Σ. Γιαννάκης: Ομιλία στη Βουλή των Ελλήνων για της λαϊκές αγορές  και την Επιμελητηριακή νομοθεσία

Κυρία Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

 

Με το παρόν Νομοσχέδιο η Κυβέρνηση φιλοδοξεί να εξορθολογήσει και να αντιμετωπίσει δομικά προβλήματα που έχουν διαπιστωθεί σε δύο κρίσιμους τομείς της εγχώριας επιχειρηματικότητας, όπως είναι το υπαίθριο εμπόριο, δηλαδή οι λαϊκές αγορές  και η Επιμελητηριακή νομοθεσία.

Η προσπάθεια να αναμορφωθεί το πλαίσιο λειτουργίας του υπαίθριου εμπορίου – βασιζόμενη μάλιστα στις σύγχρονες ηλεκτρονικές εφαρμογές – σαφώς και είναι ευπρόσδεκτη.

Τα τελευταία χρόνια, τα χρόνια της κρίσης, αυξήθηκαν οι όποιες στρεβλώσεις, με την άνθηση του παραεμπορίου και κατ’ επέκτασιν της παραοικονομίας, που νόθευσε τον υγιή ανταγωνισμό και σε πολλές περιπτώσεις διακινδύνευσε ακόμα και την ασφάλεια των καταναλωτών,

αφού η ύπαρξή του λειτούργησε και λειτουργεί ως τροχοπέδη στη δραστηριότητα των νόμιμων επιχειρήσεων, που έχουν να αντιμετωπίσουν ταυτόχρονα και χιλιάδες άλλα προβλήματα, όπως η μείωση της κατανάλωσης, η υπερφορολόγηση, οι αυξημένες ασφαλιστικές  εισφορές.

Οι λαϊκές αγορές υπήρξαν ανέκαθεν η  παραγωγική κοιτίδα που δημιουργούσε και δημιουργεί αμφίδρομο όφελος τόσο για τους παραγωγούς, όσο και για τους καταναλωτές.

Το γεγονός ότι βαίνει συνεχώς αυξανόμενος ο αριθμός  λειτουργίας των  λαϊκών αγορών αποδεικνύει τη χρησιμότητα του θεσμού, αφού καλύπτει ζωτικές ανάγκες του αγοραστικού κοινού, που προσπαθεί να εξασφαλίσει, όσο μπορεί, φθηνότερα προϊόντα.

Θεωρώ καθήκον μου να αναφέρω ότι ο Δήμος Πρέβεζας, ο Δήμος της πόλης μου – στην οποία σημειωτέον δεν λειτουργεί λαϊκή αγορά – ήταν ο πρώτος πανελλαδικά Δήμος που θέλοντας να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης αφ’ ενός και αφ’ ετέρου να εξασφαλίσει ένα εισόδημα στους ντόπιους παραγωγούς, δημιούργησε από το 2012 την ‘’Αγορά Παραγωγών Αγροτικών Προϊόντων’’, μολονότι δεν υπήρχε νομοθετικό πλαίσιο που να καλύπτει την συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Είμασταν τελικά οι πρώτοι που δημιουργήσαμε αγορά από τον παραγωγό στον καταναλωτή χωρίς μεσάζοντες και σε αντίθεση μα αυτό που είπε ο συνάδελφός μου κ. Μπάρκας, με το Νόμο 2014 της Κυβέρνησης Σαμαρά νομοθετήθηκαν οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και από τότε και μέχρι σήμερα λειτουργεί κάθε Σάββατο η αγορά, δίνοντας οικονομικό διέξοδο στα φτωχότερα λαϊκά στρώματα της περιοχής.

Αντιλαμβανόμαστε πλήρως την κοινωνική σημασία που έχουν οι υπαίθριες αγορές, ιδιαίτερα σ΄ αυτή τη δύσκολη για την κοινωνία και την οικονομία περίοδο, όπως αυτή που διανύουμε,

γι’ αυτό με πολύ σοβαρότητα και υπευθυνότητα αντιμετωπίσαμε από την αρχή το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο, με τις επεξεργασμένες  δικές μας προτάσεις βελτίωσης του Νομοθετήματος.

Η ένστασή μου, κυρίες  και κύριοι συνάδελφοι, έγκειται στον τρόπο που συνεχίζει να επιλέγει για να νομοθετεί η Κυβέρνηση: 4 Νομοσχέδια σε 1!

Το αποτέλεσμα είναι να νομοθετούμε πρόχειρα και να ψηφίζονται Νόμοι που είτε τροποποιούνται συνεχώς – όπως ο Νόμος Κατρούγκαλου – ή δεν εφαρμόζονται τελικά.

