Ο μέλος της γραμματείας του ΠΑΜΕ Πρέβεζας και ειδικός γραμματέας στο σύλλογο εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Πρέβεζας Θ. Βενετικίδης στον Prisma για τα ζητήματα της εκπαίδευσης

Για τα ζητήματα της ασύγχρονης εκπαίδευσης και τα προβλήματα που προκύπτουν μίλησε στον Prisma 91,6 o Θεόδωρος Βενετικίδης, δάσκαλος, μέλος της γραμματείας του ΠΑΜΕ Πρέβεζας και ειδικός γραμματέας στο σύλλογο εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Πρέβεζας.

O κ Βενετικίδης ανέλυσε τη θέση της Πανελλαδικής γραμματείας εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ:

Ασύγχρονη…επαφή του Υπουργείου Παιδείας
με την εκπαιδευτική πραγματικότητα!

  • Χιλιάδες συνάδελφοί μας προσπαθούν να δημιουργήσουν λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Το σύστημα του Υπουργείου δε λειτουργεί, “πέφτει” συνεχώς ή “σέρνεται”. Σε πολλές πόλεις της χωράς υπάρχει συνολικό πρόβλημα με τις ταχύτητες σύνδεσης του internet!!
  • Χιλιάδες συνάδελφοι μας που έχουν καταφέρει να εγγράφουν, ουσιαστικά, δεν μπορούν να δουλέψουν ούτε με τις ασύγχρονες πλατφόρμες γιατί το σύστημα είναι υπερβολικά αργό ή τους «πετάει έξω». Με τη σύγχρονη ούτε λόγος να γίνεται.
  • Πολλοί γονείς δεν μπορούν να πάρουν κωδικούς από το Σχολικό Δίκτυο. Και αν πάρουν μετά δεν τους αναγνωρίζει το σύστημα Π.χ. στην πλατφόρμα e-me όταν στέλνεις πρόσκληση για να γίνεις μέλος.
  • Καμία πρωτοβουλία δεν έχει παρθεί από το Υπουργείο για τους μαθητές που δεν έχουν τα τεχνικά μέσα για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (γρήγορο internet, Ηλεκτρονικός Υπολογιστής, tablet κ.α.).
  • Καμία πρακτική στήριξη σε εκπαιδευτικούς που, κλεισμένοι στα σπίτια τους, έχουν και οι ίδιοι παιδιά σε σχολική ηλικία ή συζύγους που δουλεύουν εξ αποστάσεως. Αλήθεια πόσα μέλη μιας οικογένειας μπορούν να μοιραστούν έναν υπολογιστή;
  • Ειδικά στη Δευτεροβάθμια, μεγάλο κομμάτι εκπαιδευτικών στερείται του επιπλέον αναγκαίου εξοπλισμού, όπως κάμερες, μικρόφωνα, ψηφιακές γραφίδες κ.α., με συνέπεια να αδυνατεί να συμμετάσχει στη σύγχρονη μορφή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  • Όσον αφορά το διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό συνολικά, είτε είναι ελλιπέστατο, είτε δεν υπάρχει κάποια προεπιλογή-οργάνωση από το Υπουργείο, με αποτέλεσμα να επικρατεί χάος.
  • Εκεί που φοιτούν παιδιά μεταναστών και προσφυγόπουλα υπάρχουν επιπλέον, ιδιαίτερες δυσκολίες, για τις οποίες πρέπει το Υπουργείο να βρει άμεση και εφαρμόσιμη λύση!
  • Το Υπουργείο δε λαμβάνει υπόψη του, δε συζητά καν, προτάσεις που ήδη έχουν γίνει από εκπαιδευτικά σωματεία και συναδέλφους για τη στήριξη μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών ώστε να εξασφαλιστεί, με ενιαίο τρόπο, η αξιοποίηση των διάφορων εργαλείων ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Αν ακούει κάποιος στο Υπουργείο, επαναλαμβάνουμε ότι εδώ και τώρα ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ:

