Ο δημοσιογράφος του έγκριτου site ypodomes.com Νίκος Καραγιάννης αναφέρθηκε στις τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με το έργο της ζεύξης Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία.
Όπως είπε “πρόκειται για ένα έργο με μεγάλο παρελθόν καθώς το 2014 είχε ξεκινήσει μία προσπάθεια για έναν διαγωνισμό ώστε να γίνει υποθαλάσσια ζεύξη, τελικά δεν μπόρεσε να προχωρήσει και το 2017 κατέληξε το έργο να ακυρώνεται και από τότε μπήκε στα συρτάρια.
Ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς είναι γνωστός για την μαχητικότητα του στην περιοχή, γνωρίζω τη δράση που έχει και τα έργα της περιοχής και αυτό που έχω να πω είναι πως αυτή τη στιγμή το Υπουργείο έχει πάρει μία απόφαση για να προσλάβει έναν τεχνικό σύμβουλο, που θα τον βοηθήσει ώστε να βρεθεί η κατάλληλη χάραξε για την υποθαλάσσια ζεύξη.
Είναι ένα πρώτο βήμα ανάμεσα σε πολλά που θα γίνουν που θα μας οδηγήσουν σε έναν πιθανό διαγωνισμό.
Στην συνέχεια εφόσον το έργο προχωρήσει ως ΣΔΙΤ θα πρέπει να κατατεθεί μία πρόταση εφόσον έχει ολοκληρωθεί η ωρίμανση του έργου και αυτή η μελέτη να περάσει από την διυπουργική ΣΔΙΤ και τότε θα πάρει σάρκα και οστά ένας διαγωνισμός.
Αυτή τη στιγμή είναι πολύ σημαντικό που ένα έργο βγαίνει από την αφάνεια και έχει μπει στην ατζέντα των μεγάλων έργων που σχεδιάζει η κυβέρνηση.
Στο ερώτημα “αν αυτό το έργο το οποίο θα προχωρήσει ως ΣΔΙΤ είναι ταυτισμένο με την επιβολή διοδίων, υπογράμμισε πως αυτό δεν είναι δεδομένο, καθώς η συγκεκριμένη μέθοδος δεν είναι ταυτισμένη με διόδια.
Τα έργα που γίνονται μέχρι τώρα μέσω αυτής της μεθόδου, της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα έχουν ως αποπληρωμή την σύμβαση τις μηνιαίες πληρωμές από το κράτος.”
Εάν αυτό το έργο προχωρήσει ως ΣΔΙΤ τότε δεν θα έχουμε διόδια. Εάν το έργο προχωρήσει ως ένας διαγωνισμός παραχώρησης τότε μπορεί να έχουμε διόδια, όμως αυτό είναι κάτι που θα μας πει το υπουργείο και όλα αυτά θα τα γνωρίζουμε πριν ξεκινήσει η διαδικασία του διαγωνισμού.
Το συγκεκριμένο έργο αναφορικά με άλλα μεγαλύτερα είναι μικρού προϋπολογισμού, δεν ξεπερνά τα 50 εκατομμύρια ευρώ και για να μην παρεξηγηθώ τα 50 εκατομμύρια ευρώ είναι ένα πολύ μεγάλο ποσό γενικότερα, αλλά στον κόσμο των μεγάλων έργων είναι ένα μικρού βεληνεκούς μεγάλο έργο αν μπορούμε να καταλάβουμε.”
Σχολιάζοντας την παράκαμψη Αμφιλοχίας ένα έργο το οποίο σύμφωνα με ενημέρωση του βουλευτή Λευκάδας κύριο Καββαδά θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι, είπε πως “ο προγραμματισμός του υπουργείου είναι να δοθεί το έργο στα τέλη του καλοκαιριού του 2022, τα έργα τρέχουν με έναν πολύ καλό ρυθμό, υπάρχει και σχετικό φωτογραφικό υλικό το οποίο ανέβασε και ο βουλευτής Λευκάδας στην σελίδα του στο facebook, νομίζω πως είμαστε αρκετά κοντά για να πούμε πως αυτό το πάρα πολύ κακό τμήμα, στο οποίο έχουμε δει και πάρα πολλά ατυχήματα το να το δούμε να κυκλοφορεί μέσα στο 2022 και αυτή είναι η είδηση που πραγματικά για μένα αυτή τη στιγμή έχει αξία σε έναν δρόμο καρμανιόλα στον οποίον θρηνούμε θύματα, όταν δίνετε έστω και ένα τμήμα αυτό σημαίνει μείωση ατυχημάτων.