Για το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο,  σε ότι αφορά τις λαϊκές αγορές αναμφίβολα υπάρχουν θετικές διατάξεις όπως η ηλεκτρονική πλατφόρμα, οι ποσοστώσεις με κοινωνικά κριτήρια, η μείωση των προστίμων και εδώ θέλω να παρατηρήσω την φυλάκιση γιατί την υιοθετείτε;

Εδώ ο πρώην Υπουργός  Δικαιοσύνης ομολόγησε ότι για την αποσυμφόρηση των φυλακών βγήκαν 10.000 ποινικοί και εσείς  προβλέπετε και φυλάκιση 6 μηνών  για την παραβατικότητα του κάθε υπαίθριου πωλητή;

Δεν σας φτάνει το πρόστιμο;

Επίσης πρέπει να δείτε και το θέμα της φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας με ανοχή, γιατί όταν  χθες ακριβώς, με ανακοίνωσή της,  η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων μας πληροφορεί ότι 1 στους δύο πολίτες αδυνατούν να πληρώσουν φόρους και εισφορές, ότι σε 1 εκατομμύριο πολίτες έχουν ήδη επιβληθεί κατασχέσεις, αναρωτιέμαι, αυτοί οι παραγωγοί πως θα μπορούν να εξασφαλίσουν τις απαιτούμενες ενημερότητες;

Θα κινδυνεύουν να χάσουν ή να μην πάρουν την άδεια!

Εκτός και αν πιστεύετε ότι οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι μας, αποτελούν την εξαίρεση από τον υπόλοιπο πληθυσμό και ότι αυτοί, σε πείσμα των καιρών, ευημερούν και δεν χρωστούν!

Υπάρχουν όμως και διατάξεις που το μόνο που κάνουν είναι να κάνουν ακόμα πιο γραφειοκρατικό το πλαίσιο  αδειοδότησης.

Οι διαδικασίες γίνονται ακόμα πιο πολύπλοκες και χρονοβόρες, αφού απαιτούνται διάφορες εκτιμήσεις, συνεδριάσεις πολυμελών επιτροπών, αποφάσεις διοικητικών και περιφερειακών συμβουλίων, αξιολογήσεις, διαπιστωτικές πράξεις δημάρχων , περιφερειαρχών , και ούτω καθ’ εξής!

Τώρα σε ότι αφορά τις διατάξεις  για τα Επιμελητήρια:

Αναμφίβολα είναι η ατμομηχανή της τοπικής κοινωνίας για ανάπτυξη και όσο πιο ανεξάρτητα είναι, τόσο το καλύτερο.

Αν ο στόχος των νομοθετικών σας παρεμβάσεων ήταν να διαμορφώσετε συνθήκες που θα οδηγούσαν τα Επιμελητήρια σε δράση, θα ακολουθούσαν τον βηματισμό των αντίστοιχων Ευρωπαϊκών Επιμελητηρίων και θα έβγαιναν αναπτυξιακά μπροστά, θέλω να σας πω ότι με αυτό το Νομοσχέδιο δεν θα επιτύχετε τίποτα απ’ αυτά!

Είναι σημαντική  η πρωτοβουλία  για την σύσταση των Κέντρων Υποστήριξης των Επιχειρήσεων που θα λειτουργήσουν ως ΚΕΠ για την διευκόλυνση της επικοινωνίας  και των συναλλαγών των επιχειρήσεων με το Δημόσιο , καθώς και οι αρμοδιότητες όπως τίθενται για τις ειδικές μονάδες του ΓΕΜΗ.

Υπάρχει όμως ένα πολύ μεγάλο θέμα κύριε Υπουργέ, και αυτό είναι το θέμα των εκλογών των Επιμελητηρίων.

Υποτίθεται ότι  επί δυόμιση χρόνια συζητάτε με τους φορείς την αναμόρφωση της Επιμελητηριακής Νομοθεσίας και τώρα, ένα μήνα πριν τις εκλογές, δεν ξέρει κανείς με ποιες παραμέτρους  θα γίνουν αυτές οι εκλογές.

Δεν ξέρει κανείς ποιο εκλογικό σύστημα θα επικρατήσει, πόσοι και ποιοι θα είναι οι σταυροί, πως θα γίνουν οι εκλογές, πως κατεβαίνουν οι συνδυασμοί, και μολονότι προκληθήκατε στην Επιτροπή γι’ αυτά τα θέματα, απάντηση δεν δώσατε.

