Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ Αλέξανδρος Καχριμάνης απέστειλε απάντηση στο σχόλιο της εβδομάδας 15/02/2021 με τίτλο “ήρθε η ώρα να γίνει πράξη, η ισόρροπη αειφορική ανάπτυξη και στην Ήπειρο” (αναδημοσίευση στην εφημερίδα Γνώμη 21/2):
Διαβάζοντας κανείς άρθρο του κ. Βασίλη Ιωάννου, (ανάρτηση 21 Φεβρουαρίου 2021)«ήρθε η ώρα να γίνει πράξη, η ισόρροπη αειφορική ανάπτυξη και στην Ήπειρο», με το οποίο σχολιάζει σημεία των όσων είπε ο Περιφερειάρχης Αλεξ. Καχριμάνης στη ραδιοφωνική του εκπομπή, γεννάται αρχικά το ερώτημα κατά πόσον είναι δεοντολογικό να σχολιάζεται από τον ίδιο,εκ των υστέρων και σε άλλο μέσο ενημέρωσης,φιλοξενούμενος συνομιλητής του. Όταν δε επικρίνει τον Περιφερειάρχη για το έντονο ύφος απαντήσεων, τότε μάλλον η δική του αρθρογραφία ως αγένεια μπορεί να χαρακτηριστεί.
ΟΠεριφερειάρχης αναγνώρισε και ο ίδιος στον επίλογο της συνέντευξης το έντονο ύφος του (θυμό την χαρακτηρίζει ο κ. Βασίλειος Ιωάννου) σε ορισμένες απαντήσεις του, το οποίο δεν οφείλεται στην κριτική, αλλά στην συστηματική παραπληροφόρηση που επιχειρείται εδώ και αρκετό καιρό για τους οδικούς άξονες στην Πρέβεζα.
Είναι κάτι που ξεπερνάει τα όρια της καλοπιστίας και αν κρίνουμε από την επιμονή του κ. Βασίλη Ιωάννου να αναπαράγει επιχειρήματα που έχουν απαντηθεί και στη συνέντευξη, (αλλά αρκετές φορές και γραπτώς), αυτή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «σκληρή κριτική» -όπως αυτάρεσκα την αποκαλεί ο ίδιος- αλλά εμμονή που τείνει σε «στοχοποίηση» (ίσως και για προσωπικούς λόγους) κι όχι σε αποτύπωση της πραγματικότητας.
Ο κ. Βασίλης Ιωάννου, υποστηρίζει ότι ο Περιφερειάρχης για όσα του έθεσε υποστήριξε ότι «φταίνε οι άλλοι και όχι ο ίδιος».
Να αντιστρέψουμε λοιπόν το ερώτημα, αναρωτώμενοι αν και ο ίδιος αισθάνεται υπεύθυνος ή ανεύθυνος γιατί επί οκτώ χρόνια θητείας του δεν έγινε δυνατή η εκπόνηση μελέτης για το Νοσοκομείο Πρέβεζας (ή και νέο νοσοκομείο) γιατί δεν προχώρησαν οι διαδικασίες για Διοικητήριο, γιατί δεν προωθήθηκαν ή δεν κατασκευάστηκαν οι οδικοί άξονες,(σε μια περίοδο μάλιστα που υπήρχαν άφθονα χρήματα). Ευθύνεται ο ίδιος που δεν υπήρξε σχεδιασμός και αποτελέσματα, ή μήπως υπήρχαν άλλοι λόγοι υπεράνω των δυνατοτήτων και των αρμοδιοτήτων του (θεσμικοί κ.ο.κ.); Δεν μπορεί άλλα να ισχύουν για τον ίδιο και άλλα (κατ΄ αναλογία) για τον Περιφερειάρχη και την Περιφέρεια.