Κάποτε κάποιος με είχε ρωτήσει αν πρέπει να δίνουμε διόδια στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, η δική μου απάντηση ήταν πως αν αυτά τα διόδια έχουν γλιτώσει έστω και μία ζωή για μένα τότε αξίζει τον κόπο, αυτό συμβαίνει και στην περίπτωση της Αμβρακίας Οδού, που εδώ δεν έχουμε διόδια και είναι ευτύχημα για αυτούς που τις χρησιμοποιούν, αλλά από οποιοδήποτε τμήμα δοθεί θα σημάνει και μείωση ατυχημάτων.”
Επιστρέφοντας και πάλι στο θέμα της υποθαλάσσιας ζεύξης και τον προβληματισμό που υπάρχει σε τοπικό επίπεδο για το κατά πόσο θα μπορέσει να επιλεγεί ένα άλλο μοντέλο σύνδεσης, αναφορικά με έναν γενικότερο σχεδιασμό ήπιας τουριστικής ανάπτυξης του νησιού, ο Νίκος Καραγιάννης είπε ότι “πολλές φορές στο παρελθόν έχουμε δει όταν ένας τόπος δεν μπορεί να καταλήξει σε μία απόφαση έχουμε το φαινόμενο που έχουμε δει στο μετρό Θεσσαλονίκης, πού το μέτρο με τα πήγαινε-έλα έχουμε φτάσει τόσα χρόνια να κατασκευάζεται, την περίπτωση του τρένου στην Πάτρα, που από το 2007 υπάρχει ένα “πήγαινε-έλα” με αποτέλεσμα το τρένο να μη φτάνει ποτέ στην Πάτρα και θα πρέπει από αυτό να παίρνουμε παραδείγματα και μαθήματα.
Όποιο κι αν είναι το θέλω ενός τόπου θα πρέπει κάποια στιγμή να είναι οριστικό. Σίγουρα υπάρχουν λύσεις και απόψεις πολλές όμως εάν δεν επικρατήσει μία, αυτό θα είναι ένας φαύλος κύκλος που θα συνεχίζεται εις βάρος της ανάπτυξης του νησιού.
Το δεύτερο που πρέπει να επισημάνω, είναι πως όταν αναπτύσσουμε υποδομές πρέπει και το υπόλοιπο σύστημα μετά αποκρίνεται. Όταν λοιπόν φέρνεις έναν δρόμο στη Λευκάδα ο οποίος δυνητικά θα σου φέρει πολύ περισσότερο κόσμο, πρέπει να προετοιμάσεις το νησί για περισσότερες υποδομές γενικότερα, είτε πρόκειται για αποχέτευση, τοπικό κυκλοφοριακό οδικό δίκτυο, επιπλέον υποδομές με τον τουρισμό, καθώς όλα αυτά συνδέονται γιατί δεν μπορείς να αναρτήσεις κάτι και το υπόλοιπο να παραμένει στην κατάσταση που ήταν.”
Κλείνοντας την τοποθέτηση του σχολιάζοντας τα προβλήματα υδροδότησης που αντιμετωπίζει η Λευκάδα ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, ανέφερε πως η κατάσταση είναι “ειρωνική”, καθώς η Λευκάδα είναι ίσως από τα πιο βροχερά μέρη στην Ελλάδα, το να υπάρχει αυτό το πρόβλημα στη Δυτική Ελλάδα που είναι τόσο βροχερή ακούγεται λιγάκι ειρωνικό και θα πρέπει να βρεθούν οι κατάλληλες λύσεις, ώστε να μπορούν να αρδεύονται τα κτήματα και να υδρεύονται οι περιοχές με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.