Το “Aκτιο- Αμβρακία” εκτελείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς
Είναι πολύ πρόσφατα τα κείμενα και οι ραδιοτηλεοπτικοί μου σχολιασμοί , για τον υπό κατασκευή οδικό άξονα «Αμβρακία- Άκτιο» και την πολύ μεγάλη σημασία που αυτός έχει για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μας.
Και παρ’ ότι τα τελευταία χρόνια, το συγκεκριμένο έργο έχει περάσει «από 40 κύματα», ήμουν από αυτούς που εδώ και 1 χρόνο ισχυρίζομαι, ότι αυτή τη φορά θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα και σύντομα ο αυτοκινητόδρομος θα έχει δοθεί σε κυκλοφορία..
Δεν σας το κρύβω, ότι χαίρομαι ιδιαίτερα που το τελευταίο διάστημα, πολλά δημοσιεύματα επιβεβαιώνουν τις τότε εκτιμήσεις μου και μάλιστα έγκυρες πηγές από το Υπουργείο Υποδομών αναφέρουν ότι ο ρυθμός εκτέλεσης του έργου είναι ικανοποιητικός με το πρώτο τμήμα των περίπου 17 χιλιομέτρων, που ξεκινά από τη λίμνη Αμβρακία και καταλήγει στην περιοχή του Δρυμού, (γνωστό και ως παράκαμψη της Αμφιλοχίας), να παραδίδεται στις αρχές του ερχόμενου καλοκαιριού.
Το υπόλοιπο τμήμα, από το Δρυμό έως τη Βόνιτσα, μήκους περίπου 14 χιλιομέτρων και από το αεροδρόμιο του Ακτίου μέχρι την υποθαλάσσια ζεύξη, θα ολοκληρωθεί εντός του 2023.
Μέχρι εδώ ΟΛΑ είναι ευχάριστα και θετικά..
Οι δύο μεγάλες εκκρεμότητες
Όμως θα επαναφέρω στη δημόσια συζήτηση, τις 2 μεγάλες εκκρεμότητες που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν παράλληλα με την κατασκευή του έργου, ώστε πράγματι ο συγκεκριμένος άξονας να παίξει τον αναπτυξιακό του ρόλο..
Η μία αφορά την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου, στο ύψος της λίμνης Αμβρακίας , ώστε να υπάρξει ασφαλής σύνδεση του άξονα με την Ιόνια οδό και η δεύτερη αφορά τον πολύπαθο παραλιακό δρόμο Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας.
Και για τη μεν πρώτη εκκρεμότητα, σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργείο έχει ενεργοποιήσει την προβλεπόμενη διαδικασία προαίρεσης και σύντομα υπογράφει με την εταιρεία του Μυτιληναίου, σχετική σύμβαση ύψους 10,5 εκατ. € .
Σε ότι όμως αφορά την Παραλιακή Ε.Ο., παρά το γεγονός ότι όλοι οι αρμόδιοι του Υπουργείου και της Περιφέρειας συμφωνούν ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν ανταποκρίνεται ούτε σε στοιχειώδεις κανόνες οδικής ασφάλειας και εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους, δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουν ληφθεί οι αναγκαίες πρωτοβουλίες για μια ολοκληρωμένη μελέτη.
Αν μάλιστα αναλογιστούμε, τη μεγάλη κίνηση οχημάτων που παρατηρήθηκε τη φετινή χρονιά στην παραλιακή Ε.Ο. και ότι με την ολοκλήρωση του άξονα «Άκτιο-Αμβρακία», το κυκλοφοριακό φορτίο που θα δεχθεί θα είναι πολλαπλάσιο του σημερινού, μπορεί ο καθένας μας να αναλογισθεί τι πρόκειται να συμβεί.
Η Περιφέρεια Ηπείρου να αναλάβει πρωτοβουλίες
Γι’ αυτό πέρα από το μακροπρόθεσμο σχεδιασμό που θα πρέπει να υπάρξει, ΑΜΕΣΑ η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ να προχωρήσει σε στοχευμένες παρεμβάσεις, που θα βελτιώνουν την κατάσταση του δρόμου .
Συγκεκριμένα:
- Το τμήμα «Πάργα –Μεσοπόταμος», για το οποίο υπάρχει ώριμη μελέτη από τη εποχή της Νομαρχιακής μου θητείας, θα πρέπει επιτέλους η Περιφέρεια να πάψει να μας εμπαίζει με μισόλογα και υπεκφυγές, να αναζητήσει χρηματοδότηση και το συντομότερο δυνατόν να το δημοπρατήσει.
- Να ολοκληρωθεί η κατασκευή όλων των προβλεπόμενων κόμβων, συμπεριλαμβανομένου και αυτού της Λούτσας και να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις για την άρση της επικινδυνότητας συγκεκριμένων σημείων που παρατηρούνται τροχαία ατυχήματα.
- Να κατασκευαστούν νέοι ασφαλτοτάπητες, με τις απαραίτητες διαγραμμίσεις και να επισκευαστούν- συμπληρωθούν τα φωτιστικά σώματα.
- Να γίνονται τακτικοί καθαρισμοί της βλάστησης, προκειμένου να υπάρχει επαρκής ορατότητα και να υπάρξουν οι απαραίτητες πληροφοριακές σημάνσεις.
Οι προτάσεις αυτές που καταθέτω, είναι το ελάχιστο που οφείλουν να πράξουν οι αρμόδιοι της Περιφέρειας Ηπείρου, προκειμένου η Παραλιακή Ε.Ο. να βελτιώσει την οδική της ασφάλεια και να μπορέσει να ανταποκριθεί στην προβλεπόμενη κατακόρυφη αύξηση της κυκλοφορίας.
Και “ΧΡΗΜΑΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ”, αρκεί η Περιφέρεια να μην τα σπαταλά είτε σε έργα που δεν ανήκουν στην αρμοδιότητά της είτε σε “μικρορουσφέτια” ημετέρων.…
Παράλληλα , όπως προανέφερα, το αρμόδιο Υπουργείο θα πρέπει στα πλαίσια των Διευρωπαϊκών Δικτύων, να δρομολογήσει τις διαδικασίες για την εκπόνηση ολοκληρωμένης μελέτης, με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα, που θα αντιμετωπίζει ριζικά τα προβλήματα της Παραλιακής Ε.Ο..