Πώς να επιλέξω ανάμεσα στον καταιγισμό διαφημιστικών μέσων – Ακούστε την εκπομπή της Παρασκευής

Στη σημερινή εκπομπή θα ξεδιαλύνουμε το τοπίο σχετικά με τον καταιγισμό διαφημιστικών μέσων που δέχεστε καθημερινά ως επαγγελματίες. Χορηγίες, διαφημίσεις, φυλλάδια κ.ο.κ. Πως λοιπόν τελικά αποφασίζουμε και πως επιλέγουμε το μέσο που θα διαφημιστούμε;

Ακούστε την εκπομπή:

Ή διαβάστε την εκπομπή:

Tην  προηγούμενη φορά μιλήσαμε για την αξία της προβολής και τη χρησιμότητα της διαφήμισης.

Όταν λοιπόν πάρετε την απόφαση να ανοίξετε αυτό το  νέο μονοπάτι στην επιχειρηματικότητα σας  πρέπει να απαντήσετε σε 2 ερωτήματα

1) Που να διαφημιστώ

2) Πώς να διαφημιστώ

Καταρχάς, πριν ξεκινήσετε να διαφημίζεστε, απαντήστε σε ένα σημαντικό ΓΙΑΤΙ.

Γιατί θέλετε να διαφημιστείτε;  Η απάντηση δεν είναι ξεκάθαρη σε όλους.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί κάποιος να αποφασίσει να διαφημιστεί. Π.χ θέλει να προβάλλει μια νέα υπηρεσία ή ένα  νέο προϊόν. Θέλει να κοινοποιήσει την έναρξη μιας νέας επιχείρησης ή θέλει να ενισχύσει το πελατολόγιο του. Θέλει να κάνει τονωτικές ενέσεις στη φήμη του ή ακόμα να τη διατηρήσει;   *

(Μην ξεχνάτε ποτέ τον κανόνα Διαφημίζομαι άρα υπάρχω)

Πως λοιπόν μπορεί κάποιος να πράξει κάτι τέτοιο;

Το πρώτο βήμα φυσικά είναι να οργανώσετε ένα marketing plan. Ένα πλάνο που δε θα αφήσει στην τύχη την διαφήμιση σας. Στη συνέχεια να επικοινωνήσετε με τα μέσα τα οποία μπορούν να αναλάβουν την προβολή σας και να πραγματοποιήσουν το πλάνο σας με τον καλύτερο τρόπο. Στην περιοχή μας είναι αλήθεια ότι υπάρχει μια περιορισμένη παρουσία  αμιγώς διαφημιστικών εταιριών αλλά υπάρχουν κάποια μέσα που εξυπηρετούν και τέτοιες ανάγκες. Μην αμελήσετε όμως από την πλευρά σας να κάνετε τις ερωτήσεις που πρέπει και να εξετάσετε αν πραγματικά ο διαφημιστής έχει τη γνώση αλλά το βασικότερο,  αν το μέσο που εκπροσωπεί έχει την κατάλληλη δυναμική που μπορεί να καλύψει το στόχο που εσείς έχετε θέσει.

Φυσικά είναι γεγονός  ότι η προεργασία που χρειάζεται είναι αρκετά απαιτητική και η εμπειρία έχει δείξει ότι   πολλές φορές οι επαγγελματίες όντας επιφορτισμένοι με τα πρακτικά θέματα της επιχείρησης τους, αμελούν να δώσουν την κατάλληλη προσοχή στο τρόπο και στο μέσο που θα επιλέξουν.

Το πρώτο λάθος που πράττουν είναι ότι   θεωρούν λιγότερο χρονοβόρο να επιλέγουν το μέσο που θα προβληθούν μέσω κάποιου γνωστού. Βέβαια η επιλογή αυτή μπορεί να φαίνεται ότι τους γλιτώνει από το ψάξιμο  κερδίζοντας χρόνο αλλά μια τέτοια πρακτική διαφήμισης μπορεί  να αποδώσει μόνο από  τύχη.  Είναι πολύ πιθανό λοιπόν   η διαφήμιση να μην αποδίδει με αποτέλεσμα ο επαγγελματίας να οδηγηθεί σε αδιέξοδο

Η διαφήμιση και η προβολή εν γένει, δεν είναι ένα μαγικό ξόρκι που μπορεί να επιτύχει τα πάντα. Είναι όμως ένα δυνατό και απαραίτητο όπλο για κάθε επαγγελματία. Αρκεί βέβαια να ξέρει να τη χρησιμοποιεί.

Ας πάμε όμως στην πράξη.

Στα χρόνια της κρίσης θα έχετε και εσείς από την καθημερινή σας εμπειρία παρατηρήσει την αύξηση των διαφημιστικών μέσων. Πολλοί πελάτες μας συνεχώς παραπονιούνται ότι καθημερινά τους χτυπάνε την πόρτα διαφημιστές για οτιδήποτε μπορεί κάποιος να φανταστεί. Από ημερολόγια, ή χορηγούς σε αφίσες ή χορηγίες σε ομάδες ή έκτακτες εκδόσεις περιοδικών κ.ο.κ. Πρόσφατα  μάλιστα πολλοί επιχειρηματίες δέχονται και τηλέφωνα  από περιοδικά της Αθήνας τα οποία και αυτά λόγω την κρίσης…«αποκεντρώνονται» διαφημιστικά.

