Το σχέδιο διεξήχθη κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2018-2019 σε συνεργασία με το κολλέγιο SaintJoseph στο Sarlat (Γαλλία), το κολέγιο KangillinnguitAtuarfiat στο Nuuk (Γροιλανδία) και το σχολείο μας. Η κύρια ιδέα ήταν να δημιουργηθούν 3 ηλεκτρονικά έντυπα που σχετίζονται με τη Γροιλανδία-Γαλλία-Ελλάδα με τη χρήση των ΤΠΕ, της Τέχνης, της Ιστορίας –της Γεωγραφίας και των ξένων γλωσσών με στόχο την επανεξέταση των εκπαιδευτικών πρακτικών, δίνοντας έμφαση στην απόκτηση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και στην καταπολέμηση των προκαταλήψεων των εφήβων για τους αντίστοιχους πολιτισμούς. Παρείχε επίσης εκπαίδευση των συμμετεχόντων σχετικά με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έτσι ώστε τα ζητήματα που τέθηκαν να προστεθούν σε άρθρα και να παρουσιαστούν στις τοπικές κοινότητες. Τα άρθρα τους σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο εστίασαν σε θέματα σχετικά με τα καθημερινή τους ζωή , τη φύση , την κουλτούρα ή τα /σχολικά προβλήματα. Αυτή η ευρωπαϊκή εταιρική σχέση τους έκανε να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη να είναι ψηφιακά ενεργοί πολίτες και να εκπαιδεύονται πώς να μαθαίνουν. Δημιούργησε επίσης ευκαιρίες διασκέδασης για αυτούς μέσω της συνεργατικής ψηφιακής παραγωγής της εφημερίδας ενώ γνώρισαν τις διαφορετικές κουλτούρες με τα πραγματικά εργαστήρια ανταλλαγής κινητικότητας που πραγματοποιήθηκαν.
Οι εργασίες για τα άρθρα των εφημερίδων αποτελούνταν από τρία κύρια στάδια. Πρώτον, οι μαθητές που συμμετείχαν στις κινητικές δραστηριότητες εξέτασαν τις διαφορετικές προτεραιότητες που έχουν στις χώρες εταίρους και τις συγκέντρωσαν στα κοινά έγγραφα. Κατά τη διάρκεια των κινητικοτήτων , ενώ υιοθέτησαν τους ρόλους των δημοσιογράφων, οι μαθητές παρακολούθησαν και διερεύνησαν τις διαφορετικές πτυχές της ζωής των συνεργατών τους, πραγματοποίησαν τις συνεντεύξεις, πήραν τις φωτογραφίες για να δουν αν οι προκαταλήψεις τους ήταν σωστές ή όχι. Σε κάθε χώρα παρακολούθησαν εργαστήρια που έδωσαν τοπικοί δημοσιογράφοι σχετικά με τις αρχές της σύνταξης άρθρων. Ακόμη , οι μαθητές καθόρισαν τις διακρατικές ομάδες εργασίας για κάθε θέμα της εφημερίδας σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά τους και άρχισαν να γράφουν τα άρθρα στο κοινόχρηστο “googledocs” και στο googlesite της εφημερίδας. Αφού επέστρεψαν στις χώρες καταγωγής τους, οι μαθητές συνέχισαν το συνεργατικό τους έργο για τα ίδια έγγραφα για ένα μήνα για να ολοκληρώσουν την έκδοση της εφημερίδας στα αγγλικά και να την μεταφράσουν στις μητρικές τους γλώσσες.
Βραβεία
Ήδη το έργο αξιολογήθηκε από τη Γαλλική και Δανέζικη Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης και την Ελληνική Υπηρεσία Υποστήριξης της Ευρωπαϊκής δράσης του eTwinningκαι απονεμήθηκε στους εκπαιδευτικούς των παιδαγωγικών ομάδων και στους μαθητές βραβείο- ετικέτα ποιότητας των εργασιών – QualityLabelσε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Σύνδεσμοι με τα αποτελέσματα του έργου
- The TS: https://twinspace.etwinning.net/71012/home
- The final product’s page –our e-paper issues : https://sites.google.com/view/nata2018/home
Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη της κας Βαρβάρας Ζαντραβέλη: