Την Δευτέρα 18 Μαΐου στις 12 στον prisma radio 91.6 και ”Στο ίδιο έργο θεατές” καλεσμένος του Χρήστου Τσούτση τηλεφωνικά στην εκπομπή ήταν ο Νίκος Φίλης.
Ο Νίκος Φίλης είναι από τα πιο έμπειρα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, Βουλευτής Α΄Αθηνών , πρώην Υπουργός Παιδείας, ενώ υπήρξε και μάχιμος δημοσιογράφος για πολλά χρόνια, εργαζόμενος σε ραδιόφωνα, περιοδικά και εφημερίδες.
Συζητήσαμε αναλυτικά μαζί του για την πολιτική συγκυρία,το άνοιγμα των σχολείων, το νέο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης της Ν.Δ για την παιδεία , το ζήτημα της χρήσης καμερών μέσα στις τάξεις και τα μαθήματα, αλλά και την επόμενη μέρα μετά την πανδημία σε οικονομία και κοινωνία.
” Εύχομαι να μην υπάρξουν επιπτώσεις στην δημόσια Υγεία από το άνοιγμα των σχολείων…Είναι λεπτό ζήτημα…” ” Μιλάμε για ένα ολιγοήμερο άνοιγμα των σχολείων… Είναι μια αχρείαστη διακινδύνευση , δεν υπάρχει επιστημονικό όφελος… Η κυβέρνηση πήρε μια πολιτική απόφαση να επιστρέψει σε μια εικόνα κανονικότητας μέσα από το άνοιγμα των σχολείων…”
” Μιλάμε όμως ουσιαστικά πλέον για μια άλλη κανονικότητα…” ” Ζούμε μια εποχή αβεβαιότητας, νέας οικονομικής κρίσης , αύξησης ανεργίας .., με την κυβέρνηση να αργεί να πάρει πρωτοβουλίες και τα απαιτούμενα μέτρα..”
” Χρειάζονται άμεσες πρωτοβουλίες τώρα και όχι αργότερα…” ” Τώρα πρέπει να χρηματοδοτηθεί η εργασία και όχι αύριο η ανεργία όπως λέει η κυβέρνηση…” ” Αν καταρρεύσουν οι επιχειρήσεις θα έχουμε αύξηση και της ανεργίας…”
” Πρέπει η κυβέρνηση να δώσει χρήματα που να φτάνουν στο 15% του ΑΕΠ ως ενίσχυση, σήμερα στην ουσία η κυβέρνηση δίνει χρήματα που φτάνουν στο 3% του ΑΕΠ…, υπάρχει μεγάλη διαφορά και απόκλιση διότι προφανώς αυτά τα χρήματα δεν φτάνουν ως ενίσχυση…”
” Υπάρχει μια διεθνής εμπειρία όπου κυβερνήσεις παγκοσμίως, λαμβάνουν κάποια μέτρα για να προλάβουν μια ύφεση της οικονομίας , εδώ η κυβέρνηση δεν λαμβάνει τέτοια μέτρα…”
” Η μεγαλύτερη επίπτωση της πανδημίας είναι η δοκιμασία της συλλογικότητας..”
” Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την παρουσία των μαθητών-των παιδιών δηλαδή, και των καθηγητών μέσα στην τάξη..”
” Η τηλεκπαίδευση πρέπει να συμβάλει και όχι να υποκαθιστά την φυσική διδασκαλία..”
” Χρειαζόμαστε ένα νέο όραμα για την κοινωνία..”
” Χρειάζεται να αλλάξουμε το μοντέλο ανάπτυξης.., άλλωστε γύρω μας και η καταστροφή του περιβάλλοντος και οι πανδημίες είναι εδώ σήμερα ως πραγματικότητα…”
” Το νομοσχέδιο της κα. Κεραμέως είναι νομοσχέδιο διάλυσης της εκπαίδευσης…” ” Ένα καθαρά ανταγωνιστικό και απαράδεκτο νομοσχέδιο… Τώρα σκέφτεται αλλαγές σε τρεις προτεινόμενες διατάξεις, για να δούμε..”
” Η λογική είναι να ξεπετάξουν ένα μεγάλο αριθμό μαθητών από την δημόσια εκπαίδευση προς την ιδιωτική… Εν μέσω πανδημίας να επιμένει να περάσει νομοσχέδιο απέναντι σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα…, είναι μια πράξη αυταρχική εις βάρος και απέναντι στην μόρφωση όλων των παιδιών..”
” Σιγά-σιγά υπάρχουν ενθαρρυντικά σκιρτήματα αμφισβήτησης αυτής της πολιτικής, όχι ικανά όμως σήμερα να την ανατρέψουν συνολικά, επί του παρόντος τονίζω..” ” Χρειάζονται πρωτοβουλίες και εντός Βουλής των κομμάτων αλλά και κοινωνικές πρωτοβουλίες το επόμενο διάστημα ώστε να προχωρήσει η παραπάνω προσπάθεια…”
” Η τροπολογία Κεραμέως σε άσχετο νομοσχέδιο για το περιβάλλον που αφορά τις κάμερες στην τάξη , και η προχθεσινή υπουργική απόφαση είναι πρωτοφανής- είναι μια παγκόσμια πατέντα…” ” Είναι λοιπόν μια απόφαση με την οποία διαλύεται η σχέση μαθητή- καθηγητή και η αρμονία μέσα στο μάθημα..”
” Άλλο η τηλεκπαίδευση, η εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που ήταν αναγκαστική το προηγούμενο διάστημα και άλλο το συγκεκριμένο μέτρο…” ” Που άλλου εφαρμόστηκε; Ας μας πουν…” ” Ένα ριάλιτι στήνεται lλοιπόν ένα κακόγουστο Big Brother… Μια αντιδημοκρατική πράξη..”
” Είναι προσβολή στην αγωνία της κοινωνίας η συζήτηση για εκλογές εν μέσω πανδημίας..”
” Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν φοβάται τις εκλογές…”
” Άνθρωποι χάνουν την δουλειά τους, ηλικιωμένοι φοβούνται ένα νέο κύμα πανδημίας , είναι προσβολή λοιπόν να σκέφτεται η κυβέρνηση κάτι τέτοιο…”
” Είναι τέλος ένας αντιπερισπασμός κύκλων της Κυβέρνησης.. Ας τις κάνει ο κ. Μητσοτάκης αν τις θέλει… απλά αυτοί που σκάβουν λάκκους σε άλλους συνήθως στο τέλος έχει δείξει η ιστορία ότι πέφτουν οι ίδιοι μέσα…”