Ανακοίνωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικών Σχολείων Πρέβεζας

Άνοιγμα των σχολείων σημαίνει ότι 

ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΡΗΘΟΥΝ

ΟΛΟΙ ΟΙ ΟΡΟΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ – ΥΓΙΕΙΝΗΣ και ΙΣΟΤΙΜΗΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.

Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας, για το άνοιγμα των σχολείων, μας προβληματίζουν και οι ανησυχίες μας είναι πολλές γιατί  βιώνουμε τα προβλήματα των σχολείων: έλλειψη καθαριότητας, ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές, εκπαιδευτικά κενά.

Το σημαντικότερο είναι  οι ΟΡΟΙ που θα ανοίξουν τα σχολεία. Με ευθύνη του Υπουργείου πρέπει να εξασφαλιστούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν με ασφάλεια τα  σχολεία χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. 

Αυτά είναι τα σοβαρά ζητήματα προτεραιότητας και όχι το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που εν μέσω πανδημίας, πέραν όλων των άλλων, προβλέπει και αύξηση των μαθητών στις αίθουσες.

Τα  αιτήματα  μας   για  το  άνοιγμα  των σχολείων:

  • Με ευθύνη του κράτους τα σχολεία να πληρούν όλες τις συνθήκες υγείας και ασφάλειας. Μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, μέσα προστασίας (πχ αλκοολούχα διαλύματα, απολυμάνσεις, μάσκες, γάντια, υλικά καθαριότητας), νοσηλευτικό προσωπικό και προσωπικό φύλαξης σε όλα τα σχολεία.
  • Αλλαγή του θεσμικού καθεστώτος ώστε να υπάρχει καθαριότητα κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Ειδικά τώρα με την πανδημία, φάνηκε η αναγκαιότητα για μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία καθ όλη τη λειτουργία τους. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας
  • Να υπάρξει μέριμνα για την ισότιμη συμμετοχή των παιδιών στο σχολείο. Ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου για τους γονείς που εργάζονται και δεν μπορούν τα παιδιά να τα φυλάξουν οι παππούδες και οι γιαγιάδες.
  • Να τηρηθούν όλοι οι όροι που θα εξασφαλίζουν την υγιεινή και ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών κατά τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
  • Να υπάρξει ειδική μέριμνα για την κάλυψη της ύλης που δεν διδάχθηκε όσο τα σχολεία έμειναν κλειστά. Αυτό απαιτεί σχεδιασμό για τη φετινή αλλά και την επόμενη σχολική χρονιά. Απαιτούμε, μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών.
  • Δωρεάν ηλεκτρονικά μέσα σε όλους τους μαθητές για να συνεχιστεί ισότιμα και απρόσκοπτα η τηλεκπαίδευση.
  • Ειδικά μέτρα για τη στήριξη των μαθητών των Ειδικών Σχολείων
  • Ειδικά μέτρα για ομαλή ψυχοκοινωνική μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Χρειάζεται να βοηθηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν ότι δεν έκαναν διακοπές, αλλά απότομα διακόπηκε και άλλαξε η καθημερινότητά τους. Χρειάζεται να στηριχτούν ολόπλευρα οι μαθητές, ειδικά οι μαθητές που βλέπουν να αλλάζει απότομα και η ζωή όλης της οικογένεια από τις συνέπειες της πανδημίας (απολύσεις, μειωμένο εισόδημα). Είναι ευθύνη του κράτους να αντιμετωπιστούν ζητήματα ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί). Προσλήψεις σχολιάτρων που θα ελέγχουν την υγεία των μαθητών.
  • Σχολικά κτίρια που να πληρούν τις συνθήκες υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά και τις συνθήκες ασφάλειας.
  • Στην άδεια ειδικού σκοπού που πήραν οι γονείς να μην χρεωθεί καμία ημέρα από την κανονική τους άδεια.

 

Σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων: 1ου Δημοτικού Σχολείου Πρέβεζας,                     4ου Δημοτικού Σχολείου Πρέβεζας, Δημοτικού Σχολείου Καναλίου



Ομάδα Σύνταξης
About Ομάδα Σύνταξης 23990 Articles
To PrevezaToday.gr είναι μια σύγχρονη ενημερωτική ιστοσελίδα για όσα συμβαίνουν στην Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή.

