Ο εκπαιδευτικός και μέλος του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Aκτίου-Bόνιτσας Ευθύμης Μυλωνίδης, μίλησε στον Prisma 91,6 και την εκπομπή του Χρήστου Τσούτση αναφορικά με το πρόβλημα της διακοπής της οδικής σύμβασης Αγίου Νικολάου-Βόνιτσας στα πλαίσια κατασκευής του νέου δρόμου.
Από σήμερα το πρωί τέθηκε σε εφαρμογή η απόφασή του αστυνομικού διευθυντή Ακαρνανίας η οποία λέει ότι πηγαίνουμε σε ολική διακοπή κυκλοφορίας των οχημάτων και στα δύο ρεύματα στο συγκεκριμένο κομμάτι της εθνικής οδού Αμφιλοχίας Λευκάδας, συγκεκριμένα στο τμήμα 2 km μετά τον Άγιο Νικόλαο μέχρι ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι στην κατεύθυνση προς Λευκάδα.
Σύμφωνα με την απόφαση του αστυνομικού διευθυντή, κατόπιν της έγκρισης της αρμόδιας επιτροπής του υπουργείου θα ισχύσει μέχρι τέλος Φλεβάρη, προσωπικά εγώ και πάρα πολλοί άλλοι θεωρούν ότι θα πάει μέχρι τέλος Μαρτίου από 09:30 μέχρι τις 12:30 και 15:30 και 18:30.
Υποτίθεται ότι αυτή η απόφαση παίρνεται για λόγους οδικής Ασφάλειας, ένεκα της χρήσης εκρηκτικών υλών σε μεγάλο ύψος πρανή.
Εδώ όμως έχουμε κάποια αποτελέσματα τα οποία παράγονται από αυτή την απόφαση, έχουμε μία τεράστια ταλαιπωρία, έχουμε έναν πάσης φύσεως αποκλεισμό προσώπων εμπορευμάτων και πάσης φύσεων υλικών από και προς τη Λευκάδα και μάλιστα στις πλέον παραγωγικές ώρες της ημέρας.
Εδώ έχουμε ταλαιπωρία, οικονομική ζημιά σε επιχειρήσεις και πολίτες, ανυπολόγιστα μεγάλη ταλαιπωρία του κόσμου της παραγωγής και του μόχθου που κινείται σε αυτόν τον άξονα καθημερινά.
Αυτό αποτυπώνεται και στην διαμαρτυρία- καταγγελία των επαγγελματικών φορέων η οποία δημοσιεύτηκε την παραμονή Πρωτοχρονιάς.
Εκτός όλων αυτών έχουμε και ένα νέο πρόβλημα, ότι αυτή η διακοπή θα δυσχεράνει τα δημόσια και δημοτικά έργα του Δήμου Λευκάδας.
Μάλιστα υπάρχει μία ανακοίνωση κατασκευαστικής εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται στην περιοχή του Ακτίου Βόνιτσας και έχει έργα περίπου στα 13 εκατομμύρια ευρώ δημοτικά η Δημόσια στη Λευκάδα η οποία ανακοίνωσε παύση εργασιών γιατί δεν θα μπορεί να κινηθεί, δεν θα μπορούν οι άνθρωποι να πάνε για δουλειά.
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι αυτό το έργο είναι πολύ σημαντικό για όλους, όλοι το επιθυμούμε και το διεκδικούσαμε χρόνια και έτσι έπρεπε να γίνει.
Μάλιστα πριν πέντε περίπου χρόνια που ξεκίνησε να μπεις στο στάδιο των τελικών μελετών ωρίμανσης, αλλά και της διαδικασίας του ποιος θα το αναλάβει ξεκίνησε να υλοποιείται, είναι ένα έργο συνέχειας του Κράτους και όχι μιας επιθυμίας της σημερινής Κυβέρνησης.
