Οι σοβαρότατες καταγγελίες που αφορούν την Εγνατία Οδό και έγιναν από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου κατά την συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής και όχι σε κάποια “ιδιωτική συζήτηση”, αποτέλεσαν για πολλές μέρες κύριο θέμα της τοπικής επικαιρότητας και όπως ήταν φυσικό οι δηλώσεις πήραν πανελλήνιες διαστάσεις.
Εκδόθηκαν ανακοινώσεις από κόμματα της αντιπολίτευσης, κατατέθηκαν επίκαιρες ερωτήσεις στο Κοινοβούλιο, ζητώντας από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών να ενημερώσει υπεύθυνα για την ασφάλεια των μετακινήσεων στην Εγνατία Οδό..
Πρόκειται σαφώς για ένα πολύ σοβαρό πολιτικό ατόπημα του κ. Καχριμάνη, το οποίο γίνεται ακόμη μεγαλύτερο από τα φαιδρά επιχειρήματα που χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου να ανασκευαστούν οι αρχικές δηλώσεις.
Οι δικαιολογίες του Περιφερειάρχη ότι “ήταν υπερβολικές εκφράσεις εν τη ρύμη του λόγου”, τις οποίες χρησιμοποίησε για να αποφύγει τις συνέπειες των δηλώσεών του, έπληξαν ακόμη περισσότερο την αξιοπιστία του και ενέτειναν την ανησυχία των πολιτών, καθώς υποψιάζονται ότι ο κ. Καχριμάνης γνώριζε από καιρό το σοβαρό πρόβλημα και απλώς «τώρα …του ξέφυγε”.
Προσωπικά πιστεύω ότι , όταν ένας από τους πιο έμπειρους πολιτικούς της περιοχής, χαρακτηρίζει επικίνδυνο για την οδική ασφάλεια τον μεγαλύτερο οδικό άξονα της χώρας, δε μπορεί αυτή τη δήλωση να το εκλάβεις ούτε ως φραστικό λάθος ούτε πολύ περισσότερο μόνο ως πολιτική γκάφα.
Όταν ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, μηχανικός στο επάγγελμα, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για συγκεκριμένη σήραγγα, τονίζοντας μάλιστα πως «πρέπει να κλείσει άμεσα και γιατί είναι έτοιμη να καταρρεύσει…» τότε αυτή η καταγγελία είναι πολύ σοβαρή και
δικαιολογημένα γεννά πλείστα ερωτηματικά, τα οποία η Εισαγγελία οφείλει να διερευνήσει ΑΜΕΣΑ και σε βάθος.
-Από πότε είναι σε γνώση του κ. Καχριμάνη αυτές οι πληροφορίες;
-Ποιος φορέας ή επιστήμονας του παρέδωσε αυτά τα στοιχεία;
-Η διοίκηση της «Εγνατία Οδός ΑΕ» και η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών ήταν γνώστες αυτών των στοιχείων;
-Αν ναι, γιατί δεν κινητοποιήθηκαν άμεσα και δεν πήραν όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα, όπως πχ το να κλείσουν ΑΜΕΣΑ τη συγκεκριμένη σήραγγα;
Αυτά και άλλα ερωτήματα παραμένουν ακόμη αναπάντητα..
Όπως ήταν φυσικό, από την πρώτη στιγμή σήμανε συναγερμός στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, χωρίς να κρύψουν την οργή και την δυσαρέσκεια τους για τις συγκεκριμένες καταγγελίες.
Η “Εγνατία ΑΕ”, που έχει την αποκλειστική ευθύνη διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου, πέρα από το εξώδικο, με απειλή αγωγών, που έστειλε στην Περιφέρεια, απέφυγε να πει το παραμικρό για την επικινδυνότητα ή μη της σήραγγας..
Όλοι περίμεναν την επίσκεψη του Υφυπουργού Υποδομών κ. Ταχιάου, ο οποίος ανέλαβε και το δύσκολο ρόλο του “πυροσβέστη στις φωτιές που άναψε” ο κ. Καχριμάνης.
Στόχος του αφενός να διασκεδάσει τους δικαιολογημένους φόβους και τις ανησυχίες των πολιτών και παράλληλα να καταλαγιάσει τις διαμαρτυρίες φορέων και επαγγελματιών, οι οποίοι φοβούνται για τις συνέπειες της περιρρέουσας φημολογίας.
Στη γραπτή ανακοίνωση του Υφυπουργού που εκδόθηκε μετά την αυτοψία και τη σύσκεψη:
-Από τη μια δηλώνεται ότι “σε καμία περίπτωση δεν διαπιστώθηκε η φερόμενη στατική ανεπάρκεια της κατασκευής”, διαψεύδοντας ουσιαστικά τα λεγόμενα του Περιφερειάρχη.
-Από την άλλη, “κατανοώντας την ανησυχία που δημιουργήθηκε και για την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στις μετακινήσεις των πολιτών”, αποφασίστηκε το προσωρινό κλείσιμο της σήραγγας, “ώστε να πραγματοποιηθεί έλεγχος από εξειδικευμένους δομοστατικούς, των οποίων η έκθεση πραγματογνωμοσύνης θα αποτελέσει την βάση για την επαναπόδοση ή μη της σήραγγας σε κυκλοφορία..”
Το αν αυτές οι αλληλοαναιρούμενες αποφάσεις θα καθησυχάσουν τους πολίτες, “θα εμπεδώσουν αίσθημα ασφάλειας” στις μετακινήσεις και θα μειώσουν τις συνέπειες, θα φανεί τις επόμενες μέρες.
Αν με ρωτήσετε θα σας πω ότι διατηρώ σοβαρές επιφυλάξεις για κάτι τέτοιο, καθώς να μη ξεχνάμε ότι είναι ακόμη νωπές οι μνήμες από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Η ζημιά που έγινε είναι τεράστια και οι υπεύθυνοι οφείλουν να αναλογιστούν τις ευθύνες τους.