Ο Διευθυντής του δεύτερου δημοτικού σχολείου Πρέβεζας και πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών Μαθιός Φιλιππούσης, ήταν καλεσμένος στην εκπομπή του Χρήστου Τσούτση στον Prisma 91,6 με αφορμή τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών.
Η απεργία πραγματοποιείται με αφορμή την αιφνιδιαστική έναρξη της αξιολόγησης χωρίς κανέναν διάλογο για άλλη μία φορά από το Υπουργείο Παιδείας.
Συγκεκριμένα στο νομό 5014, καθώς ο τίτλος έχει τη σημασία του για την διερεύνηση αεροπορικών και Σιδηροδρομικών ατυχημάτων, κατέθεσε τροπολογία με την οποία επισπεύδει την διαδικασία έναρξης ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Θέλω να πω πως οι εκπαιδευτικοί δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση, όπως προωθούν τα διάφορα παπαγαλάκια της Κυβέρνησης στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Έχουμε όμως τις ενστάσεις μας απέναντι στο υπουργείο.
Δεν μπορεί όλα να τα ρίχνει στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο πρέπει να απολογηθούν και να πάρουν μέτρα για αυτό που ζούμε εμείς καθημερινά στα σχολεία και τις τραγικές συνθήκες των σχολικών μονάδων.
Στην Πρέβεζα τα τρία δημοτικά είναι προπολεμικά κτίρια με ένα σωρό προβλήματα που δεν μπορούμε να μαζέψουμε.
Αλλά και σε πανελλαδικό επίπεδο βλέπουμε οι υποδομές να καταρρέουν, έχουμε ελλείψεις εκπαιδευτικών ακόμα και στα μέσα της σχολικής χρονιάς.
Στην Πρέβεζα έχουμε 8 κενά παράλληλη στήριξη σε δημοτικά, ένα σε νηπιαγωγείο, στο ειδικό δημοτικό, 5 κενά δασκάλων και ειδικοτήτων η πλατφόρμα για αυτα τα κενά άνοιξε πριν από τρεις μήνες.
Υπάρχουν τεράστια μαθησιακά, κοινωνικά και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα των παιδιών και για αυτά δεν υπάρχει καμία μέριμνα.
Δυστυχώς με εργαλείο την αξιολόγηση επιχειρούν να τα ρίξουν όλα στις πλάτες μας, να κατηγοριοποιήσουν σχολεία εκπαιδευτικούς και μαθητές κι όλα αυτά χωρίς καμία ουσία.
Για το παιδαγωγικό έργο δεν γίνεται καμία μέριμνα, υπάρχει μία εντατικοποίηση της δουλειάς η οποία μας απορροφά από το παιδαγωγικό μας έργο.
Σύμφωνα με τον κύριο Φιλιππούση στις 8 Φεβρουαρίου βγήκε η υπουργική απόφαση που είναι 60 σελίδες και ακόμα και ο πιο μυημένος στην παιδαγωγική δεν μπορεί να καταλάβει τι προβλέπεται εκεί.
Η αξιολόγηση προβλέπεται να γίνει από το σύμβουλο και τον διευθυντή της σχολικής μονάδας, σε όλες αυτές τις κατηγορίες.
Επαναλαμβάνω σε όλη αυτή τη διαδικασία δεν προβλέπεται καμία αξιολόγηση πέρα από την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
Πρέπει να πω πως χρόνια εμείς κάνουμε παρατηρήσεις πάνω στα προγράμματα και στα βιβλία και δεν μας έχει δώσει κανείς καμία σημασία.
Εγώ πιστεύω ακράδαντα πως αν το δημόσιο σχολείο όλα αυτά τα χρόνια κρατήθηκε όρθιο και κυρίως τα χρόνια της πανδημίας και της εκπαίδευσης που οργανώσαμε από μόνοι μας, από το μηδέν Χωρίς καμία βοήθεια, καθώς βάλαμε και οικονομικούς πόρους από την τσέπη μας, καθώς και ήταν κάτι πρωτόγνωρο και για πρώτη φορά πήραμε μέρος σε αυτή τη διαδικασία.
Το σχολείο κρατήθηκε όρθιο χάρη στο φιλότιμο και το μεράκι των εκπαιδευτικών και ΄χαρη στην σχέση συνεργασίας και συναδελφικότητας που υπήρχε μεταξύ μας.