O ναυτικός πράκτορας Βασίλης Σαρδελής μίλησε στο πρωινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 και στους δημοσιογράφους Μιχάλη Μίχο, Χάρη Τσάντη και Χρήστο Τσούτση για τα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τον εμπορικό λιμένα της Πρέβεζας.
Για την διαχρονική συζήτηση για το μέλλον του εμπορικού λιμένα:
Ο κ. Σαρδελής κάνοντας μια μικρή αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν, αναφέρθηκε διεξοδικά στα διαχρονικά ζητήματα που αφορούν το λιμάνι.
” Κύρια αιτία της συζήτησης είναι οι τρεις διαφορετικές χρήσεις που έχει το λιμάνι μέχρι και σήμερα…” ” Είναι σημαντικό ο Δήμος να αποφασίσει ξεκάθαρα πως θέλει την ισόρροπη ανάπτυξη των τριών χρήσεων..”
”Αυτή την στιγμή αυτό δεν είναι ξεκάθαρο, ούτε επί εποχής Μπαίλη ήταν, ούτε τον τελευταίο έναν χρόνο επί Δημαρχίας κ. Γεωργάκου.”
Ο κ. Σαρδελής ανέπτυξε το σκεπτικό του και παρουσίασε στοιχεία και την άποψη του στην συνέχεια για το master plan και το έργο της εταιρείας “ΤΡΙΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Ε.Π.Ε”.
”Έχουμε δει τα δυο σχέδια της εταιρίας ΤΡΙΤΩΝ που είχαν παρουσιάσει σε μια συνάντηση που ήταν κλειστή σε επαγγελματίες και τον τύπο στο Δημαρχείο.”
”Ο κ. Γεωργάκος έχει υποσχεθεί ότι η εμπορευματική χρήση του Λιμανιού δεν θα υποβαθμιστεί περισσότερο και ήθελε να πάει μ’ ένα σχέδιο…” ” Εν τέλει το σχέδιο της ΤΡΙΤΩΝ είναι πως θα συρρικνωθεί το εμπορικό λιμάνι…”
” Ο Δήμος μετά από συναντήσεις που κάναμε και στο Λιμενικό Ταμείο δεν μας φανερώνει μια ξεκάθαρη εικόνα..”
” Υπάρχει μια επιθυμία να μπει η Δυτική προβλήτα στο master plan και να χρησιμοποιηθεί ως προβλήτα Γιωτινγκ , για μας ως επαγγελματίες του Εμπορικού Λιμανιού αυτό μεταφράζεται ως άλλη μια προσπάθεια συρρίκνωσης της εμπορευματικής χρήσης…”
” Για να μπορούμε να βγάλουμε μια ασφαλή εικόνα για το εμπορικό λιμάνι πρέπει να δούμε τα στατιστικά στοιχεία των όγκων των φορτίων και τα οικονομικά του λιμενικού ταμείου…” Πρέπει να δούμε την διασπορά και τον όγκο των φορτίων σε βάθος 10ετίας στο εμπορευματικό λιμάνι…”
”Η φετινή χρονιά ειδικά το τελευταίο τρίμηνο – τετράμηνο που έχουμε την περίοδο της πανδημίας επέφερε στο Λιμενικό ταμείο σχεδόν 50.000 ευρώ έσοδα..”
” Δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο σε άλλες χρήσεις …” ” Υπάρχει η δυναμική των 100 ανθρώπων που δουλεύουν άμεσα μέσα στο εμπορευματικό λιμάνι..” ” Μια εξωστρεφής οικονομία βασίζεται στο εμπορευματικό λιμάνι…”
” Πρέπει άμεσα να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Το εμπορευματικό λιμάνι το έχουν παρατημένο…Υπάρχουν κάποιες πιστώσεις χρημάτων για εργασίες και φύλαξη δεν μας έχει ενημέρωση όμως..” ” Στις 2 προτάσεις που έκανε η μελετητική εταιρεία ΤΡΙΤΩΝ στη μια προβλέπεται συρρίκνωση 75% ενώ στην άλλη 100%..”
” Αν δεν κατασκευαστεί και δεν λειτουργήσει η ανατολική προβλήτα δεν μπορούμε να πετσοκόβουμε το εμπορικό λιμάνι..”
” Χωρίς την ανατολική προβλήτα δεν μπορούμε να συζητάμε για την Δυτική ως προβλήτα Γιώτιγκ και την μισή νότια για Κρουαζιέρα…”
Όσον αφορά την συζήτηση για την σκόνη , την όχληση και τις βρομιές που προκαλούνται από την χρήση του εμπορευματικού λιμανιού ο κ. Σαρδελής έκανε λόγο και εκσυχρονισμό του εμπορευματικού λιμανιού.