  1. Να εξασφαλιστούν τώρα όλα τα απαραίτητα μέσα σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς ώστε να συμμετέχουν ισότιμα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εξασφάλιση Η/Υ για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τώρα να εξασφαλιστεί ένα δωρεάν tablet για κάθε μαθητή.
  2. Δημιουργία κεντρικής ομάδας τεχνικής υποστήριξης στο Υπουργείο Παιδείας, στελεχωμένη με όλο το αναγκαίο προσωπικό, που θα λειτουργεί μέσω διαδικτύου ή με δωρεάν τηλεφωνική γραμμή και θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς σε σταθερή βάση.
  3. Δημιουργία Κεντρικής Ψηφιακής Πλατφόρμας Διδακτικού Υλικού από το Υπουργείο, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες και ύλη για όλες τις ηλικίες.
  4. Λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών, και θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
  5. Μέσω της δημόσιας τηλεόρασης, και με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, να προβάλλονται καθημερινά ειδικές ενημερωτικές εκπομπές με την παρουσία εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών ώστε να στηριχθούν οι γονείς στη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουν οι ίδιοι και τα παιδιά.
  6. Να δοθεί ξεκάθαρη οδηγία από το Υπουργείο, με βάση τα παραπάνω προβλήματα, ότι εναλλακτικά και βοηθητικά μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα μέσα, π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστοσελίδες σχολικών μονάδων κ.α. στην προσπάθεια των συναδέλφων να στηρίξουν τους μαθητές.
  7. Εδώ και τώρα έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία ώστε όλες οι σχολικές μονάδες, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο να σταματήσει να δίνει “ευχολόγια” για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να σταματήσει, στο όνομα της “ατομικής ευθύνης”, να φορτώνει τα προβλήματα στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές. Την ίδια στιγμή που στο όνομα της αντιμετώπισης της κρίσης και της πανδημίας δίνει εκατοντάδες εκατομμύρια ζεστό χρήμα στις μεγάλες επιχειρήσεις, απαξιώνει προκλητικά το δημόσιο σχολείο, τις υποδομές και τους εκπαιδευτικούς.

Για μια ακόμα φορά, το μεγάλο βάρος της υπεράσπισης του μορφωτικού αγαθού, της στήριξης των μαθητών κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, το σηκώνει ο μάχιμος εκπαιδευτικός κόσμος. Χιλιάδες συνάδελφοι προσπαθούν με όλα τα μέσα να διατηρήσουν τη επαφή με τους μαθητές μέσω τηλεφώνου, με mail, με πρωτότυπα δίκτυα επικοινωνίας, με άλλα μέσα.

Δίνουμε τη μάχη με όλα τα μέσα, αξιοποιούμε τα πάντα, και ταυτόχρονα:

Απαιτούμε από το Υπουργείο να ικανοποιήσει εδώ και τώρα τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών. Ακόμα και στις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε, συνεχίζουμε να παλεύουμε, να αγωνιζόμαστε και να διεκδικούμε με γνώμονα τις ανάγκες των μαθητών μας.

 

Δευτέρα, 23 Μαρτίου 2020 (εν μέσω πανδημίας και εγκλεισμού)


Η αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη οδήγησαν στο κλείσιμο όλων των σχολείων της χώρας, για δύο εβδομάδες. Εκατοντάδες σχολικές μονάδες είχαν αναστείλει τη λειτουργία τους αρκετές ημέρες νωρίτερα.

Η διάρκεια και η ένταση των μέτρων δεν μπορεί να προσδιοριστεί σε αυτή τη φάση, αλλά σίγουρα θα έχει επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην ψυχολογία των μαθητών, ειδικά αυτών που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά και στην περαιτέρω επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης των λαϊκών οικογενειών.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, μετά την αναγκαστική απόφαση για το κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών δομών, ανακοίνωσε την έναρξη της εξ αποστάσεως διδασκαλίας

Αρχικά, το μέτρο αφορά την Γ’ Λυκείου και στη συνέχεια θα επεκταθεί στις υπόλοιπες τάξεις του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου. Μάλιστα, η Υπουργός δήλωσε, ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία θα πραγματοποιηθεί τόσο με σύγχρονο τρόπο (δηλαδή, η διδασκαλία θα πραγματοποιείται σε πραγματικό χρόνο με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να επικοινωνούν πλήρως, κάνοντας χρήση τεχνολογιών τηλεδιάσκεψης) όσο και με ασύγχρονο τρόπο (δηλαδή, διδασκαλία κατά την οποία ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος).

