Γράφει ο Βαγγέλης Καινούργιος
Όποιος πέρασε αυτές τις μέρες από το Άκτιο θα είδε ότι γίνονται διαρκώς εργασίες, που έχουν σκοπό να δοθεί σύντομα στην κυκλοφορία το πρώτο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου Άκτιο – Αμβρακία ως τη Βόνιτσα. Αυτή η βιασύνη μάλλον συνδέεται και με τους προεκλογικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης, ίσως για να εγκαινιάσει το ημιτελές έργο. Άλλωστε δεν είναι πρώτη φορά που θα κάνει κάτι τέτοιο. Στην Ιονία Οδό κόβανε κορδέλες σχεδόν κάθε πενήντα χιλιόμετρα.
Για όσους δεν το θυμούνται πια, η σύμβαση για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Άκτιο – Αμβρακία υπογράφηκε τον Μάρτιο του 2010 κι από τότε ακόμα περιμένουμε. Άραγε, μήπως θα πρέπει τώρα να πανηγυρίζουμε, διότι μετά από οχτώ χρόνια θα δοθούν στην κυκλοφορία 15 από τα 48,5 χιλιόμετρα του δρόμου ή για τα νέα διόδια που πιθανότατα θα πληρώνουμε όταν ολοκληρωθεί; (Διαβάστε εδώ)
Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία θα αποτελεί την μοναδική πραγματική σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιονία Οδό. Η δεύτερη «εναλλακτική» – μέσω της πόλης της Φιλιππιάδας – είναι συγκοινωνιολογικό ανέκδοτο και προξενεί αφάνταστη ταλαιπωρία σ’ όλους όσοι την χρησιμοποιούν καθημερινά, με ευθύνη της κυβέρνησης και της περιφέρειας Ηπείρου. Χωρίς βέβαια να ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης από την Πρέβεζα προς Γιάννενα και αντίστροφα εξακολουθεί να εξυπηρετείται από τον παλιό δρόμο κι όχι από την Ιονία Οδό που κοστίζει σε διόδια 6,20 € μετ’ επιστροφής.
Μάλιστα, με αφορμή την περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Άκτιο – Αμβρακία, θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε τι λένε οι βουλευτές της περιοχής και η τοπική αυτοδιοίκηση για το αυξημένο κόστος μετακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων από και προς την Πρέβεζα, που προκύπτει από την επιβολή διοδίων στους δρόμους που την συνδέουν με την υπόλοιπη Ελλάδα.(Διαβάστε εδώ) Εκτός κι αν πιστεύουν ότι η ανάπτυξη του τόπου θα έρθει με τα «πεντάστερα» και τις λευκές νύχτες. Πάντως να ξέρουν ότι μετά από οχτώ χρόνια μνημονιακής καταστροφής κάθε απάντηση του τύπου ΤΙΝΑ κάνουμε, θα τους επιστραφεί ως απαράδεκτη.