Ακούστε το ραδιοφωνικό σχόλιο της εβδομάδας του Βασίλη Ιωάννου 20/01/2020:
Ακούστε το ηχητικό:
Κάθε Δευτέρα στις 10 το πρωί, o Βασίλης Ιωάννου επιμελείται και παρουσιάζει, εβδομαδιαία ενημερωτική εκπομπή.
Ζωντανές συνεντεύξεις, αναλύσεις, σχόλια και ρεπορτάζ, πάνω σε θέματα τοπικού αλλά και ευρύτερου ενδιαφέροντος.
Κάθε Δευτέρα στις 10.00 πμ
Ο Βασίλης Ιωάννου στον Prisma 91,6!
Διαβάστε το σχόλιο της εβδομάδας:
1. Με σύνθημα «Όχι άλλο αίμα στην «εθνική καρμανιόλα» για τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων», πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες η κινητοποίηση που διοργάνωσε οι Δήμοι Πατρέων και Πύργου, με αποκλεισμό της Πατρών – Πύργου, στον κόμβο της ΒΙ.ΠΕ.
Οι εκατοντάδες συμμετέχοντες από την Αχαΐα και τη Ηλεία, φώναξαν για μια ακόμα φορά «Τέρμα στα λόγια και στις υποσχέσεις. Επιβάλλεται η άμεση έναρξη των εργασιών κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου χωρίς διόδια».
Ο αρμόδιος Υπουργός αμέσως μετά ανακοίνωσε..
Η κοινοπραξία “Ολυμπία Οδός” θα κατασκευάσει τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος και ο αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το 2023, ενώ το έργο δεν θα κοστίσει στο Δημόσιο «ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες».
2. Πριν λίγες μέρες, μετά από ερώτηση του Βουλευτή της ΝΔ Γιώργου Αμυρά, έγινε γνωστό ότι η Κυβέρνηση σχεδιάζει νέα μελέτη, για την επέκταση της Ιόνιας από Γιάννενα μέχρι Κακαβιά με χαρακτηριστικά δίιχνου δρόμου και όχι όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί ως τετράιχνος αυτοκινητόδρομος .
ΕΓΙΝΕ ο κακός χαμός.
Ξεσηκώθηκαν «ακόμη και οι πέτρες» στα Γιάννενα.
Πρώτος και καλύτερος ο Περιφερειάρχης, ο οποίος μίλησε για «Υπουργείο Υποδομών , κατώτερο των περιστάσεων, στο οποίο δεν άλλαξε τίποτε και ζήτησε άμεση συνάντηση με τον Υπουργό»..
Ακολούθησαν οι Δήμαρχοι, η ΠΕΔ Ηπείρυ, οι Βουλευτές του νομού και από τη ΝΔ και η κ. Τζούφη του ΣΥΡΙΖΑ , ΟΛΕΣ οι παρατάξεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο ακόμη και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βιομηχανικής περιοχής Ιωαννίνων…
ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ: Δεν αποδέχονται καμιά απολύτως «έκπτωση» στην υλοποίηση του έργου, σε σχέση με τις αρχικές μελέτες και απαιτούν σαφή πολιτική δέσμευση από την Κυβέρνηση για την άμεση χρηματοδότηση του έργου.
Μετά το μεγάλο κύμα αντιδράσεων, το Υπουργείο Υποδομών αναδιπλώθηκε και προσπαθεί πλέον να χρεώσει την ευθύνη της σχετικής εισήγησης « σε υπηρεσιακούς παράγοντες, οι οποίοι με την πρότασή τους είχαν ως μοναδικό στόχο να μειωθεί ο προϋπολογισμός και να εξασφαλιστεί πιο εύκολα η χρηματοδότησή του έργου». Προγραμματίστηκε μάλιστα την ερχόμενη βδομάδα συνάντηση του αρμόδιου Υπουργού με τον Περιφερειάρχη Ηπείρου, Βουλευτές και Δημάρχους του νομού.
Αυτά συμβαίνουν στο γειτονικό μας νομό, όπου για μια ακόμη φορά οι πολιτικοί παράγοντες και οι φορείς παρέδωσαν «μαθήματα ενότητας και κοινής διεκδίκησης» και όπως όλα δείχνουν αυτή τους η σθεναρή στάση θα οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα.
3. Ανέφερα τα δύο παραδείγματα για να καταλήξω στο παρακάτω ερώτημα:
Όταν είναι γνωστό ότι ως νομός και ως περιοχή αντιμετωπίζουμε εξ ίσου σοβαρά προβλήματα με τις οδικές μας υποδομές και τις συνδέσεις, γιατί τέτοια παραδείγματα κοινής δράσης δεν τα μιμούμαστε;
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ και οι ΦΟΡΕΙΣ δεν κινητοποιούνται;
Αυτές τις μέρες επανήλθε ,για μια κόμη φορά, στην επικαιρότητα ο οδικός άξονας «Άκτιο-Αμβρακία», αυτό το πολύπαθο έργο στην χρησιμότητα του οποίου όλοι οι αρμόδιοι συμφωνούν, αλλά κανείς μέχρι σήμερα δεν κατάφερε να τον ολοκληρώσει..
