Ο μύθος: «Τι να την κάνω τη διαφήμιση; Με ξέρουν όλοι» – Ακούστε την εκπομπή της Τρίτης

Κάθε Τρίτη και Παρασκευή στις 11.55 το πρωί και στις 18.55 το απόγευμα ο Χρήστος Παπαρούνης   παρουσιάζει την επιστήμη του Management  με απλό τρόπο. Με παραδείγματα και απλά καθημερινά marketing  tips ξεκαθαρίζει έννοιες και διαλύει μύθους που πολλές φορές υπάρχουν στη σύγχρονη επιχειρηματικότητα.

Ακούστε την εκπομπή της Τρίτης:

ή διαβάστε την εκπομπή της Τρίτης:

Πρόσφατα ένας πωλητής ήρθε με το κεφάλι κατεβασμένο. Είχε μια από αυτές τις άσχημες εμπειρίες που συχνά αναφέρουν οι πωλητές,  όταν καλούνται να αντιμετωπίσουν έναν επαγγελματία  ο οποίος δηλώνει παντογνωσία και παντοδυναμία, οπότε δεν χρειάζεται και τη διαφήμιση!  Συνήθως τέτοιες αντιλήψεις έχουν  άνθρωποι που δεν έχουν ουσιαστική γνώση  αλλά λόγω της εμπειρίας τους  έχουν αποκτήσει μια υπερφίαλη τακτική και σιγουριά.  Μάλιστα ο πωλητής, μεταξύ άλλων, ανέφερε τον ακυρωτικό τρόπο που αντιμετώπισε ο εν λόγω επαγγελματίας   την αξία της  διαφήμισης.

Η εμπειρία , είναι ένα εξαιρετικό όπλο στα χέρια του επαγγελματία.  Όμως το πώς κάποιος θα αξιοποιήσει τη γνώση της εμπειρίας είναι κάτι τελείως διαφορετικό.  Γιατί , όπως στο παραπάνω παράδειγμα, μπορεί κάποιος να εκλάβει την εμπειρία ως παντοδυναμία και να λειτουργεί ακυρωτικά σε οτιδήποτε νέο και άλλος να την αξιοποιήσει ως απαραίτητο στοιχείο γνώσης και εξέλιξης.

Η ερώτηση λοιπόν είναι μια:  Έχω ανάγκη τη διαφήμιση ως επαγγελματίας;

Και η απάντηση  είναι πάντα ΝΑΙ.

Η διαφήμιση χρησιμοποιείται για πολλούς λόγους και εξυπηρετεί και πολλούς και διαφορετικούς στόχους.

Π.χ  Διαφήμιση χρειάζεται και ο εν λόγω επιχειρηματίας, ο … «γνωστός σε όλους», αλλά διαφήμιση χρειάζεται και ο νέος επαγγελματίας με τη νεοσύστατη επιχείρηση του. Aπλά η στόχευση είναι διαφορετική. Επομένως χρειάζονται και οι δύο την προβολή αλλά διαφορετικό τρόπο προσέγγισης.

Ένα από τα γνωστά επιχειρήματα των πωλητών είναι αυτό της Coca Cola. Το παράδειγμα αυτό είναι επίσης γνωστό και στα πανεπιστημιακά έδρανα  ως ένα πραγματικό case study εύκολο και κατανοητό.

Η γνωστή εταιρία αναψυκτικών, από τα πιο γνωστά brand names παγκοσμίως, δαπανά κάθε χρόνο ένα μεγάλο ποσό στη διαφήμιση αλλά και ένα ακόμα μεγαλύτερο στο σχεδιασμό της προβολής της.

Για σκεφτείτε… Αν η Coca Cola , ξαφνικά σταματήσει να  διαφημίζεται, τι πιστεύεται ότι θα συμβεί;

Φυσικά θα μου απαντήσετε ότι θα συνεχίσετε να αγοράζετε το προϊόν της έτσι και αλλιώς. Και θα έχετε δίκιο

Αλλά! Αυτό θα συμβεί για ένα συγκριμένο χρονικό διάστημα. Σιγά σιγά   η κεντρική εταιρία θα αντιληφθεί μείωση στα έσοδα της παγκοσμίως.  Μα γιατί θα μου πείτε; Δεν την ξέρουμε; Δεν την γνωρίζουμε;