Να θυμίσουμε, με την ευκαιρία,ορισμένες από τις παρεμβάσεις της Περιφερειακής Αρχής, που εντάσσονται και στην αειφορική ανάπτυξη της Ηπείρου που «προβάλλει» στο άρθρο του και τις οποίες ή αγνοεί ή υποβαθμίζει: Βιολογικοί καθαρισμοί στο παραθαλάσσιο μέτωπο, οργανωμένη τουριστική προβολή, στήριξη ΤΟΕΒ- ΓΟΕΒ, αλιευτικό Μύτικα,, πρόγραμμα Αρχαίων Θεάτρων, παράκαμψη Νικόπολης (έτοιμη μελέτη προς δημοπράτηση), αδειοδοτήσεις αλιευτικών καταφυγίων, Ιαματικά λουτρά, αντιπλημμυρικά έργα σε ρέματα Τούση και Καρυδά και πολλά άλλα.Να προσθέσουμε και την παραχώρηση του πρώην στρατοπέδου στο κάστρο του Αγίου Ανδρέα που θα αλλάξει την εικόνα της πόλης, αλλά κι αυτή η επιτυχία επιχειρείται να αποδομηθεί με την – εν αγνοία της Π.Ε.- περιστασιακή (και βεβαίως αντιπεριβαλλοντική πράξη) της προσωρινής εναπόθεσης απορριμμάτων.
Ορισμένα από τα παραπάνω έχουν υλοποιηθεί, ορισμένα ήδη υλοποιούνται και άλλα δρομολογούνται, καθώς θέλουν το χρόνο τους και τίποτε δεν μπορεί να γίνει δια «μαγείας και φιλολογίας».
Οι πολίτες της Πρέβεζας – που δικαιολογημέναδιαμαρτύρονται για το κεντρικό εθνικό οδικό δίκτυο- όντως δεν είναι ενημερωμένοι για την αρμοδιότητα και το νομικό καθεστώς που διέπει τους διευρωπαϊκούς οδικούς άξονες. Και αυτό οφείλεται στη συστηματική παραπληροφόρηση που γίνεται, καθώς εμπλέκεται η συντήρηση (που όντως αφορά την Περιφέρεια) με την ανακατασκευή που ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών.
Η σύγχυση αυτή – και παρά τις διευκρινίσεις που δόθηκαν- καλλιεργείται και μέσα από το άρθρο του κ. Β. Ιωάννου. Και αν υποθετικά δεν πείστηκε από τα λεγόμενα του Περιφερειάρχη, εάν δεν το αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια της θητείας του ως νομάρχης, είχε και έχει τη δυνατότητα (και με την ιδιότητα του δημοσιογράφου) να απευθυνθεί στο Υπουργείο Υποδομών να ενημερωθεί.
Πρόκειται για αυτονόητη κίνηση για όσους εκφέρουν δημόσιο λόγο και στηρίζουν την κριτική τους σε επιχειρήματα που αντικρούονται. Είναι όμως ακατανόητο να μην αποδίδει έστω ένα μερίδιο ευθύνης στους καθ΄ ύλην αρμόδιους φορείς ή υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών για τις καθυστερήσεις που υπάρχουν στην ολοκλήρωση μελετών (όπως Κόμβος Καμπής- Γέφυρα Καλογήρου- κόμβος Ζέφυρου- Πρέβεζα, Μεσοπόταμος- Πάργα) από το Υπουργείο. Δεν αναγνωρίζει ούτε καν το αντικειμενικό δεδομένο της αναστολής λειτουργίας των Δικαστηρίων, ώστε να προχωρήσει η δημοπράτηση της παράκαμψης του Αρχαιολογικού χώρου της Νικόπολης και νέα είσοδος της Πρέβεζας. Αντίθετα και για αυτό επικρίνει αποκλειστικά τον Περιφερειάρχη, με τη γενικευμένη αναφορά σε «φταίνε οι άλλοι». Ας εξηγήσει κάποιος «ουδέτερος» με ποιο τρόπο ο Περιφερειάρχης μπορεί να παρέμβει στη Δικαιοσύνη για να λειτουργήσουν τα δικαστήρια που βρίσκονται σε αναστολή λόγω κορωνοϊού. (Ειρήσθω εν παρόδω, από το περασμένο Φθινόπωρο, έγινε εκ μέρους του Περιφερειάρχη πρόταση στα αρμόδια Υπουργεία για να προχωρήσουν σε νομοθετική ρύθμιση απεμπλοκής των έργων ΕΣΠΑ από καθυστερήσεις λόγω εκκρεμοδικιών και αναμένεται η ψήφισή της)