Το πρόβλημα με αυτόν το καταιγισμό διαφημιστικών μέσων είναι ότι ο επιχειρηματίας είναι πραγματικά δύσκολο να αξιολογήσει και να επιλέξει σωστά.

Η πραγματικότητα λοιπόν φέρνει το βασικό ερώτημα στην επιφάνεια ξανά και ξανά :

Ποιούς από όλους αυτούς που μας χτυπάνε την πόρτα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε;

Αφού πρώτα αφαιρέσουμε τους ανθρώπους εκείνους που λειτουργούν με τη λογική και τη μέθοδο της αρπαχτής που δεν είναι και μικρός ο αριθμούς τους, μένει ένας αριθμός μέσων που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε.

Ας ξεκινήσουμε από έναν βασικό κανόνα.

Κάθε μέσο έχει την αξία του.

Αν μπορούσαμε λοιπόν θα έπρεπε να εκμεταλλευτούμε την αξία του κάθε μέσου για την προβολή μας.  Δηλαδή, να διαφημιστούμε σε όλα;

Κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατο. Πολλές φορές λοιπόν αν όχι όλες, καλούμαστε να επιλέξουμε.

Και εδώ μπορούμε να κάνουμε 2 βασικά πράγματα.

  • Να ασχοληθούμε οι ίδιοι σοβαρά με το μέσο το οποίο θέλουμε να επιλέξουμε. Να συναντήσουμε τους ανθρώπους που θα αναλάβουν την διαφήμιση μας και να ακούσουμε τι έχουν να μας πουν. Να συζητήσουμε μαζί τους το σκεπτικό μας και να ακούσουμε προτάσεις για αυτό.  Φυσικά όπως προείπα, πολλοί επαγγελματίες λόγω φόρτου δεν δίνουν βάση σε αυτό το βήμα, δεν το παίρνουν πολύ σοβαρά με αποτέλεσμα να επιλέγουν κάτι με βάση την  τιμή,  με βάση την γνωριμία ή και με βάση τα θέλγητρα του πωλητή ή της πωλήτριας, όμως και τα 3 αυτά  στοιχεία είναι εξαιρετικάεπικίνδυνα για την απόδοση της προβολής τους.  **
  • Το δεύτερο και ίσως το πιο πρακτικό είναι να επιλέξετε έναν ειδικό ο οποίος θα κάνει τη δουλειά για σας. Που θα έρθει ο ίδιος σε επαφή με τα μέσα που έχετε διαθέσιμα, αφού πρώτα βέβαια συζητήσετε μαζί του τον σκοπό και τον στόχο που έχετε ως επιχείρηση. Έτσι θα πετύχετε 2 πράγματα.

Δε θα σπαταλήσετε χρόνο από την εργασία σας για μια έρευνα που πιθανόν να μην την κάνετε και σωστά και θα έχετε έναν άνθρωπο ο οποίος θα μπορεί να διαχειρίζεται το μπάτζετ σας με τον καλύτερο τρόπο ώστε να σας γλιτώσει και από διαφημιστικές κακοτοπιές.

Πολλές φορές στους πελάτες μου παρατηρώ ότι αυτό που περισσότερο εκτιμούν πέραν των marketing plan που σχεδιάζουμε μαζί,   είναι ο  χρόνος που κερδίζουν  από τη μη συναναστροφή με 2,3,4, και…ανθρώπους που θα έπρεπε να επικοινωνούν κάθε φορά ανάλογα με τα μέσα που θα επέλεγαν για την προβολή τους.

ΤIP OF THE DAY

Δώστε σημασία στην διαφήμιση σας. Ασχοληθείτε σοβαρά εσείς ο ίδιος με το πώς και το που ή επιλέξτε έναν ειδικό που θα σας βοηθήσει να κατανείμετε το μπάτζετ σας  ουσιαστικά και αποτελεσματικά χωρίς να σπαταλάτε εσείς το χρόνο σας.

Για οποιαδήποτε πρόταση ή απορία μην διστάσετε να επικοινωνήστε μαζί μου στο c.paparounis@gmail.com

Και μην ξεχνάτε

Διαφημίζομαι άρα υπάρχω

Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας

Καλή συνέχεια.

Χρήστος Παπαρούνης
(Msc) Management  & Marketing consultant.

* Υπάρχουν και άλλα βασικά ερωτήματα που πρέπει ο επαγγελματίας να απαντήσει πριν ξεκινήσει την διαφήμιση του όπως π.χ «που απευθύνομαι;» «Τι μήνυμα θέλω να περάσω;» κ.α

** Με τις παγίδες που συχνά πέφτουν οι επαγγελματίες στην απόφαση τους να διαφημιστούν να αναφερθούμε στον επόμενο κύκλο εκπομπών.

 

Χρήστος Παπαρούνης
About Χρήστος Παπαρούνης 16 Articles
Ο Χρήστος Παπαρούνης εργάζεται ως General Manager στην εταιρία Energy Media Group

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.