Άρα το έργο δεν μας βρίσκει αντίθετους, όμως δεν υπήρξε ζύμωση με την τοπική κοινωνία για το κλείσιμο του δρόμου, παρά μία υποτυπώδη συζήτηση στο δήμο Ακτίου-Βόνιτσας, άτυπες συζητήσεις και μία σύσκεψη στην οποία πήραν μέρος ελάχιστοι φορείς γιατί δεν επικοινωνήθηκε καλά προς τα έξω.
Χωρίς να υπάρξει ζύμωση με την κοινωνία θα ταλαιπωρηθούν δέκα άνθρωποι ή όλο το κομμάτι του δήμου Ακτίου-Βόνιτσας και της Λευκάδας;
Από τη στιγμή που δεν ρωτήθηκε κανένας επί της ουσίας, αλλά εγώ θα πω ότι και ο κυβερνητικός βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, με τον τρόπο του στήριξε όλο αυτό και άτυπα γνωρίζουμε ότι επαίρεται για αυτή την απόφαση ότι θα κάνει καλό και το έργο θα τελειώσει νωρίτερα.
Εμείς μέσα σε αυτό το κλίμα ζητάμε την απόλυτη εφαρμογή της σύμβασης, γιατί ο Έκτορας με το ελληνικό δημόσιο υπέγραψε πώς καθόλη τη διάρκεια του έργου θα υπάρχει διαθέσιμη μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
Σε περίπτωση δε εξαιρετικών δυσχερειών και μόνο ύστερα από σύμφωνη γνώμη της υπηρεσίας θα είναι δυνατή η διεξαγωγή της κυκλοφορίας από μία λωρίδα με εναλλαγή κατεύθυνσης και αυτό είναι σαφές.
Εμείς σε αυτή τη φάση από τη στιγμή που η κοινωνία είναι παροπλισμένη και δεν ενδιαφέρεται κανείς για αυτό, εμείς διεκδικούμε το απλό εφαρμογή της σύμβασης.
Επίσης διεκδικούμε τόσο οι αρμόδιοι φορείς αλλά και ο Δήμος Λευκάδας, ο οποίος κανονικά κωφεύει, ο δήμος Ακτίου-Βόνιτσας αλλά και η περιφέρεια Ιονίων νήσων και δυτικής Ελλάδας να λειτουργήσουν στην κατεύθυνση ωφέλειας των πολιτών και να διεκδικήσουν άμεσα ακόμα και με τυχόν επιβαλλόμενες νομικές ενέργειες την αποκατάσταση της νομιμότητας και τίποτε άλλο.
Αυτό σημαίνει ανάκληση της παράνομης και προκλητικής και ανάλγητης κοινωνικά απόφαση για την διακοπή της κυκλοφορίας.
Η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως ο βουλευτής Λευκάδας, -πρόκειται για μία πολιτική εκτίμηση ότι με τη στάση του έβαλε κανονικά πλάτη. Δεν σκέφτηκαν ότι πρέπει να έχουμε ανοιχτό δρόμο για την εξυπηρέτηση των πολιτών, ήθελα δρόμο κλειστό για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα ενός συγκεκριμένου εργολάβου και να κερδίσει περισσότερα χρήματα.
Αντί να βάζεις φουρνέλα και να κλείνεις το δρόμο θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις μηχανήματα και εργάτες και οδηγούς και χειριστές για να μην διακοπεί η κίνηση.
Η δικαιολογία για πιο γρήγορη εκτέλεση του έργου, εάν κάποια επίσημα χείλη έρθουν και μας πουν πως το έργο θα παραδοθεί στην αρχή της καλοκαιρινής περιόδου τον Μάιο, εγώ προσωπικά θα έλεγα να σταματήσουμε κάθε αντίδραση.
Ξέρουν όμως πως αυτό δεν γίνεται για αυτό το λόγο αλλά μόνο για τα υπερκέρδη των εργολάβων.