Δεν θέλουμε να επεκταθούμε σε άλλα ζητήματα, παρά μόνο για το Ταμείο Ανάκαμψης: Εκ μέρους της Περιφέρειας έχουν προταθεί για την Π.Ε. Πρέβεζαςμεταξύ άλλων, οι οδικές συνδέσεις Πάργα – Μεσοπόταμος, Μεσοπόταμος – Πρέβεζα, η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με Πρέβεζα (με την προϋπόθεση παραχώρησης της αρμοδιότητας από το Υπ. Υποδομών),η νέα οδική πρόσβαση προς Κρυοπηγή, η παράκαμψη Φιλιππιάδας, η σύνδεση Γέφυρα Μπακόλα- αυχένας Νταλαμάνι, έργα συνολικού ύψους 300.000.000 ευρώ, τα περισσότερα από τα οποία είναι ώριμα ή βρίσκονται στο τελικό στάδιο ωρίμανσης.
Ο Περιφερειάρχης έχει χρέος να είναι ειλικρινής και αυτό έπραξε και με την αναφορά του στις δυσκολίες που προκύπτουν για ένταξη έργων υποδομής και συγκεκριμένα συγκοινωνιακών στο Ταμείο Ανάκαμψης. Στη συνέντευξή του αναφέρθηκε στην ενημέρωση που υπάρχει από τη διαβούλευση που βρίσκεται σε εξέλιξη εντός της Ε.Ε. από την οποία προκύπτει ότιη Γερμανία εγείρει ενστάσεις για τα τέτοιους είδους έργα, ζητώντας τα κονδύλια να κατευθυνθούν προς άλλες δράσεις. Αυτός είναι ο λόγος που από την Ελληνική Κυβέρνηση έχουν προταθεί μόνο τέσσερα οδικά, εκ των οποίων το ένα (Ε-65) εγκρίθηκε προς χρηματοδότηση ενώ τα άλλα τρία εκκρεμούν.Κι αν δεν έπεισε ο Περιφερειάρχης τον κ. Β. Ιωάννου, ας ανατρέξει σε δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων σχετικά με το ζήτημα αυτό, αντί να καταφεύγει στο εύκολο συμπέρασμα περί δήθεν «μετακύλισης» ευθυνών.
Οι επόμενοι στόχοι και οι προτεραιότητες έχουν ήδη τεθεί για την Π.Ε. Πρέβεζας και την Ήπειρο γενικότερα, καλοδεχούμενες οι προτάσεις, αρκεί βεβαίως να είναι και στοιχειοθετημένες και να απευθύνονται στους σωστούς αποδέκτες και όχι να χρησιμοποιούνται για λόγους εντυπώσεων ή και για προσωπικούς λόγους.
Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία
Ακολουθεί ο οφειλόμενος σχολιασμός της απάντησης από τον Βασίλη Ιωάννου:
Όπως έχω ξανατονίσει, οι απαντήσεις και οι διαφορετικές απόψεις στα άρθρα και τους σχολιασμούς μου, ακόμη και οι ιδιαίτερα «αυστηρές», είναι καλοδεχούμενες, γιατί θεωρώ ότι συμβάλλουν ώστε οι πολίτες, που είναι οι τελικοί κριτές, να βγάζουν τα συμπεράσματα τους..
Μόνη προϋπόθεση, αυτές να είναι καλόπιστες, ακριβείς , να μην παραποιούν σκόπιμα τα γραφόμενά μου και κυρίως να μη μου προσδίδουν σκοπιμότητες κάθε είδους..
Επί της πρόσφατης μακροσκελούς απάντησης της Περιφέρειας Ηπείρου, θα αρκεστώ σε λίγες μόνο επισημάνσεις, αποφεύγοντας όμως και χαρακτηρισμούς και υπονοούμενα, γιατί δε συνάδει με το πολιτικό μου ύφος.