Όπως λοιπόν μάθαμε, το Υπουργείο Υποδομών αντί αναθέσει στον δεύτερο κατά σειρά μειοδότη, επέλεξε την ακύρωση του διαγωνισμού και την επαναπροκήρυξη του, που ενδεχομένως θα οδηγήσει το έργο σε νέες περιπέτειες και καθυστερήσεις και την Κοινοτική χρηματοδότηση των 160 εκατ. € σε επισφάλεια. Το επισημαίνω αυτό γιατί κανείς δεν μπορεί να προβλέψει αν θα υπάρξουν ή όχι και νέες προσφυγές (ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες μιλάνε ήδη για κατάθεση 2 ενστάσεων) , πότε θα αναδειχθεί οριστικός ανάδοχος και κυρίως πότε θα στηθούν τα εργοτάξια και θα ξεκινήσουν οι εργασίες.
Ο αρμόδιος Υπουργός κ. Καραμανλής βέβαια, δηλώνει ότι όλα αυτά γίνονται για « το καλό του έργου» και προκειμένου να πετύχει να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023. Επισημαίνει μάλιστα ο υπουργός ότι « όταν με το καλό εγκατασταθεί εργολαβία , αυτή θα ξεκινήσει κατά προτεραιότητα από την παράκαμψη Αμφιλοχίας που θα ολοκληρωθεί σε λίγους μήνες».
Τα ίδια έλεγε και ο προκατοχός του ο κ. Σπίρτζης Μάιοτου 2018 :
«Ένα πολύπαθο έργο, που φέρει τη σφραγίδα των δυνάμεων του παλαιοκομματισμού βρίσκει οριστική λύση. Σήμερα αναμένεται η δημοσίευση της προκήρυξης του διαγωνισμού στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΣτη συνέχεια θα ολοκληρωθούν ταχύτατα οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Στόχος, η ολοκλήρωση του έργου, που εδώ και μία οκταετία έχει καταδικάσει σε απομόνωση και χείριστες συνθήκες οδικής ασφάλειας τους κατοίκους της».
Τα αποτελέσματα είναι γνωστά…
Και ποια είναι η δικιά μας παρέμβαση σε όλα αυτά; ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ…
Την ίδια αυτή περίοδο, που ΒΛΕΠΟΥΜΕ ότι υπάρχει αυτή η κινητικότητα στο Υπουργείο Υποδομών, για την οδική σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα, «ούτε φωνή, ούτε ακρόαση»..
Για ένα οδικό άξονα που ΟΛΟΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικός όχι μόνο για την Πρέβεζα, αλλά για ολόκληρη Περιφέρεια, ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν υπάρχει καμιά αντίδραση και δεν « ιδρώνει το αυτί κανενός …»
Πριν από λίγους μήνες είχα δημοσιεύσει δύο σχετικά άρθρα,
Το πρώτο στις 23 Σεπτεμβρίου με τίτλο:
«ΣΤΙΣ ΚΑΛΕΝΔΕΣ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΡΕΒΕΖΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ;;;
Μήπως πρέπει να αντιδράσουν οι αρμόδιοι;»
Και το δεύτερο στις 14 Οκτώβρη με τίτλο:
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΚΤΙΟΥ- ΑΜΒΡΑΚΙΑΣ :
Το σύγχρονο «γιοφύρι της Άρτας»
Ώρα για ΑΜΕΣΕΣ πρωτοβουλίες!!
Είχα τότε επιχειρήσει μέσα και από τα δύο κείμενα, να επισημάνω τους κινδύνους που υπάρχουν για το μέλλον αυτών των έργων, προτείνοντας συγχρόνως την ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών από τους πολιτικούς παράγοντες της ευρύτερης περιοχής, με ταυτόχρονη ενημέρωση και κινητοποίηση των τοπικών κοινωνιών.
Δυστυχώς από κανέναν δεν εισακούστηκα. Οι Βουλευτές , οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας και οι Δήμαρχοι, ως φαίνεται δεν έκριναν σκόπιμο να ενώσουν τις δυνάμεις τους και συνεχίζουν να αναλώνονται σε ατομικές πρωτοβουλίες με επικοινωνιακό και μόνο περιεχόμενο.
Το αποτέλεσμα αυτής της 10ετούς λαθεμένης πρακτικής ήταν κανένα μεγάλο έργο που αφορά την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πρέβεζας να μην έχει «ξεκολλήσει»..
Θα συνεχίσουμε την ίδια τακτική ή επιτέλους θα συνειδητοποιήσουμε ΟΛΟΙ φορείς και πολίτες ότι πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να αντιδράσουμε;
Τα Γιάννενα μας έδειξαν για μια ακόμη φορά το δρόμο, ας τον ακολουθήσουμε…