3 Comments

  1. Είμαι εκπ/κ΄ς στην Αθμια εκ/ση πάνω απο τρεις δεκαετίες.Χαίρομαι ιδιαίτερα που θίγετε τόσο σημαντικά θέματα που αφορούν τα σχολεία και μάλιστα είναι απο τις σπάνιες φορές που τοποθετούνται στη σωστή βάση.Από την εργασιακή εμπερία μου σχεδόν σε κάθε τύπου δημόσιο σχολείο που υφίσταται στην χώρα μας,(μονοθέσια,διθέσια,δισπρόσιτα,αλλά και πολυθέσια 9/θεσια…12/θέσια κεντρικά της Αθήνας,έχω αντιληφθεί,ότι όλα αυτά πού πολύ σωστά επισημαίνετε,(και στην υλικοτεχνική υποδομή και στη στελέχωση των σχολείων,με όλου το απαραίτητο προσωπικό που αναφέρατε),τα οποία για μένα και σχεδόν για το σύνολο των συναδέλφων μου,αλλα και για όποιον απλά διαθέτει τον κοινό νου,είναι αυτονόητο ότι θα έπρεπε να υπάρχουν στα σχολεία μας, αν θέλουμε να μιλάμε σοβαρά για εκπ/ση και παιδεία του 21ου αιώνα,για την εκάστοτε ηγεσία του ΥΠ.ΠΑΙΔ.και για κάποιους ”δημοσιογράφους”που χρόνια τώρα έχουν αναλάβει εργολαβικά την απαξίωση και ενίοτε την συκοφαντία των εκπ/κών (και όχι μόνο)φαντάζουν,υπερβολικές,εξωπραγματικές, απαιτήσεις των”αργόσχολων”δασκάλων, οι οποίοι αναζητούν διαρκώς προφάσεις και δικαιολογίες για να μην δουλέψουν.Στις σπάνιες περιπτώσεις που αναγκαστούν να παραδεχτούν έτω και με βαριά καρδιά ότι ‘ίσως’ ‘μπορεί’ να έχουμε και κάποιο δίκιο,επικαλούνται αμέσως το’δυσβάσταχτο’ οικονομικό κόστος.Αρκεί να δει κάποιος το πλήθος των περίφημων”μεταρρυθμίσεων”που έχουν γίνει την τελευταία εικοσαετία ίσως τριακονταετία,σχεδόν από όλους τους υπουργούς,για να παρατηρήσει ότι ούτε ένα ευρω δεν κατέληξε τελικά στα δημόσια σχολεία.Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να καταλάβει κάποιος το μέγεθος της υποκρισίας όσον αφορά το ενδιαφέρον της πολιτείας(το οποίο είναι προφανώς μόνο on camera) και του εμπαιγμού όλων μας(καταλαβαίνετε οτι εκτός απο εκπ/κοί είμαστε ταυτόχρονα και γονείς όπως εσείς) όταν βγαίνει ο κάθε επίσημος στο γυαλί της ‘γιαγιάς’TV να μας πει πόσο πολύ νοιάζεται και φροντίζει την δημόσια δωρεάν(προπληρωμένη απο όλους μας και μάλιστα ακριβά) παδεία…Νομίζω πως είναι καιρός,αν στ’αλήθεια νοιαζόμαστε για την εκπ/ση και την αληθινή πνευματική καλλιέργια των παιδιών μας να απαιτήσουμε ένα αληθινά σύγχρονο σχολείο κι όχι τη μετατροπή του σε ‘πάρκινγ’παιδιών,ούτε σε μηχανισμό τιμωρίας και εξόντωσης των μαθητών(βλέπε επαναφορά ελέγχου της ‘διαγωγής’και πολλά άλλα όμορφα και ”δημοκρατικά” που φέρνει η ‘νέα’ μεταρρύθμιση,ούτε φυσικά σε ριάλιτι τύπου ‘μπιγκ μπράδερ’…Ας μας απαντήσουν όλοι οι ”ευρωπαιστές”, ”φιλοευρωπαίοι”ή όπως αλλιώς αυτοαποκαλούνται σε ποιο σύγρονο ευρωπαικό κράτος,παρακολουθούνται οι αίθουσες διδασκαλίας;Ποιές είναι οι συνθήκες και τα στάνταρς που λειτουργούν τα σχολεία στις χώρες που έχουν καλά εκπ/κά συστήματα ,σύμφωνα με τις κρίσεις και τις απόψεις των επιστημόνων παιδαγωγών ψυχολόγων,κοιν. λειτουργών…Το κόστος για να παρακολουθούμε τις αίθουσες δ/λιας άρα δασκάλους,μαθητές και κατ’επέκταση γονείς,δηλαδή όλους μας δεν είναι ”δυσβάσταχτο;…

    • Υ.Γ 1. Ζητώ συγνώμη αν δεν πρόλαβα να διορθώσω κάποια πιθανά τυπογραφικά ή ορθογραφικά λάθη …όμως η κόρη μου χρειάζεται τον υπολογιστή για εξ αποστάσεως μάθημα(στο δημόσιο δωρεάν εκπ/κό σύστημα)…με το φροντιστήριο…
      Υ.Γ 2. Όχι δεν έχω τρεις υπολογιστές και αυτός δεν είναι απ’αυτούς που μοίρασαν απλόχερα στα σχολεία…

  2. Υ.Γ 1. Ζητώ συγνώμη αν δεν πρόλαβα να διορθώσω κάποια πιθανά τυπογραφικά ή ορθογραφικά λάθη …όμως η κόρη μου χρειάζεται τον υπολογιστή για εξ αποστάσεως μάθημα(στο δημόσιο δωρεάν εκπ/κό σύστημα)…με το φροντιστήριο…
    Υ.Γ 2. Όχι δεν έχω τρεις υπολογιστές και αυτός δεν είναι απ’αυτούς που μοίρασαν απλόχερα στα σχολεία…

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.