Η  απάντηση στο πολύ λογικό αυτό ερώτημα είναι για τους επαγγελματίες που – όπως στο παράδειγμά μας στην αρχή, θεωρούν ότι δεν χρειάζονται τη διαφήμιση καθώς είναι επιτυχημένοι  ήδη – :

Όσο και αν σας φαίνεται περίεργο δεν πρέπει να παραγνωρίζετε  το ρόλο της διαφήμισης και προβολής εν γένει, σε ένα προϊόν σαν την COCA COLA.  Ένα μεγάλο μέρος της διείσδυσης της στην αγορά και στην συνείδηση του καταναλωτή οφείλεται στην επιθετική, συνεχόμενη και μελετημένη διαφήμιση της. Αλλά ακόμα και αν το μήνυμα της, εισβάλλει από μικρά παιδιά στο μυαλό μας, από ένα σημείο και μετά, αφού πάψει να διαφημίζεται, το μήνυμα αυτό  θα ατονήσει  και στη συνείδηση μας   σταδιακά  θα πάψει να υπάρχει.  Το μήνυμα λοιπόν, το αποτύπωμα αυτό της εταιρίας στην συνείδηση  εξαφανίζεται. Τόσο απλά.

Η ύφεση της εταιρίας θα  ενισχυθεί ακόμα περισσότερο από μια άλλη επιχείρηση,  ανάλογη,  η οποία συγχρόνως θα εκμεταλλευτεί το διαφημιστικό αυτό κενό και θα ακολουθήσει η ίδια μια επιθετική προβολή.

Μην αμφιβάλλετε λοιπόν  καθόλου, αν σε ένα τέτοιο casestudy ξαφνικά η Coca Cola δεν σας λέει τίποτα και στην καλύτερη περίπτωση  τη θυμάστε αμυδρά ως κάτι που σας συνδέει με το παρελθόν σας.

Αν λοιπόν μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο σε ένα κολοσσό που δαπανά τεράστια χρηματικά ποσά και σχεδιάζει καμπάνιες χρησιμοποιώντας επιστήμονες ακόμα και της νευροφυσιολογίας, τι πιστεύετε ότι μπορεί να συμβεί στη μικρή επιχείρηση της πόλης μας η οποία θεωρεί ότι η διαφήμιση δεν έχει λόγο ύπαρξης;

Φυσικά τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και προφανώς υπάρχουν πολλοί παράγοντες που παίζουν καθοριστικό ρόλο και οφείλουμε να εξετάζουμε. Αλλά να είστε απόλυτα σίγουροι ότι η διαφήμιση είναι η φωνή που διαλαλεί την  επιχειρηματική ύπαρξη σας.

Και ακόμα και αν μερικές συνήθως παραδοσιακές επιχειρήσεις δεν το πράττουν,  αποτελούν μια μειοψηφία. Το  να κάτσεις στη θέση σου και να περιμένεις να λειτουργήσουν όλα τυχαία ή από μόνα τους ή να εμπιστευτείς ότι η  δυναμική της επιχείρησης σου η οποία υπάρχει για διάφορους λόγους θα εξακολουθεί να υφίσταται με όπλο της αδράνεια σου,  δεν αποτελούν  λογική επιλογή. Και σίγουρα ακόμα και αν λειτουργήσει, θα είναι για λίγο και η αποτελεσματικότητα της δε θα μπορεί να συγκριθεί με μα σοβαρή επιχείρηση που ακούει, μαθαίνει, αξιολογεί και εξελίσσεται.

Quote of the day :          

Η ΑΠΆΝΤΗΣΗ στο ερώτημα ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΊΤΕ  είναι πάντα ΝΑΙ.

Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας

Για τυχόν απορίες, προβληματισμούς ή και προτάσεις μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο  c.paparounis@gmail.com

Και μην ξεχνάτε : Διαφημίζομαι άρα υπάρχω. 

Καλή συνέχεια

Χρήστος Παπαρούνης
(Msc) Management  & Marketing consultant.

Χρήστος Παπαρούνης
About Χρήστος Παπαρούνης 15 Articles
Ο Χρήστος Παπαρούνης εργάζεται ως General Manager στην εταιρία Energy Media Group

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.