«Ταβάνι» χαρακτηρίζουν τα στελέχη των αλυσίδων την εκτίμηση που «βλέπει» τον πληθωρισμό στο καλάθι του σούπερ μάρκετ να αγγίζει το 15% έως το τέλος του έτους.
Το ενδεχόμενο περαιτέρω αύξησης των τιμών στο καλάθι του σούπερ μάρκετ τρομοκρατεί τόσο τους καταναλωτές όσο και την αγορά.
Η επιβάρυνση στο μέσο καλάθι του σούπερ μάρκετ τον φετινό Αύγουστο σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2021 κυμάνθηκε στο 11%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπροσώπων των αλυσίδων, ενώ με γνώμονα ότι ακόμα και οι πιο αισιόδοξες φωνές της αγοράς θεωρούν δεδομένο ότι οι ανατιμήσεις στο ράφι δεν θα επιβραδυνθούν στο τελευταίο τρίμηνο, ο κλάδος υπολογίζει ότι η μέση αύξηση στο καλάθι δύναται να αγγίξει το 15% έως το τέλος του 2022.
Ανησυχούν οι 7 στους 10
Από πλευράς καταναλωτών, το κόστος των τροφίμων απασχολεί επτά στους δέκα Έλληνες (Ευρωβαρόμετρο 2022), καθιστώντας το τον κύριο παράγοντα που επηρεάζει τις αποφάσεις για τη δαπάνη διατροφής. Η ένταση της ακρίβειας τη φετινή χρονιά πλήττει σημαντικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, όταν πέρυσι, πριν δηλαδή από την εκτόξευση των τιμών ενέργειας και τροφίμων, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας οικογενειακών προϋπολογισμών 2021 της ΕΛΣΤΑΤ, δύο στα δέκα ελληνικά νοικοκυριά βρέθηκαν στο φάσμα της φτωχοποίησης.