- Το συγκεκριμένο κείμενο, ήταν ραδιοφωνικό σχόλιο που έγινε την Δευτέρα 15 Φλεβάρη στον prisma 91,6, δηλαδή στο σταθμό που φιλοξένησα τον κ. Καχριμάνη, δημοσιεύτηκε την επομένη στο preveza today (το site του group) και αναδημοσιεύτηκε τις επόμενες μέρες και στη ΓΝΩΜΗ με την οποία και συνεργάζομαι.
Άρα δεν προκύπτει κάποιο θέμα δεοντολογίας και ειλικρινά δεν καταλαβαίνω από πότε τα σχόλια σε ένα πολιτικό πρόσωπο , χαρακτηρίζονται «αγένεια» και η κριτική που ασκείται σ’ αυτό , «συστηματική παραπληροφόρηση και στοχοποίηση».
- Σε ότι αφορά την 8ετή Νομαρχιακή μου θητεία (2002-2010), έχω κατ’ επανάληψη κάνει τον απολογισμό και έχω αναλάβει τις ευθύνες που μου αναλογούν, για όσα δεν καταφέραμε να ολοκληρώσουμε.
- Σχετικά όμως με τους οδικούς άξονες και τις συνδέσεις , που είναι το επίκαιρο θέμα, είναι μια καλή ευκαιρία να θυμίσω, ότι κατά την περίοδο της θητείας μου, σε συνεργασία με την τότε ΓΓΠΗ και τα αρμόδια Υπουργεία , τέθηκαν ουσιαστικά οι βάσεις και δρομολογήθηκαν όλες οι αναγκαίες μελέτες και τα έργα που θα έβγαζαν το νομό Πρέβεζας από την συγκοινωνιακή απομόνωση.
Συγκεκριμένα:
- Ολοκληρώθηκε η μελέτη και δημοπρατήθηκε το έργο «Άκτιο- Αμβρακία», το οποίο 11 ολόκληρα χρόνια μετά δεν έχει ολοκληρωθεί.
- Ανατέθηκε η εκπόνηση της μελέτης «Πρέβεζα- Ιόνια Οδός» στο ύψος της Καμπής, της οποίας μέχρι και σήμερα είναι γνωστές οι περιπέτειες.
- Ξεκίνησε η εκπόνηση της μελέτης «Σύνδεση της Ε.Ο. Ηγουμενίτσας – Πρέβεζας με Εγνατία οδό (Τμήμα Παραμυθιά – Μεσοπόταμος), την σύμβαση της οποίας πρόσφατα διέκοψε η Περιφέρεια Ηπείρου..
- Ξεκίνησε και είχε σχεδόν ολοκληρωθεί η μελέτη « Πάργα – Μεσοπόταμος», η οποία ακόμη δυστυχώς δεν έχει αξιοποιηθεί.
- Ανατέθηκε η μελέτη « Σύνδεσης του Θεσπρωτικού με την Εγνατία», στο ύψος της Τύριας, την οποία παρά τις κατά καιρούς δεσμεύσεις της , δε έχει αξιοποιήσει ακόμη η Περιφέρεια Ηπείρου.
- Είχε ανατεθεί μελέτη για την κατασκευή συγκεκριμένων κόμβων στην «Παραλιακή Ε.Ο. Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας», η οποία και δεν συνεχίστηκε , αφού δεν υπήρξαν οι ανάλογες πιέσεις από τους τοπικούς φορείς…
Το ζητούμενο πλέον είναι τι έγινε τα τελευταία 11 χρόνια και συγκεκριμένα από το 2011 μέχρι και σήμερα.
Να επαναλάβω κλείνοντας, ότι η κριτική μου θα συνεχιστεί, θα παραμείνει σοβαρή και καλόπιστη, ανεξάρτητα από το αν η Περιφέρεια Ηπείρου την θέλει «να γίνεται για λόγους εντυπώσεων ή για προσωπικούς λόγους»…