Φυσικά, όσο αναγκαίο ακούγεται αυτό το μέτρο, βασικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, τόσο η πραγματική εικόνα των δημόσιων σχολείων στραπατσάρει τις “high tech” εξαγγελίες της Υπουργού.

Η χρήση των νέων τεχνολογιών, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να έχει καθαρά υποστηρικτικό ρόλο στην παιδαγωγική πράξη. Η διδασκαλία στην τάξη ή εκτός αυτής με τη φυσική παρουσία εκπαιδευτικών και μαθητών είναι αναντικατάστατη.

Με βάση τις εξαγγελίες του Υπουργείου αναδεικνύονται ζητήματα, που δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε:

  • Απαρχαιωμένα Εργαστήρια και Τεχνολογικές Υποδομές.

Γίνονται κάποιες υποθέσεις για την προ-εγκατεστημένη υποδομή. Ισχύουν για όλα τα σχολεία και όλους τους μαθητές;

Τα σχολεία δε διαθέτουν τον σύγχρονο εξοπλισμό, που είναι απαραίτητος για να υποστηρίξει την καθημερινή αλλά και την εξ αποστάσεως διδασκαλία (δηλαδή ηλεκτρονικούς υπολογιστές, web – κάμερες, ταχύτητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, ταυτόχρονα για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές), ιδιαίτερα για τις απαιτήσεις του «σύγχρονου» τρόπου. Αντίστοιχα, υπάρχει μερίδα εκπαιδευτικών και μαθητών, που δε διαθέτει τον εξοπλισμό, προκειμένου, με ίσους όρους, να πραγματοποιήσει και να παρακολουθήσει αυτού του είδους τη διδασκαλία. Αλήθεια, τι μέτρα παίρνει το Υπουργείο για όλα αυτά, πέρα από τις επικοινωνιακού τύπου μεγαλόστομες δηλώσεις;

  • Εξοικείωση Εκπαιδευτικών και Μαθητών.

Θεωρείται δεδομένο ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές γνωρίζουν τη χρήση αυτών των εργαλείων.

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον συγκεκριμένο τομέα, όπως και σε πολλούς άλλους, είναι ανύπαρκτη. Η γνώση και η χρήση των νέων τεχνολογιών εναπόκειται στην προσωπική πρωτοβουλία του κάθε εκπαιδευτικού και γίνεται χωρίς τεχνική και εκπαιδευτική υποστήριξη από την υπηρεσία. Αντίστοιχα, για τους μαθητές, η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες (κινητό, social media, gaming) δεν μπορεί να θεωρείται ικανή συνθήκη για τη χρήση των παιδαγωγικών εργαλείων.

  • Τεχνική Υποστήριξη Εκπαιδευτικών και Μαθητών.

Υπάρχει το τεχνικό προσωπικό για να υποστηρίξει την εκπαιδευτική κοινότητα σε τέτοια κλίμακα;

Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ. έχουν καταργηθεί και τα σχολεία δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές λειτουργικές ανάγκες που προκύπτουν. Η αδυναμία αυτή είναι ανυπέρβλητη από τη στιγμή που θα επεκταθεί σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αντίστοιχα, οι μαθητές και οι οικογένειες τους δε θα μπορούν να αντιμετωπίσουν αντίστοιχα προβλήματα.

  • Ιδιωτικοποίηση – εμπλοκή εταιριών.

Τα χρόνια προβλήματα των τεχνολογικών υποδομών των σχολείων έρχονται να τα λύσουν ως «ευεργέτες» οι ιδιωτικές εταιρείες.

