“Εσείς παρακινείτε το προσωπικό σας;” Από το Χρήστο Παπαρούνη

Κάθε Τρίτη και Παρασκευή στις 11.50 το πρωί και στις 18.50 το απόγευμα ο Χρήστος Παπαρούνης  παρουσιάζει την επιστήμη του Management  με απλό τρόπο. Με παραδείγματα και απλά καθημερινά marketing  tips ξεκαθαρίζει έννοιες και διαλύει μύθους που πολλές φορές υπάρχουν στη σύγχρονη επιχειρηματικότητα.

Ακούστε την εκπομπή: 

 

ή διαβάστε τα κείμενα της εκπομπής

 

Kαλησπέρα

Στην δυσκολία της καθημερινής διαχείρισης της επιχείρησης πολλές φορές καταφέρνουμε με κόπο να επιλύουμε  προβλήματα λιγότερο ή περισσότερο σοβαρά. Παρ όλα αυτά έχει παρατηρηθεί- και σας προσκαλώ και προκαλώ να το προσέξετε και εσείς-  ότι οι επαγγελματίες επικεντρωμένοι  στους καθημερινούς στόχος ξεχνούν  ή αδιαφορούν να ασχοληθούν με ορισμένα πολύ σημαντικά ζητήματα όπως είναι η ομαδικότητα και η διαχείριση της. Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στο πόσο σημαντική είναι η ομαδικότητα, πως χτίζεται και τι πρέπει να προσέχουμε. Σήμερα θα μιλήσουμε για το πως πρέπει να παρακινούμε το προσωπικό μας είτε αποτελείται από ένα άτομο είτε από περισσότερα.

Η ικανότητα να ενθαρρύνετε και να παρακινείτε αποτελεσματικά το προσωπικό σας έχει καθοριστική σημασία για την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησής σας. Μια επιχείρηση αποτελείται από ανθρώπους που θα πρέπει να λειτουργούν συγκεκριμένα προς ένα κοινό στόχο και θα πρέπει να τους διοικείτε ενεργά και να τους κατευθύνετε έτσι ώστε να πετυχαίνουν τους στόχους που τους έχετε θέσει.

Θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζετε τον τρόπο να παρακινείτε και να ενθαρρύνετε αποτελεσματικά το προσωπικό και τους συνεργάτες σας.

  • Γνωρίζουν τα άτομα που εργάζονται στην επιχείρησή σας τον σκοπό της, τα πόστα τους και τα καθήκοντά τους; Γνωρίζουν τι ακριβώς αναμένεται να παράγουν δουλεύοντας εκεί;Γνωρίζουν τις πολιτικές της επιχείρησής σας; Αυτό είναι πολύ βασικό καθώς μια έλλειψη γνώσης και κατανόησης στα παραπάνω συνεπάγεται μειωμένη απόδοση από την πλευρά τους και εσείς ως επιχειρηματίας θα δίνετε εντολές και θα απαιτείτε πράγματα που για τα άτομα αυτά θα είναι δυσνόητα ή θα πιστεύουν ότι είναι αρμοδιότητα κάποιου άλλου εργαζόμενου.
  • Πόσο ψηλά κρατάτε το ηθικό του προσωπικού και με ποιο τρόπο το πετυχαίνετε αυτό;Είναι πολύ σημαντικό εσείς ως ιδιοκτήτης της επιχείρησής σας να ανεβάζετε και να κρατάτε ψηλά το ηθικό της ομάδας σας. Ένα υψηλό ηθικό συνεπάγεται και αυξημένα αποτελέσματα και περισσότερη ευχαρίστηση από την δουλειά μολονότι αυτό μπορεί να προϋποθέτει περισσότερη παραγωγή. Θυμηθείτε τον εαυτό σας όταν εργαζόσασταν πολλές ώρες αλλά πετύχατε τον στόχο σας. Έπειτα ήσασταν χαρούμενος και νιώθατε ικανοποίηση. Ενώ ένα άτομο που δεν παράγει τίποτα και δεν πετυχαίνει κάτι στην δουλειά του νιώθει κουρασμένο μετά από αυτήν. Ένας τρόπος που μπορείτε να εφαρμόζετε για να ανεβάζετε το ηθικό είναι να βάζετε προκλήσεις στο προσωπικό σας. Βάλτε τους προκλήσεις και βοηθήστε τους να πετύχουν τους στόχους που τους θέτετε.
  • Για ποιο λόγο εργάζονται τα άτομα στην επιχείρησή σας; Σίγουρα για την αμοιβή αλλά υπάρχουν και άλλοι λόγοι για τους οποίους κάποιος θα εργαζόταν σε μια επιχείρηση. Το είδος κινήτρου για να εργάζεται κάποιος στην επιχείρησή σας είναι πολύ σημαντικό και μπορεί να σας πει το αν αυτό το άτομο θα θελήσει να κυνηγήσει κάποιους υψηλότερους στόχους που θα του θέσετε και αν θα αναλάβει κάποια επιπρόσθετα καθήκοντα πέρα από αυτά της θέσης του.

