Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι επενδύσεις και οι πρωτοβουλίες που έχει ανακοινώσει η Microsoft στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, σε συνάντηση με δημοσιογράφους με θέμα «Τεχνολογία και Βιώσιμη Ανάπτυξη στην Πράξη», τόσο η επένδυση μέσω των data centers (DCs) όσο και η πρωτοβουλία GR for Growth είναι σε πλήρη εξέλιξη και συνεχίζονται κανονικά. Σε ό,τι αφορά το Skilling, «είμαστε ήδη στις 40.000 εκπαιδεύσεις (με στόχο τις 100.000), συμπεριλαμβανομένων 4.500 εκπαιδεύσεων στο Δημόσιο», είπε.
Η αδειοδότηση του έργου των DCs προχωρά κανονικά και η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει περάσει επιτυχώς το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης, είπε ο κ. Μιχαλόπουλος.
Αναφερόμενος γενικότερα στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του DC, είπε ότι βιώνουμε δύο τεράστιες αλλαγές παράλληλα, την ψηφιοποίηση σχεδόν των πάντων σε αυτό που αποκαλούμε πλέον 4η βιομηχανική επανάσταση και τη στροφή προς ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που οδηγείται κυρίως από την κλιματική κρίση και άλλα παγκόσμια γεγονότα που σχετίζονται με την ενεργειακή κρίση.
Στη συμβολή αυτών των δύο αλλαγών, βρίσκουμε χιλιάδες κέντρα δεδομένων που λειτουργούν όλο το 24ωρο για να υποστηρίξουν ένα ευρύ φάσμα κρίσιμων υπηρεσιών. Όταν αναφερόμαστε στο Cloud, μιλάμε στην πραγματικότητα για τα δεδομένα που αποθηκεύονται στα κέντρα δεδομένων – τα κτίρια που στεγάζουν τράπεζες μονάδων επεξεργασίας. Αξίζει να αναφερθεί, ότι η ενέργεια που χρησιμοποιούν τα κέντρα αυτά αντιπροσωπεύει το 1% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται παγκοσμίως, πρόσθεσε.
Microsoft – Πράσινες πρακτικές
Η δέσμευση της Microsoft, σύμφωνα με στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί είναι μέχρι το 2025 η εταιρεία να έχει κάνει τη μετάβαση σε 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας – που σημαίνει ότι θα έχουμε συμβάσεις πράσινης ενέργειας για το 100% της ενέργειας που καταναλώνεται από όλα τα κέντρα δεδομένων, τα κτίρια και τα campuses παγκοσμίως (PPAs). Αυτή η προσπάθεια θα επεκταθεί και σε όλες τις λειτουργίες της εταιρείας -από μετακινήσεις, μέχρι packaging- με σκοπό το 2030 η Microsoft να είναι carbon negative. Μέχρι το 2050, η Microsoft έχει δεσμευτεί να απομακρύνει από το περιβάλλον όλο τον άνθρακα που έχει εκπέμψει η εταιρεία -είτε άμεσα από κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας είτε από την ίδρυσή της το 1975. Σε αυτή την κατεύθυνση, επενδύονται ένα δισ. για την επιτάχυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης τεχνολογιών μείωσης, δέσμευσης και απομάκρυνσης του άνθρακα (carbon reduction, capture and removal), είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας.
Η προσπάθεια για εναλλακτικές πηγές ενέργειας εξετάζει και μελλοντικές λύσεις για τα DCs, όπως αυτή του «πράσινου» υδρογόνου, δεδομένου ότι έχει αποδειχτεί πως οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή ενέργειας χωρίς αέρια θερμοκηπίου, πρόσθεσε.
Πράσινο Οικοσύστημα Microsoft
O κ Μιχαλόπουλος έκανε εκτενή αναφορά και στο πράσινο οικοσύστημα που δημιουργεί η εταιρία στους ακόλουθους πυλώνες:
Αναλυτικότερα αναφέρθηκε στα ακόλουθα:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ/SKILLING: Μέσω εκπαίδευσης και πιστοποίησης σε Green Skills, δωρεάν και διαθέσιμη στα ελληνικά για πρώτη φορά. Για να καταφέρουμε να φτάσουμε σε επίπεδο net zero, χρειαζόμαστε πράσινες πρακτικές και αντίστοιχες δεξιότητες. Οι εργοδότες – και ειδικά ίσως οι μικρές/μεσαίες επιχειρήσεις – θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα σε upskilling που εστιάζει στη βιωσιμότητα, είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας.
Πρέπει να έχουμε sustainability-fluent ανθρώπους, για να διασφαλίσουμε ένα πραγματικά πράσινο μέλλον. Η συγκεκριμένη εκπαίδευση/πιστοποίηση βοηθάει ουσιαστικά σε αυτή την κατεύθυνση. Μας εξοπλίζει με γνώσεις και δεξιότητες για τη δημιουργία βιώσιμων ψηφιακών λύσεων. Από στρατηγικές βιώσιμου σχεδιασμού, μέχρι δημιουργία πιο φιλικών στο περιβάλλον υπηρεσιών, λύσεων, προϊόντων, μέχρι τη χρήση ψηφιακών δεδομένων και την επιρροή τους στο περιβάλλον, πρόσθεσε.
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ/ΠΕΛΑΤΕΣ: Όπως επισήμανε ο κ. Μιχαλόπουλος, μέσω συνεργατών/πελατών, χτίζουμε μαζί ένα πιο πράσινο μέλλον. Η Microsoft προσφέρει τεχνολογία με built-in οφέλη που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα. Πέρα από το συνολικό καλό, οι λύσεις που παρέχονται μειώνουν κατανάλωση και waste – άρα και κόστος, συμβάλλουν στην εμπιστοσύνη, στην κερδοφορία και ενδυναμώνουν ολιστικά το brand.
ΑΠΕ-ΜΠΕ