Eρωτήματα έθεσε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας, η πρώην Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας κα Παρθενία Καζάκου, ζητώντας εγγράφως απαντήσεις από τον Πρόεδρο του Ταμείου Βαγγέλη Συγκούνα:
“Εάν υπήρχε πληροφόρηση – ενημέρωση στο Δημοτικό Συμβούλιο από την Διοίκηση του Δ.Λ.Τ και εννοώ τον κ. Συγκούνα και απουσίας αυτού από τον κύριο Δήμαρχο, για σοβαρά θέματα και έργα που αφορούν την πόλη, τους Δημόσιους χώρους και τους Δημότες και που αλλάζουν πολλά δεδομένα, αυτά τουλάχιστον που γνωρίζαμε μέχρι τώρα, δεν υπήρχε λόγος να ζητήσω να καταθέσω απορίες και ερωτήματα. Όμως είναι δικαίωμά μου και υποχρέωση μπορώ να πω, όπως και όλων των δημοτικών συμβούλων να γνωρίζουν τα τεκταινόμενα σ’ αυτή την πόλη.
Κύριοι συνάδελφοι η τοποθέτησή μου και οι ερωτήσεις μου δεν αφορούν πρόσωπα, αφορούν την πόλη και αφορούν την περιφρόνηση και απαξίωση της σημερινής Διοίκησης του Δ.Λ.Τ. – όπως αυτή νομίζει – προς το Δημοτικό Συμβούλιο, για θέματα πολύ σοβαρά, που έπρεπε ήδη να έχει ενημερώσει διεξοδικά. Ζητώ από τον κ. Συγκούνα, επειδή ο ίδιος ανέφερε σε προηγούμενη συνεδρίαση, ότι υπάρχουν έγγραφα στα οποία τα αρμόδια Υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας, γνωμοδοτούν θετικά στην αλλαγή του είδους του κυματοθραύστη από πλωτό σε σταθερό, της θέσης του, όπως και στην παραχώρηση Δημόσιου χώρου στην επιχείρηση της ΜΑΡΙΝΑΣ για κατασκευή ΥΣ της ΔΕΗ, να τα καταθέσει στο προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου – γραφείο προέδρου – προκειμένου να ενημερωθούμε.
Η απόφαση, από τις πρώτες που πήρε η νέα διοίκηση του Δ.Λ.Τ., αλλαγής του κυματοθραύστη από πλωτό σε σταθερό και σε σημείο απέναντι ακριβώς από την υπάρχουσα προβλήτα στα Δικαστήρια, αλλάζοντας τη σχετική απόφαση της προηγούμενης Διοίκησης, ήταν ίσως προαπαιτούμενο και προπομπός για την υπάρχουσα σήμερα κατάσταση. Τώρα έχουν εκτελεστεί ή και εκτελούνται έργα πάνω στην προβλήτα μπροστά από τα Δικαστήρια. Το ερώτημα είναι ποιος τα εκτελεί; Tο δημοτικό λιμενικό ταμείο όπως έγραφε αρχικά κάποια πινακίδα, κάποιος άλλος;
Eμείς γνωρίζαμε ότι το τρίγωνο που περικλείεται από το σημείο του ATM στο πάρκινγκ σημείο , το σημείο του διαύλου εισόδου, και το Σ1 της ρίζας του υπήνεμο μόλου, σε σχετικό σχεδιάγραμμα, είναι ουδέτερο, εξαιρείται και δεν γίνεται χρήση από κανέναν, ούτε από το Δ.Λ.Τ. και αυτό ίσχυε διαχρονικά, όλες τις περιόδους και με αλλαγές υπουργών. Είμαστε πολύ πίσω φαίνεται. Είμαστε πίσω γιατί έχουμε μείνει στη σύμβαση που υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2014 με το Υπουργείο Τουρισμού, στην οποία η χωροθέτηση της επιχείρησης σταματάει στο ATM της Alpha Bank, στο πάρκινγκ όπως και οριοθετείται.
Στο ΦΕΚ 117/10-4-2013 ΑΑΠ, δημοσιεύεται η απόφαση αρ. 8216/90/13 28-3-13 της ΕΣΑΛ, που λαμβάνεται κατά πλειοψηφία και υπό τις εξής προϋποθέσεις:
– Να μετατοπιστεί ο πλωτός κυματοθραύστης μήκους 20 μ. και πλάτους 6 μ. της ανατολικής πλευράς, βορειότερα, προκειμένου να μείνει ελεύθερο το δυτικό κρηπίδωμα του Εμπορικού Λιμένα.