Το Υπουργείο Παιδείας παραδέχεται ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία, σε ένα μεγάλο μέρος της,  θα ανατεθεί σε μεγάλους μονοπωλιακούς ομίλους (CISCO, Google και Microsoft), τις οποίες μάλιστα «ευχαριστεί θερμά». Την ίδια στιγμή, η Περιφέρεια Αττικής διαφημίζει και προωθεί ως εκπαιδευτική πρόταση ιδιωτικές εταιρείες τηλεκπαίδευσης και προγράμματα με αμφίβολο περιεχόμενο και μεθοδολογία. Είναι απαράδεκτη πρόκληση, ο δημόσιος τομέας να μην αναλαμβάνει τις ευθύνες του και να γίνεται μεσάζοντας των ιδιωτικών εταιρειών, οι οποίες με το αζημίωτο διαφημίζουν τα εκπαιδευτικά τους προϊόντα. Η Δημόσια Εκπαίδευση είναι υποχρέωση της πολιτείας, χιλιοπληρωμένη από το λαό, η οποία οφείλει σε συνθήκες «κρίσης» να ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες. Είναι απαράδεκτο, φορείς της Τοπικής Διοίκησης, όπως ο κ. Πατούλης, που επανειλημμένα έχουν ταχθεί υπέρ του περάσματος της εκπαίδευσης στην ευθύνη της Τοπικής Διοίκησης, να βλέπουν τις «ιδιαίτερες συνθήκες» που διαμορφώνονται ως ευκαιρία να υλοποιήσουν τους σχεδιασμούς τους. Αυτά τα σχέδια θα ακυρωθούν στην πράξη!! 

  • Κίνδυνος παγίωσης των μεθόδων τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας

Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης παιδαγωγική πράξη. Η συλλογικότητα και η αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού με μαθητή και μαθητών μεταξύ τους είναι αναντικατάστατη.

Σε μία περίοδο, που το αγαθό της γνώσης πετσοκόβεται, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας (αναπληρωτές και ωρομίσθιοι) και η υποχρηματοδότηση διευρύνονται, υπάρχουν σχεδιασμοί, που στόχο έχουν το μοντέλο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας να παγιωθεί σε κανονικές συνθήκες. Αυτό σημαίνει λιγότεροι εκπαιδευτικοί (σε απομακρυσμένες περιοχές), ελαστικοποίηση και εντατικοποίηση της εργασίας (εργασία χωρίς ωράριο από το σπίτι).

Με βάση τις παραπάνω επισημάνσεις, εκ μέρους της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας, τοποθετούμαστε συγκεκριμένα για τους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης.

Α. Για τη Γ΄ Λυκείου

  • Συναισθανόμαστε την ευθύνη μας απέναντι τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, που προετοιμάζονται όλο το χρόνο για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και χρειάζονται τη διδακτική και ψυχολογική υποστήριξη των καθηγητών τους. Παίρνουμε όλα τα μέτρα ουσιαστικής και έμπρακτης στήριξης στην προσπάθεια που καταβάλλουν.
  • Να μειωθεί και να ανακοινωθεί άμεσα η ύλη για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ώστε οι μαθητές και οι οικογένειές τους να ανακουφιστούν και να συνεχίσουν την προετοιμασία τους.
  • Η κυβέρνηση να πάρει όλα τα μέτρα, ώστε να αποφευχθεί η μεταφορά των Πανελλαδικών τον Σεπτέμβρη.
  • Να παρθούν μέτρα, που θα εξασφαλίζουν γρήγορα την όσο το δυνατόν ισότιμη προετοιμασία των μαθητών της Γ΄ Λυκείου για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
  • Έκτακτη χρηματοδότηση στα σχολεία και τους μαθητές, ώστε να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.
  • Το περιεχόμενο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας πρέπει να προσδιοριστεί αυστηρά στην επανάληψη ήδη διδαγμένων αντικειμένων, στη διατήρηση της επαφής των μαθητών με την ήδη διδαχθείσα ύλη. Δε θα δεχτούμε οι μαθητές να εξεταστούν σε ύλη που θα έχει «προχωρήσει» με διαδικασίες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  • Το μέτρο της παροχής εξ αποστάσεως διδασκαλίας, αν δεν δοθούν λύσεις στα παραπάνω ζητήματα, εντείνει τον ανισότιμο ανταγωνισμό στις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Β. Για τις υπόλοιπες τάξεις