” Είναι βασικό να συζητήσουμε τον εκσυγχρονισμό του εμπορευματικού λιμένα. Έχουμε καταθέσει μια πρόταση και στους προηγούμενους προέδρους και τώρα να βρουν μια επιδότηση , ένα χρηματοδοτικό εργαλείο ώστε να φέρουν τα σωστά μηχανήματα..”
” Πρέπει να καταλάβουμε ότι έχουμε ένα εμπορευματικό λιμάνι που αποφέρει οικονομικά και κοινωνικά στην πόλη..’Άλλωστε το εμπορικό λιμάνι είναι εθνικής σημασίας λιμάνι..”
” Το κάθε προεδρείο του λιμενικού ταμείου πρέπει να καταλάβει τι έχει στα χέρια του..” ” Κάναμε νύξεις και στον κ. Μπούρη και στον κ. Γεωργάκο να κάνουν αναφορές σε εταιρείες που θέλουν να εξάγουν τα προϊόντα τους μέσω του εμπορικού μας λιμανιού..”
” Το Λιμενικό ταμείο πρέπει να σκεφτεί μακροπρόθεσμα και να επενδύσει στην αγορά νέων μηχανημάτων , τα οποία και το πρόβλημα της όχλησης θα περιορίσουν και θα είναι ένα ποιοτικό και αναπτυξιακό εργαλείο για την περαιτέρω ανάπτυξη του εμπορικού λιμανιού..” ” Αλλά δεν σκέφτονται έτσι…”
” Οι περισσότερες προτάσεις όμως πέφτουν στο κενό..”
Για την πολεμική που δέχεται το εμπορικό λιμάνι τέλος αλλά και για τις αποφάσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης και ο κ. Σαρδελής μας μετέφερε τα εξής:
” Σαφέστατα υπάρχουν και ‘άνθρωποι που θα ήθελαν να μην βλέπουν καράβια μπροστά τους..”
” Το λιμάνι επιβιώνει επειδή υπάρχει συμφέρον, το επιλέγουν για τα φορτία τους συγκεκριμένες εταιρείες σταθερά..” ” Προφανώς υπάρχει ανταγωνισμός με αλλά λιμάνια αλλά είναι διαφορετική συζήτηση το λιμάνι της Πρέβεζας από αυτό του Αστακού…”
” Τα προβλήματα ξεκινάνε όταν η τοπική αυτοδιοίκηση δεν είναι ξεκάθαρη…”
” Δεν είναι 23 λιμενεργάτες το λιμάνι.. ούτε οι τρεις ή ο ένας ναυτικός πράκτορας…”
” Υπήρχε μια καλή περίοδος με την κ. Παρθενία Καζάκου ως προέδρου του Λιμενικού Ταμείου η οποία προς το τέλος της θητείας της είχε καταλάβει πλήρως την χρησιμότητα του εμπορικού λιμανιού..”
” Δεν έχουν καταλάβει σήμερα τι θέλουν να κάνουν με το εμπορικό λιμάνι δυστυχώς όπως και οι προηγούμενοι έτσι και ο κ. Γεωργάκος…” ” Διαγράφουν εύκολα το παρελθόν και ξεκινούν την όποια συζήτηση από το μηδέν …”
” Υπήρχε μια ομερτά…να μην μιλήσει κανείς για το τι γίνεται στο εμπορικό λιμάνι…”
” Έχουμε καταθέσει συγκεκριμένα αιτήματα και ζητάμε μια ενημέρωση από το Λιμενικό ταμείο ανά ταχτά χρονικά διαστήματα που βρίσκεται το master plan…” ” Αδιάφορη αντιμετώπιση έχουμε σήμερα, βέβαια δεν είναι σαν την περίοδο Σιγκούνα που μας τόνιζε σαν πρόεδρος ο ίδιος… ότι δεν τον ενδιαφέρει η γνώμη των επαγγελματιών του Εμπορικού Λιμανιού..” ” Με τον κ. Γεωργάκο έχουν γίνει δυο συναντήσεις…”
” Μακάρι να γίνει η ανατολική προβλήτα…”
” Εγώ θα πρότεινα την Κρουαζιέρα και τα Γιώτινγκ να τα πάνε στο βόρειο άκρο της ανατολικής προβλήτας…”
” Υπάρχει μέσα στην αρχική πρόταση για το master ..”
”Ο κ. Κουμπής ως Αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου πρέπει να καταλάβει ότι το Εμπορικό λιμάνι δεν είναι μόνο τα παιδιά που δουλεύουν εκεί…”
” Είναι κάτι πιο ευρύ…”