Διατροφικές συμβουλές για το Πασχαλινό τραπέζι – Η διαιτολόγος – διατροφολόγος Ανδρονίκη Πάντα στον Prisma 91,6

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

Στην πραγματικότητα μπορούμε να κρατήσουμε ισορροπία και αυτό σημαίνει να μην φτάσει κανείς στην υπερβολή. Δηλαδή αυτές τις ημέρες όλοι ξεφεύγουν από το καθημερινό πρόγραμμα διατροφής τους, το θέμα είναι αν κάποιος θα ξεφύγει πολύ ή λίγο.

Εξάλλου μην ξεχνάμε ότι το Πάσχα κυρίως καταναλώνεται αρνί ή κατσίκι και το πλαισιώνουμε κυρίως με σαλάτες, οπότε ενδεχομένως να είναι και πιο εύκολο να κρατήσουμε ισορροπία στο Πασχαλινό τραπέζι.

ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΠΙΟ ΑΘΩΟ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ;

Πιο αθώο σαν τραπέζι δεν θα έλεγα ότι είναι, οι βασικές διαφορές των δυο μεγάλων αυτών εορτών είναι ότι ένα ποσοστό του πληθυσμού το Πάσχα κάνει νηστεία για την Μεγάλη Εβδομάδα και έτσι αυτό τον «προστατεύει»  από την μεγάλη κατανάλωση κρέατος εκείνη την ημέρα. Ουσιαστικά δηλαδή φέρνει μια ισορροπία στην εβδομαδιαία κατανάλωση του ατόμου.

Ίσως ακόμη ένα ελαφρυντικό γενικά στις Πασχαλινές διακοπές είναι ότι είναι μικρότερες σε διάρκεια τα Χριστούγεννα για παράδειγμα ακολουθούνται από την Πρωτοχρονιά και διαρκούν περίπου ένα δεκαπενθήμερο οι γιορτές, το Πάσχα συνήθως διαρκεί ένα διήμερο ιδιαίτερα αν κανείς συνυπολογίσει την νηστεία, οπότε και να θέλει κανείς δεν έχει το περιθώριο να ξεφύγει…

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΓΙΔΑ ΣΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΕΡΜΙΔΕΣ

Το μεγαλύτερο μειονέκτημα όσον αφορά το Πασχαλινό τραπέζι είναι το τσιμπολόγημα μέχρι την ώρα που θα ετοιμαστεί το αρνί ή το κατσίκι αντίστοιχα.

Ειδικά αν κάποιος δεν έχει καταναλώσει πρωινό, είναι πιο επιρρεπής στις λιχουδιές που θα υπάρχουν στο τραπέζι μέχρι να ετοιμαστεί το κυρίως γεύμα δηλαδή ο οβελίας.

Όποτε σημαντικό είναι να ξεκινήσουμε με ένα καλό πρωινό.

ΔΗΛΑΔΗ ΤΙ ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑΤΕ ΩΣ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΠΡΩΙΝΟ

Εκτός από το καθημερινό πρωινό που καταναλώνει κάποιος, που θα μπορούσε να το ακολουθήσει και αυτή την ημέρα κάποιες ακόμη Πασχαλινές λύσεις είναι:

Να καταναλώσει κανείς 2 πασχαλινά κουλουράκια με 1 ποτήρι γάλα ή με το τσάι του, αντίστοιχα σαν γλυκό πρωινό, για τους λάτρεις των γλυκών μπορεί να καταναλώσει 1 φέτα τσουρέκι με 1 ποτήρι χυμό

Για εκείνους πάλι που προτιμούν τα αλμυρά πρωινά θα μπορούσαν να καταναλώσουν 2 αυγά κόκκινα για παράδειγμα με 1 μικρό κομμάτι τυρί και ψωμί ή φρυγανιά.

ΩΡΑΙΑ ΚΑΙ ΦΤΑΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΠΟΣΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΑΜΕ

Καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό.

Σημαντικό είναι αυτό που σας λέω πάντα στα εορταστικά τραπέζια πρέπει να γεμίζουμε το πιάτο μας μια φορά, σίγουρα θα μας γλιτώσει από την μεγάλη κατανάλωση. Σίγουρα στο πιάτο αυτό θα πρέπει να βάλουμε την σαλάτα μας και πραγματικά υπάρχουν πολύ ωραίες σαλάτες που μπορούμε να φτιάξουμε για αυτή την ημέρα, θα βάλουμε το κρέας που θέλουμε να καταναλώσουμε, αν κάποιοι έχουν και κοκορέτσι επίσης θα καταναλώσουν σε λογική ποσότητα πάντα και με το «κόλπο» που σας ανέφερα και πιο πριν, δηλαδή να φτάσει κανείς σχεδόν χορτάτος στο Πασχαλινό τραπέζι.

ΑΛΚΟΟΛ: ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ;;;

Αναγκαστικά περιορισμός και στο αλκοόλ,  μην ξεχνάμε ότι το αλκοόλ περιέχει αρκετές θερμίδες, σε υγρή μορφή, οπότε είναι πιο εύκολο να καταναλώσω μεγάλη ποσότητα χωρίς να το αντιληφθούμε.  Οπότε σε όσους αρέσει το αλκοόλ μπορούν να το καταναλώσουν πάντα με μέτρο.

ΑΝΑΦΕΡΑΜΕ ΠΡΙΝ ΤΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΣΟΥΡΕΚΙ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΓΛΥΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΟΥΜΕ ΑΦΟΒΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ;;

Θα καταναλώσουμε ένα γλυκάκι εκείνη την ημέρα, αν εννοείτε ότι υπάρχει γλυκό χωρίς θερμίδες θα σας πω όχι. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η κατανάλωση ενός γλυκού είναι απαγορευτική. Μπορούμε για παράδειγμα να καταναλώσουμε ένα γλυκό το απόγευμα εκείνης της ημέρας.

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΙΣΟΡΡΟΠΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΘΕΡΜΙΔΕΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΓΕΥΜΑΤΟΣ

Καταρχήν επειδή σίγουρα εκείνη την ημέρα θα φάμε λίγο παραπάνω, μπορούμε να ισορροπήσουμε τις ημερήσιες θερμίδες με ένα ελαφρύ βραδινό γεύμα.

Καλό θα είναι επίσης από την επόμενη ή την μεθεπόμενη ημέρα να γυρίσουμε στο συνηθισμένο πρόγραμμα διατροφής μας και να αφήσουμε πίσω τις ατασθαλίες των εορταστικών ημερών. Αυτό από μόνο του αρκεί για να μην ξεφύγουμε στο βάρος μας.

ΠΑΝΤΑ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ
ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ – ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

 

Μιχάλης Μίχος
About Μιχάλης Μίχος 1521 Articles
Δημοσιογράφος (ΜΑ) - Μέλος της ΕΣΠΗΤ (Ένωση Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου), Αρχισυντάκτης του PrevezaToday.gr, Παρουσιάζει καθημερινά το πρωινό ενημερωτικό μαγκαζίνο του Prisma 91,6

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.