  • Διεύρυνση της ενισχυτικής διδασκαλίας και έναρξη της πρόσθετης διδακτικής στήριξης στους μαθητές, όταν ανοίξουν τα σχολεία.
  • Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και προσαρμογή της, ανάλογα με τον χαμένο διδακτικό χρόνο.
  • Ο τρόπος αναπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ωρών πρέπει να εξεταστεί, όταν θα ανοίξουν κανονικά τα σχολεία.
  • Είναι ανέφικτη τεχνικά και κυρίως παιδαγωγικά η διαδικασία της «σύγχρονης» εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τις μικρότερες ηλικίες και κυρίως για τα παιδιά του Δημοτικού, για τα οποία δεν πρέπει να υπάρχει καμία σκέψη για online μαθήματα.
  • Η αξιοποίηση των όποιων μορφών «ασύγχρονης» διδασκαλίας (π.χ. ιστοσελίδες και πλατφόρμες που προσφέρει το Υπουργείο) δεν μπορούν να έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα.
  • Να υλοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας μορφές μαζικής και απευθείας ενημέρωσης των μαθητών και γονιών. Π.χ. ειδικά προγράμματα στη Δημόσια Τηλεόραση, λειτουργία εκπαιδευτικής τηλεόρασης με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες ανά τάξη και ανά ηλικιακή ομάδα, εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ κ.ά.
  • Το πρόγραμμα της Δημόσιας Τηλεόρασης, στα υπάρχοντα κανάλια ή σε επιπλέον, που θα εκπέμψουν, να προσαρμοστεί με βάση τις ανάγκες των μαθητών. Υπάρχει πλούτος καλών παιδικών και εφηβικών ταινιών και εκπομπών, που μπορούν να αξιοποιηθούν.

Γ. Για τους Εκπαιδευτικούς

  • Να σταματήσουν οι πιέσεις για υποχρεωτική παρουσία των συναδέλφων στα σχολεία. Καμία τέτοια υποχρέωση δεν προκύπτει με βάση την Κ.Υ.Α.
  • Ο κάθε εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα, εφόσον το κρίνει αναγκαίο, να εξασφαλίσει την επαφή με τους μαθητές του και τους γονείς. Δεν πρέπει να υποτιμηθούν οι αντικειμενικές δυσκολίες που αφορούν εκπαιδευτικούς και μαθητές, οι οποίες πρέπει να αναγνωρίζονται και να ξεπερνιούνται με υποστηρικτικά μέτρα. Καμία αυταρχική παρέμβαση της Διοίκησης δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
  • Να κλείσουν άμεσα τα ΚΕΣΥ, τα ΠΕΚΕΣ, τα ΚΠΕ. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να λειτουργήσουν με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό.
  • Το διοικητικό έργο από τους Διευθυντές/ντριες, Προϊσταμένους-ες, κ.λπ., για όσο διάστημα παραμένουν κλειστά τα σχολεία, είναι σαφές ότι μπορεί να υποστηριχθεί με πολλούς τρόπους χωρίς το καθημερινό άνοιγμα των σχολείων, που μπορεί να δημιουργήσει άλλα προβλήματα.

Τα όποια μέτρα λόγω των ειδικών καταστάσεων δεν πρέπει να επεκταθούν μετά το άνοιγμα των σχολείων. Θα μας βρει απέναντι κάθε τέτοια προσπάθεια! Καμία σκέψη για νομοθέτηση «στα μουλωχτά» των αλλαγών στο Λύκειο (Τράπεζα θεμάτων, Εθνικό Απολυτήριο, μείωση των εισακτέων κ.λπ.), την αξιολόγηση κ.ά.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, αγαπητοί γονείς

Στις δύσκολες αυτές συνθήκες, για όλους μας, προτάσσουμε το αίσθημα της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας. Αναδεικνύουμε την πραγματική εικόνα της κατάστασης των δημόσιων σχολείων και ταυτόχρονα στεκόμαστε δίπλα σε κάθε οικογένεια, σε κάθε μαθητή μας, που κοπιάζει και αγωνίζεται να αποκτήσει εφόδια για τη ζωή. Με τα μέσα που διαθέτουμε συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Βρισκόμαστε σε επαφή με τα Σωματεία μας. Καταγγέλλουμε κάθε φαινόμενο αυθαιρεσίας.

Βρισκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας και τους γονείς με κάθε τρόπο. Ως εκπαιδευτικοί έχουμε τον τρόπο, με απλά λόγια, να αντιμετωπίσουμε τη δικαιολογημένη ανασφάλεια που υπάρχει, το άγχος και τον φόβο. Διαβάζουμε, λοιπόν, ένα καλό βιβλίο, βλέπουμε μια καλή ταινία ή μια ενδιαφέρουσα σειρά στην τηλεόραση, παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια που ακονίζουν το μυαλό, φτιάχνουμε όμορφες κατασκευές…και φυσικά φρεσκάρουμε τα μαθήματά μας..!

  • Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τα αιτήματα των Υγειονομικών, για τα άμεσα μέτρα στήριξης του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, καθώς και τα αιτήματα των εργατικών Συνδικάτων για την προάσπιση των εργατικών δικαιωμάτων!
  • Στεκόμαστε όρθιοι και αλληλέγγυοι, ώστε να επιστρέψουμε σύντομα στις τάξεις μας!
  • Δεν αναστέλλουμε τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μας!

Μάρτιος 2020

 



Μιχάλης Μίχος
About Μιχάλης Μίχος 3096 Articles
Δημοσιογράφος (ΜΑ Επικοινωνία & Νέα Δημοσιογραφία) - Μέλος της ΕΣΠΗΤ (Ένωση Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου), Αρχισυντάκτης του PrevezaToday.gr, Παρουσιάζει καθημερινά το πρωινό ενημερωτικό μαγκαζίνο του Prisma 91,6

1 Comment

  1. ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΤΙ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΑΡΑ ,ΜΑΣ ΛΕΝΕ,ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΔΟΜΗ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ(ΤΟΣΟ ΤΗΝ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ,ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΙΩΝ).ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΟΥ ΑΠΛΟ Ή ΑΝ ΣΑΣ ΒΟΛΕΥΕΙ ‘ΑΠΛΟΙΚΟ’.ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΑΠΑΙΤΕΙΤΕ Ή ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠ/ΣΗ? ΓΙΑΤΙ ΠΡΙΝ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΝΟΡΜΑΛ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙ ΓΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ?ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΖΗΤΑΤΕ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ ΕΧΕΤΕ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ? ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΕΝΟΩ.ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ:ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΜΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ-ΜΑΘΗΤΕΣ-ΚΑΙ Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΕΚΠ/ΚΟΣ.ΕΧΩ ΕΝΑΝ ΗΥ ΠΕΡΙΠΟΥ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ.ΘΕΛΩ ΝΑ ΖΗΤΗΣΩ ΜΙΑ ΧΑΡΗ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ-ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ-ΤΕΜΠΕΛΗ ΔΗΜΟΣΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟ.ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΩΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠ/ΣΗ ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ(4)ΗΥ.ΘΑ ΜΟΥ ΤΟΥΣ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ?ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΨΩ ΣΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ ΟΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΧΥΛΟ ΜΙΣΘΟ ΜΟΥ -ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΟΝ ΑΚΟΥΣΟΝ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ-.Α! ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΤΡΕΞΕΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟΥΣ ΧΑΡΙΣΕΤΕ, ΠΕΡΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΒΑΛΟΥΝ INTERNET ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ’ΣΕΡΝΕΤΑΙ’ΓΙΑΤΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΕΧΩ ΔΙΑΠΡΑΞΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩ ΣΤΗΝ ΙΛΙΓΓΙΩΔΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ(3) ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ.(ΠΛΗΡΩΝΩ ΓΙΑ ΠΕΝΗΝΤΑΡΙ ΙΝΤΕΡΝΕΤ).

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.