Υπάρχουν και άλλα κίνητρα πέρα από τα χρήματα όπως προσωπικές επιδιώξεις και φιλοδοξίες. Βασικό εδώ είναι να γνωρίζετε πως να αξιολογείτε τους υποψήφιους που θέλουν να εργαστούν στην δική σας επιχείρηση.

  • Επιλύστε τις διαφωνίες που υπάρχουν μέσα στην επιχείρησή σας. Οι διαφωνίες αποτελούν την αρχή για την συρρίκνωσή της. Διαφωνίες μεταξύ του προσωπικού, διαφωνίες στην διοίκηση κτλ. δημιουργούν ένα κλίμα που μόνο ενθαρρυντικά δεν λειτουργεί. Θα πρέπει να υπάρχει συμφωνία ως προς τους στόχους και μια κοινή πορεία. Οι διαφωνίες μπορεί να προκύψουν από μη κατανόηση της θέσης εργασίας του κάθε υπαλλήλου, από το τι αναμένεται από το κάθε άτομο να συνεισφέρει από το πόστο του καθώς και από ποια στρατηγική έχει επιλέξει η διοίκηση να ακολουθήσει την δεδομένη χρονική περίοδο.
  • Δημιουργείστε προκλήσεις στο προσωπικό. Μην δίνετε αυξήσεις δίχως να δημιουργείτε προκλήσεις και “παιχνίδια” μέσα στα πλαίσια της επιχείρησης. Δημιουργείστε προκλήσεις στους πωλητές. Δημιουργείστε προκλήσεις στα άτομα που εργάζονται στην εξυπηρέτηση πελατών. Όταν βάζετε προκλήσεις είτε τα άτομα θα τις δεχθούν είτε δεν θα τις δεχθούν και θα αποχωρήσουν. Το προσωπικό παρακινείται από τις προκλήσεις!

 

Μην παραλείπετε να οργανώνετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα συναντήσεις με όλο το προσωπικό. Πέρα από το ότι ενδυναμώνεται η ομαδικότητα με αυτόν τον τρόπο είναι επίσης μια πολύ καλή ευκαιρία να παρατηρήσετε το τρόπο με τον οποίο ο καθένας τους συμμετέχει σε αυτές.

Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Μπορείτε να βρείτε όλες τις εκπομπές μας  εδώ . Μπορείτε  να τις ακούσετε ή ακόμα και να τις διαβάσετε καθώς αναρτούμε και τα κείμενα των εκπομπών για να σας διευκολύνουμε.

Φυσικά, για οποιαδήποτε πρόταση ή απορία   επικοινωνείτε μαζί μου  στο c.paparounis@gmail.com

Τα λέμε την επόμενη φορά

     Χρήστος Παπαρούνης

(MSc) Management  & Marketing consultant.

 

 

 

 

 

 

 

Χρήστος Παπαρούνης
About Χρήστος Παπαρούνης 15 Articles
Ο Χρήστος Παπαρούνης εργάζεται ως General Manager στην εταιρία Energy Media Group

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.