Μετωπική Αριστερή Παρέμβαση Καθηγητών Πρέβεζας: Ένα πρώτο σχόλιο για την πρώτη μέρα Τηλεκπαίδευσης

Σε νέο φιάσκο για το ΥΠΑΙΘ εξελίχθηκε η 1η ημέρα εφαρμογής της «τηλεκπαίδευσης». Από τη 2η κιόλας ώρα το πολυδιαφημισμένο σύστημα της Cisco Webex κατέρρευσε πλήρως, πετώντας έξω μαθητές και καθηγητές.

Οι διαμαρτυρίες και οι καταγγελίες άρχισαν να πέφτουν βροχή στο Υπουργείο.

Όπως και να ̕ χει το γεγονός ότι η τηλεκπαίδευση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ εκπαίδευση δεν αλλάζει. Αντίθετα είναι μια διαδικασία αποξενωτική, μονότονη, που αλλοτριώνει, που λόγω της φύσης της δεν βοηθά καθόλου τους μαθητές. 

Με την τηλεκπαίδευση:

  • Υπονομεύεται η δημόσια δωρεάν καθολική παροχή εκπαίδευσης.
  • Εντείνονται οι ταξικοί φραγμοί αφού δεν εξασφαλίζονται οι όροι για την καθολική συμμετοχή των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών.
  • Βάλλεται η παιδαγωγική πράξη και οι κοινωνικοί δεσμοί που αναπτύσσονται μέσα στο ζωντανό σχολείο ανάμεσα στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
  • Προωθείται η λογική αποξένωσης και η διάρρηξη κάθε κοινωνικής συνοχής, αφού ενσωματώνει τη λογική “παίζω – εκπαιδεύομαι – ψηφίζω – απολύομαι από τον υπολογιστή”.
  • Ανατρέπονται σιωπηρά οι όροι της εργασίας. Το σπίτι του εκπαιδευτικού – εργαζόμενου γίνεται χώρος εργασίας. Ο προσωπικός τεχνολογικός εξοπλισμός, μέχρι και το κινητό τηλέφωνο, μετατρέπονται σε μέσο και όρο για την διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, για μαθητές και δασκάλους.
  • Υλοποιείται ο βασικός στόχος για μείωση του κόστους για την εκπαίδευση.

 

Η πολιτική της κυβέρνησης και το νεοφιλελεύθερο πρόταγμα που υπηρετεί επιβεβαιώνει πως η “εξ’ αποστάσεως” ήρθε για να μείνει στο σώμα της Δημόσιας Εκπαίδευσης ως εργαλείο για την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ως ένα ακόμα ταξικό φίλτρο που εντείνει τις ανισότητες και τους αποκλεισμούς ιδίως για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. 

Η ζωντανή λοιπόν εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη, παιδαγωγικά, ψυχοκοινωνικά και διδακτικά.


Ακόμη κι αν τις επόμενες μέρες η Cisco Webex αποκαταστήσει κάπως το σύστημα τα ερωτήματα που παραμένουν ορθώνονται αμείλικτα: 

  • Μπορούμε στ’ αλήθεια να μιλάμε για υποχρεωτικότητα και απουσίες; Μπορούμε στα σοβαρά να μιλάμε για προχώρημα ύλης και τράπεζα θεμάτων;
  • Τι προβλέπει η σύμβαση που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο με τη Cisco; Γιατί ποτέ δεν είδε το φως της δημοσιότητας; Τι είδους συνεργασία προβλέπει με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και τι συνεπάγεται αυτό για τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών;

ΝΤΡΟΠΗ!

Η μόνη λύση είναι να υποχρεώσουμε την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και να ανοίξει τα σχολεία τώρα, υιοθετώντας άνευ όρων τα αιτήματα εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών για ασφαλή λειτουργία των σχολείων

  • με 15 το πολύ μαθητές, 
  • με μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, 
  • με αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των κανόνων υγιεινής καθαριότητας και ασφάλειας
  • με μαζικά και δωρεάν τεστ, 
  • με ευρύχωρες τάξεις, 
  • με θωρακισμένο σύστημα υγείας 
  • με μόνιμους διορισμούς ειδικού προσωπικού (σχολιάτρων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, προσωπικό καθαρισμού, φύλαξης κλπ)
  • με αύξηση προσωπικού και δρομολογίων στα ΜΜΜ.

 

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ – ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ 

 Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία για όλους!



Μιχάλης Μίχος
About Μιχάλης Μίχος 3370 Articles
Δημοσιογράφος (ΜΑ Επικοινωνία & Νέα Δημοσιογραφία) - Μέλος της ΕΣΠΗΤ (Ένωση Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου), Αρχισυντάκτης του PrevezaToday.gr, Παρουσιάζει καθημερινά το πρωινό ενημερωτικό μαγκαζίνο του Prisma 91,6

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.