Δεν είναι τυχαίο ότι σε ότι αφορά τις εκλογικές διαδικασίες, προβλέπεται η έναρξη της ισχύος από την ψήφιση, δηλαδή από τώρα, ενώ σε όλες τις άλλες διατάξεις ισχύει η 1/1/2018!

Δεν είναι αυτή, τρανή απόδειξη του αιφνιδιασμού της Κυβέρνησης στα Επιμελητήρια;

Δεν είναι αυτή τρανή απόδειξη μικροπολιτικής σκοπιμότητας, προσπάθεια εκλογικής χειραγώγησης;

Υπάρχουν υποψήφιοι δύο ταχυτήτων αυτούς που γνωρίζουν, που έχουν πληροφόρηση από μέσα για τον τρόπο που θα διεξαχθούν οι εκλογές και αυτούς που δεν γνωρίζουν , υπάρχει σύγχυση για τις ποσοστώσεις, σύγχυση για την συγκρότηση των ψηφοδελτίων ,σύγχυση για τις κλαδικές ψήφους.

Τα Επιμελητήρια έχουν ορίσει ήδη την ημερομηνία των εκλογών και δεν γνωρίζουν με ποιες προϋποθέσεις αυτές θα διεξαχθούν!

Θα τελειώσω λέγοντας ότι ο δρόμος για τον απαιτούμενο εκσυγχρονισμό και την συνολική ανάκαμψη, δεν είναι ούτε γρήγορος, ούτε εύκολος.

Η εφαρμογή αυτού του Νόμου θα κριθεί στην πράξη και ειλικρινά εύχομαι να μην μείνουν μόνο οι καλές σας προθέσεις!



Ομάδα Σύνταξης
About Ομάδα Σύνταξης 23990 Articles
To PrevezaToday.gr είναι μια σύγχρονη ενημερωτική ιστοσελίδα για όσα συμβαίνουν στην Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Σ. Γιαννάκης: Ομιλία στη Βουλή των Ελλήνων σχετικά με το Νομοσχέδιο “΄Ελεγχος και Προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος”

Κύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 

Όταν αναφερόμαστε στο περιβάλλον,  είτε δομημένο είναι αυτό είτε αδόμητο, συνήθως όλοι μας δείχνουμε ευαισθησία, χρησιμοποιούμε βαρύγδουπες φράσεις, ωραία λόγια και κάνουμε θεωρητικές αναλύσεις,

χωρίς, οι περισσότεροι, να συνειδητοποιούμε ότι είναι ο χώρος που ζούμε, αναπτυσσόμεθα, λειτουργούμε, ότι είναι τελικά η ίδια μας η ζωή και έτσι θα έπρεπε να το αντιμετωπίζουμε.

Αυτό εισαγωγικά, για να πάψει να μονοπωλείται επιλεκτικά η ευαισθησία.

Και τα λέω αυτά, γιατί  και ο τίτλος του παρόντος Νομοσχεδίου είναι πολύ φιλόδοξος, αφού υπόσχεται  τον «έλεγχο και την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος».

Ουσιαστικά υπόσχεται – και το ακούσαμε και από συναδέλφους της πλειοψηφίας – την ολιστική αντιμετώπιση του προβλήματος.

Όμως, ούτε ο έλεγχος ούτε η προστασία του περιβάλλοντος θα υπάρξει με τον συγκεκριμένο Νόμο, ούτε βεβαίως η ολιστική αντιμετώπιση, και θα εξηγήσω γιατί!

Βεβαίως υπάρχουν διατάξεις  θετικές, όπως είναι η εισαγωγή των ηλεκτρονικών διαδικασιών, που μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τα φαινόμενα γραφειοκρατίας και διαφθοράς.

Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι αυτές οι διαδικασίες είχαν νομοθετηθεί και στο παρελθόν, επί Κυβερνήσεως Σαμαρά.

Παρατηρητήριο: είναι προς την σωστή κατεύθυνση γιατί χρειαζόμαστε τέτοιες δομές, τέτοια Παρατηρητήρια.

Άλλο όμως η δημιουργία ενός Κεντρικού Παρατηρητηρίου και τελείως διαφορετικό αυτό που εισάγετε!

Γιατί, τί προτείνετε;

Δεν θα αναφερθώ στο πρόχειρο της σχεδίασης, αλλά στο ότι παράλληλα με το Παρατηρητήριο δημιουργείτε υποπαρατηρητήρια, περισσότερες Επιτροπές, υποεπιτροπές, Συμβούλια και υποσυμβούλια.

Αυξάνετε, για την συγκεκριμένη δομή, την γραφειοκρατία και την αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι για να υλοποιηθούν οι στόχοι σας χρειάζονται 79 νέες Υπηρεσίες Ελέγχου Δόμησης και Παρατηρητηρίου, συνολικά 68 Συμβούλια Αρχιτεκτόνων, και 14 Επιτροπές Προσβασιμότητας.

Για τις δαπάνες  όλου αυτού του γραφειοκρατικού  μηχανισμού μας λέτε ότι θα υπάρχει ενδεχόμενη δαπάνη, αλλά δεν μας λέτε  ποια θα είναι αυτή!

Οι συνάδελφοί μου μηχανικοί που θα εμπλακούν σ’ αυτή τη διαδικασία δεν θα έχουν αποζημίωση;

Δεν θα χρειαστούν υλικοτεχνικό εξοπλισμό για την άσκηση των καθηκόντων τους;

Ποια είναι η δαπάνη που θα προκύψει; Δεν μας το λέτε!

Σε μια εποχή, που όλοι εδώ μέσα συμφωνούμε ότι οι κρατικές δαπάνες επιβάλλεται να μειωθούν  – προκειμένου, κάποια στιγμή να μειωθεί η φορολογική λαίλαπα κατά των πολιτών – εσείς με διάφορα τερτίπια τις διογκώνετε.

Ζητάτε από τους πολίτες, άμεσα  να πληρώσουν, είτε για τη νομιμοποίηση του αυθαιρέτου τους, είτε για την ταυτότητα του κτιρίου,

ενώ ως Κράτος, τις δικές σας υποχρεώσεις τις παραπέμπετε στο άδηλο μέλλον.

Και το λέω αυτό, γιατί δεν υπάρχουν δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα, δεν υπάρχουν  αναλογιστικές μελέτες, δεν υπάρχει λογιστικοποίηση των κρατικών υποχρεώσεων.

Σχηματικά αναφέρω ότι για την εφαρμογή αυτού του Νόμου απαιτείται η έκδοση 27 Υπουργικών αποφάσεων, 14 Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων, ένα Προεδρικό Διάταγμα και αμέτρητες απαραίτητες εγκύκλιοι, για την πλήρη εφαρμογή των διατάξεων.

Από την εμπειρία, όλοι γνωρίζουμε τον ρυθμό που αυτά εκδίδονται από εσάς, γι’ αυτό και πιστεύω  ότι δεν θα προλάβετε να τα εκδώσετε, στα πλαίσια αυτής τουλάχιστον της Κυβέρνησης!

Μεταφέρετε πρόσθετες υποχρεώσεις στους Δήμους και τις Περιφέρειες και με μια πρώτη ματιά, καλά κάνετε, στα πλαίσια της αποκέντρωσης των εξουσιών  και της ενίσχυσης των δραστηριοτήτων τους,

Όμως  δεν τους εξασφαλίζετε τους απαιτούμενους πόρους!

Πιστεύετε ειλικρινά, ότι όσα χρήματα μαζευτούν από τις τακτοποιήσεις  θα πάνε στους Δήμους, την Περιφέρεια και το Πράσινο Ταμείο;

Ουτοπία!!! Όταν έχετε ξύσει και τον πάτο των διαθέσιμων οικονομικών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Νοσοκομείων και σχεδόν όλων των φορέων, και τα οποιαδήποτε διαθέσιμα τα έχετε μεταφέρει  στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Υπάρχει βέβαια και το θέμα των υπερεξουσιών του Γενικού Γραμματέα Χωροταξίας που τον αναγορεύετε σε απόλυτο άρχοντα,  αφού όχι μόνο αυτός  -και μόνον  αυτός – συγκροτεί όλες αυτές τις δομές σ’ ολόκληρη τη χώρα, αλλά προεδρεύει και ο ίδιος σε όλα τα Κεντρικά Συμβούλια.

Αυτή όμως είναι μια πρακτική που την εφαρμόζετε 2 ½  χρόνια τώρα.

Με κάθε τρόπο επιδιώκετε την Κεντρική και απολύτως ελεγχόμενη διαχείριση, σε όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής!

Για την δημιουργία  της Τράπεζας Γης και τις ρυθμίσεις για την μεταφορά συντελεστή, έχω να κάνω δύο παρατηρήσεις:

Πρώτον ότι το πλαίσιο για την δημιουργία της είχε μπει με τον Νόμο 4178/2013, και δεύτερον ότι το σύστημα πρέπει να είναι ηλεκτρονικό και απρόσωπο για να εξαλειφθεί οποιαδήποτε δυνατότητα χειραγώγησης, διαφθοράς και συμφωνιών  «κάτω από το τραπέζι».

Τώρα, για την ταυτότητα κτιρίου:

Ο κλάδος της οικοδομής, στο σύνολό του, έχει  ουσιαστικά τελειώσει στα χρόνια της κρίσης.

Ολόκληρες κατηγορίες εργαζομένων έχουν οδηγηθεί στην ανεργία και την απόγνωση.

Αντέχει η οικοδομή περισσότερους φόρους;

Οι ιδιοκτήτες αφού έχουν δηλώσει  το ακίνητο στο κτηματολόγιο, στο Ε9, έχουν εκδώσει ενεργειακό πιστοποιητικό, πιστοποιητικό ηλεκτρολόγου, έχουν πληρώσει ΕΝΦΙΑ (…αυτόν που θα καταργούσατε!), δισθεόρατους  φόρους , τώρα μ’ αυτό το Νομοσχέδιο  τους προσθέτετε και την ταυτότητα του κτιρίου!

Δημιουργείτε προβλήματα όχι μόνο στη σύνταξη συμβολαίων αλλά ακόμα  και στα μισθωτήρια, αφού προβλέπετε όχι μόνο την αρχική επιθεώρηση και καταγραφή όλων των οικοδομών της χώρας, αλλά και τον υποχρεωτικό επανέλεγχο κάθε 5 χρόνια!

Άρα νέα τέλη, νέες πληρωμές, νέες αμοιβές, νέες επιβαρύνσεις!

Για την ηλεκτρονική έκδοση αδειών:

Είχε ήδη θεσμοθετηθεί τον Νοέμβριο του 2014  επί Κυβερνήσεως Σαμαρά και έμενε μόνο η υπογραφή.

Το Τεχνικό Επιμελητήριο, είχε ήδη έτοιμο το ηλεκτρονικό σύστημα και μπορούσε  να το λειτουργήσει άμεσα!

32 χαμένοι μήνες!

Μακάρι να προχωρήσει, έστω και τώρα χωρίς καθυστερήσεις!

Όσο για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων, μολονότι υπάρχουν και διατάξεις θετικές που λύνουν κάποια προβλήματα, παραμένει το σημαντικότερο, ως διαπίστωση: όλες αυτές οι επιβαρύνσεις  που έχουν πέσει στις πλάτες των πολιτών , έχουν μηδενίσει το ενδιαφέρον και την οικονομική δυνατότητα των πολιτών για την νομιμοποίηση τυχόν αυθαίρετων κατασκευών στα ακίνητά τους, όσες χαριστικές διατάξεις και αν θεσπίσουμε.

Αφήστε που δημιουργεί πολίτες δύο ταχυτήτων: αυτούς που είχαν ενταχθεί σύμφωνα με την προηγούμενη νομοθεσία και πλήρωσαν περισσότερα και σε λιγότερες δόσεις και αυτούς που θα ενταχτούν τώρα.

Μια δίκαιη αντιμετώπιση θα ήταν, αν η διαφορά συμψηφιζόταν με τον ΕΝΦΙΑ, ή με άλλες φορολογικές υποχρεώσεις των πολιτών.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Διαμαρτυρόμαστε όλοι μας για τις τσιμεντουπόλεις μας, την έλλειψη πρασίνου και την αισθητική των πόλεών μας.

Ας είμαστε ειλικρινείς!

Υπάρχει σήμερα, ή υπήρχε στο παρελθόν η δυνατότητα κατεδάφισης κτιρίων;

Όχι!   Πολιτικό κόστος!

Ιδιαίτερα σήμερα που οι πολίτες έχουν, μεταξύ των άλλων, να σκεφτούν πως θα σώσουν το σπίτι τους από τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς  και η κατάσταση στην κοινωνία είναι ήδη εκρηκτική.

Οπότε, με την συγκυρία του σήμερα, με την αδυναμία των πολιτών να ανταποκριθούν ακόμα και στις απαραίτητες καθημερινές τους ανάγκες και υποχρεώσεις τους,

πολλές διατάξεις του παρόντος Νομοσχεδίου θα αποδειχτούν ανεφάρμοστες και αναποτελεσματικές και το πιο πιθανό είναι να συνεχίσουμε να δημιουργούμε προβλήματα, όπως στο παρελθόν και θα συνεχίσουν, γι’ αυτό το λόγο, να διαμαρτύρονται και οι επόμενες  γενιές.

Σας ευχαριστώ.



Ομάδα Σύνταξης
About Ομάδα Σύνταξης 23990 Articles
To PrevezaToday.gr είναι μια σύγχρονη ενημερωτική ιστοσελίδα για όσα συμβαίνουν στην Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.