Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Υπ. Διδάκτωρ Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ., Μεταδιδακτορικός Ερευνητής Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ., Μεταδιδακτορικός Ερευνητής Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας ΕΚΠΑ, κριτικός Λογοτεχνίας, θεάτρου, σημειωτικής του Κινηματογράφου»), αναλύοντας ένα πολύ ενδιαφέρον ζήτημα:
«Ο ρόλος της γυναίκας στο ελληνικό σινεμά υπό το πρίσμα του νεορεαλισμού».
Σύμφωνα με τον κύριο Κοψάρη, το ελληνικό σινεμά της δεκαετίας του 50 και του 60 σηματοδότησε την αλλαγή ως προς τον στερεότυπο κοινωνικό ρόλο της γυναίκας. Στη «Στέλλα» του Κακογιάννη η ηρωίδα ήταν καταδικασμένη να πεθάνει γιατί αντιστρατευόταν τις πάγιες κοινωνικές νόρμες. Στην ταινία «Το κορίτσι με τα μαύρα» του Κακογιάννη, η Λαμπέτη ερμηνεύει μια γυναίκα που πνίγεται σε ένα κλειστό επαρχιώτικο κατεστημένο και δεν μπορεί να ανασάνει. Η θάλασσα, όμως, του νησιού συμβολίζει την ελευθερία και την ελπίδα του να μπορέσει να πορευτεί τελικά αυτό το δύσκολο δρόμο προς την οντολογική της πληρότητα. Στο «τελευταίο ψέμα» η πρωταγωνίστρια απαρνείται το ψεύτικο αστικό περιβάλλον της και συνενώνεται με τον λαϊκό κόσμο στην προσπάθειά της να οδηγηθεί στον αυτοπροσδιορισμό της. Στα «κόκκινα φανάρια», η Τζένη Καρέζη ελευθερώνεται από τα κοινωνικά δεσμά της και, το πιο σημαντικό, γίνεται αποδεκτή για αυτό που πραγματικά είναι. Αυτό σηματοδοτεί την ελπίδα για την αποδοχή της διαφορετικότητας όσον αφορά τον επιτελεστικό ρόλο της γυναίκας στον σύγχρονο κινηματογραφικό νεορεαλισμό. Στο «φόβο», το απεικονιστικό σύμβολο της Ναθαναήλ αποτυπώνει το καινούργιο που ανατρέπει συθέμελα την χρόνια γυναικεία καταπίεση. Η γυναίκα σε αυτό το πλαίσιο, όχι μόνο είναι ο εαυτός της, αλλά μπορεί να ανατρέψει και τα κακώς κείμενα σε ένα σαθρό ανδροκρατούμενο μηχανισμό που θέλει τη γυναίκα αντικείμενο. Πολλά έχουν ακόμη να ειπωθούν για τη γυναικεία αναπαράσταση στο ελληνικό σινεμά στην εκδοχή του νεορεαλισμού.