– Από τη θαλάσσια ζώνη της Μαρίνας, η οποία περικλείεται ανάμεσα στον προσήνεμο μώλο του λιμένα Πρέβεζας και στα παραλιακά κρηπιδώματα της πόλης να εξαιρεθεί ο τριγωνικός χώρος που ορίζεται από την ανατολική πλευρά του διαύλου εισόδου (σημείο Ρ) το άκρο της χερσαίας ζώνης της Μαρίνας στο δυτικό κρηπίδωμα της λιμενολεκάνης (σημείο Α) και τη ρίζα του υφιστάμενου υπήνεμου μόλου (σημείο Σ1).
Στις 28-3-2014 στο ΦΕΚ 94 τεύχ. Α.Α.Π. δημοσιεύεται η νέα χωροθέτηση της Μαρίνας όπου στα γενικά στοιχεία του έργου αναφέρει:
Σύνολο θέσεων ελλιμενισμού 297
Συνολικό εμβαδόν χερσαίας ζώνης 20.000 μ2
Συνολικό εμβαδόν θαλάσσιας ζώνης 48.067,50 μ2
Στις 13-10-2014 υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Υπουργείου Τουρισμού και της εταιρείας όπου αναφέρεται το εμβαδόν της θαλάσσιας ζώνης σε 48.067,50 μ2.
Ζητώ να κατατεθούν όλα τα έγγραφα της διαδικασίας αυτής της αλλαγής και επέκτασης. Υπάρχει κάποιο νέο ΦΕΚ; Υπάρχει τροποποίηση του Master Plan; Υπάρχει περιβαλλοντική Μελέτη; Υπάρχουν υπουργικές αποφάσεις; Αυξήθηκαν οι θέσεις του ελλιμενισμού; Μπορεί να υπάρχουν και εμείς να μη γνωρίζουμε.
Ένα άλλο ερώτημα που ζητώ και γραπτή απάντηση: τι γίνεται με οφειλές προς Δ.Λ.Τ. από κατανάλωση ρεύματος; Επειδή τελειώνει το 2018, κλείνει 5ετία, μήπως έχουμε και άλλη παραγραφή εκτός από αυτή του 6μήνου του 2012; Ποιες διαδικασίες έγιναν σχετικά και που βρίσκονται διότι το θέμα αφορά το 2013, το 2014 και το 2015 έως και τον Σεπτέμβριο.
Ένα ερώτημα αφορά και τις μετοχές του Δ.Λ.Τ.. Που βρίσκεται αυτή η υπόθεση; Πρέπει να ενημερώσετε.
Ανατολική προβλήτα: Σε προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο ανέφερα και έχω απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας αποτέλεσμα της οποίας είναι η διακοπή έργου και παρατημένοι ογκόλιθοι στο λιμάνι, σύμφωνα με την οποία απαγορεύεται το στένεμα της εισόδου του Αμβρακικού κόλπου για σοβαρούς περιβαλλοντικούς όρους. Μήπως θα πρέπει να απασχολήσει αυτό το θέμα το Δ.Λ.Τ. τώρα γιατί όταν γίνουν μελέτες και ξοδευτεί χρόνος και χρήμα, εκ των υστέρων μπορεί να προσκρούσει για την εκτέλεση του έργου σ’ αυτή την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας διότι για την ανατολική προβλήτα σίγουρα θα γίνει σοβαρή περιβαλλοντική μελέτη και όχι πρόχειρες συμβουλές. Υπάρχει η διεθνής σύμβαση RAMSAR και η NATURA που προστατεύουν τον Αμβρακικό κόλπο. Μήπως χρειάζεται επικοινωνία μαζί τους;
Σε όλες τις ερωτήσεις που προανέφερα οι γραπτές απαντήσεις και τα σχετικά έγγραφα να κατατεθούν στο προεδρείο εντός 20 ημερών προκειμένου να ενημερωθούν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι. Μήπως υπάρχουν συνάδελφοι που διαφωνούν με τις ερωτήσεις που κατέθεσα;”
Ο κ. Συγκούνας δεσμεύτηκε πως θα απαντήσει γραπτώς και θα γίνει συζήτηση εκ νέου σε επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Ακούστε την κα Καζάκου: