Το ραδιοφωνικό σχόλιο της εβδομάδας του Βασίλη Ιωάννου 11/02/2020 με θέμα την οδική ασφάλεια

Ακούστε το ραδιοφωνικό σχόλιο της εβδομάδας του Βασίλη Ιωάννου 03/02/2020:

Ακούστε το ηχητικό:

Κάθε Δευτέρα στις 10 το πρωί, o Βασίλης Ιωάννου επιμελείται και παρουσιάζει, εβδομαδιαία ενημερωτική εκπομπή.

Ζωντανές συνεντεύξεις, αναλύσεις, σχόλια και ρεπορτάζ, πάνω σε θέματα τοπικού αλλά και ευρύτερου ενδιαφέροντος.

Κάθε Δευτέρα στις 10.00 πμ
Ο Βασίλης Ιωάννου στον Prisma 91,6!


Διαβάστε το σχόλιο της εβδομάδας:

Πριν από 10 μέρες και μέσα σε ένα 3ήμερο,  2 νέα παλληκάρια από την περιοχή μας (ο ένας από το Κανάλι και ο άλλος από την Πέτρα), έχασαν πολύ πρόωρα τη ζωή τους, σε ισάριθμα τροχαία δυστυχήματα.

Μέσα στο ίδιο διάστημα επίσης, από καθαρή τύχη δεν είχαμε και άλλα θύματα, από την τρελή και ξέφρενη πορεία του ΙΧ, που πήρε σβάρνα αυτοκίνητα  και μηχανές, στη Λεωφόρο Ειρήνης ξημερώματα της Κυριακής

Δυστυχώς κάθε τόσο έχουμε και νέο θανατηφόρο ατύχημα και κάθε φορά, ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΥΧΗ: « να είναι αυτά ,τα τελευταία θύματα της ασφάλτου».

‘Όμως μόνο με ευχές δε λύνεται το πρόβλημα,  καθώς πολύ σύντομα η ίδια η πραγματικότητα μας διαψεύδει…

Δυστυχώς και παρ’ ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι και στη χώρα μας τα τροχαία ατυχήματα και οι θάνατοι εξ αυτών μειώνονται αισθητά τα τελευταία 20 χρόνια, εν τούτοις και πάλι είναι σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, πολύ πάνω από τον μέσο Ευρωπαϊκό όρο.

Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο στη χώρα μας, χάνεται ένα ολόκληρο χωριό 600-700 κατοίκων, ενώ το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων κυμαίνεται στα 3 δισ. Ευρώ ετησίως.

Ανατριχιαστικά στοιχεία…

Το  πιο συγκλονιστικό όμως, φίλες και φίλοι, είναι ότι το 65% των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα ,αφορά τις πιο παραγωγικές ηλικίες 18-44 χρονών και συγχρόνως αποτελεί την πρώτη αιτία θανάτου στις νεώτερες ηλικίες.

Για να δούμε όμως τους παράγοντες που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα.

  1. Κατά 80% οι οδηγοί είναι  αυτοί ευθύνονται  για την πρόκληση τροχαίου ατυχήματος.
  2. Κατά 20%,δηλαδή πολύ μικρότερο ρόλο στην πρόκληση τροχαίων, παίζουν τελικά  η κατάσταση του οδοστρώματος και των οχημάτων, αλλά και οι καιρικές συνθήκες…

1ο ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : ΌΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ  παράγοντες πέραν του οδηγού , παρ’ ότι είναι σοβαροί, όμως συνήθως τους υπερτονίζουμε,  προκειμένου να αθωώσουμε την κακή μας νοοτροπία και κάκιστη οδική μας συμπεριφορά .

ΤΑ ΤΡΑΓΙΚΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ , που αποτελούν και τις πιο σημαντικές αιτίες προκλήσεις τροχαίων ατυχημάτων ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΑ σε όλους…

Η υπερβολική ταχύτητα, η είσοδος στο αντίθετο ρεύµα κυκλοφορίας, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, η παραβίαση φωτεινών σηματοδοτών, η χρήση των κινητών και η εγκληματική αδιαφορία στην χρήση προστατευτικών μέσων, όπως η ζώνη ασφαλείας η το κράνος στους δικυκλιστές και το ειδικό κάθισμα ασφαλείας για τα παιδιά.

Βεβαίως όπως προανέφερα  σημαντικός παράγων πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, είναι και το οδικό μας δίκτυο, ιδιαίτερα το δευτερεύον, στο οποίο και σε πολλές περιπτώσεις  είναι τριτοκοσμικό.

Στην περιοχή μας, μπορεί στις προτεραιότητές μας να έχουμε τις οδικές συνδέσεις με τους αυτοκινητοδρόμους, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι αρμόδιοι θα πρέπει να ξεχνούν το σύνολο του Εθνικού, Επαρχιακού και βασικού οδικού δικτύου, το οποίο είναι σε ιδιαίτερα άσχημη κατάσταση και  στο οποίο άλλωστε γίνονται και τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα.

  • Φθαρμένα οδοστρώματα, λακκούβες και κακά γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
  • Ανεπαρκής διαγράμμιση , κατεστραμμένες πληροφοριακές πινακίδες, ελλιπής οδικός φωτισµός, επικίνδυνες διασταυρώσεις.
  • Ελλιπής σήµανση κατά τη διάρκεια των έργων και πολλές κακοτεχνίες.

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια το βασικό οδικό δίκτυο της περιοχής μας.

Μπροστά σε όλα τα παραπάνω  δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις.

Απαιτείται  αφ’ ενός πολιτική βούληση, αφετέρου συνειδητοποίηση  ότι,  Η ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ αποτελεί υπόθεση όλων μας.

ΚΛΕΙΝΩ το σημερινό μου σχόλιο, ΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, τα οποία, εμένα τουλάχιστον, με εξέπληξαν όταν τα πρωτοδιάβασα…

Αποδείχτηκε ότι:

1ο. Αν όλοι μειώσουμε ΜΟΝΟ κατά 5% τη μέση ταχύτητα των οχημάτων μας, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 30%.

2ο. Αν χρησιμοποιούμε ΠΑΝΤΑ τα παιδικά καθίσματα, τότε η πιθανότητα θανάτου για τα παιδιά σε τροχαίο, μειώνεται έως και 70%.

3ο. Αν χρησιμοποιούμε ΠΑΝΤΑ τη ζώνη ασφαλείας  τότε μειώνεται η πιθανότητα θανάτου για  τους οδηγούς και τους εμπρός επιβάτες κατά 45-50%. Γλυτώνουν δηλαδή οι μισοί..

4ο. Η χρήση τηλεφώνου κατά την οδήγηση, τετραπλασιάζει τις πιθανότητες ατυχήματος, και

5ο. Το αλκοόλ ευθύνεται για περίπου 1 στα 3 θανατηφόρα ατυχήματα.

ΑΠΛΑ ΜΕΤΡΑ  ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ να σωθούν πολλές ανθρώπινες ζωές, εν τούτοις δεν τα εφαρμόζουμε..

Απαιτείται από όλους μας, ΑΛΛΑΓΗ ΟΔΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ..

Καλή σας μέρα..

 
Μιχάλης Μίχος
About Μιχάλης Μίχος 2440 Articles
Δημοσιογράφος (ΜΑ Επικοινωνία & Νέα Δημοσιογραφία) - Μέλος της ΕΣΠΗΤ (Ένωση Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου), Αρχισυντάκτης του PrevezaToday.gr, Παρουσιάζει καθημερινά το πρωινό ενημερωτικό μαγκαζίνο του Prisma 91,6

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.