ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καθηγητών Πρέβεζας: Κάλεσμα σε συγκέντρωση έξω από τα δικαστήρια

ΝΑ ΑΘΩΩΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ

Τετάρτη 2 Μαΐου 2018  

Æ Όλοι/-ες στην τρίωρη στάση εργασίας (8-11 π.μ.) της ΕΛΜΕ

ÆΌλοι/-ες 9 π.μ. συγκέντρωση έξω από τα δικαστήρια.

Την Τετάρτη 2 Μάη 2018 δικάζονται στο Πρωτοδικείο Πρέβεζας 9 διαδηλωτές, επειδή –μαζί με άλλους- τόλμησαν  να αποτρέψουν πλειστηριασμό κατοικίας. Ανάμεσα στους διωκόμενους είναι ο συνάδελφός μας Ταξιάρχης Κωστόγιαννης, φιλόλογος στο Μουσικό Σχολείο της πόλης μας και μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ.

Οι 9 αγωνιστές δικάζονται, επειδή τόλμησαν να πουν όχι την αρπαγή της λαϊκής κατοικίας∙ επειδή τόλμησαν να πουν όχι σε μια ακόμη έκφραση της βίαιη επίθεσης που δέχονται τα λαϊκά στρώματα και που έρχεται να προστεθεί στις κατασχέσεις λογαριασμών, στις διακοπές ρεύματος, νερού και στις εξώσεις. Δικάζονται και αποτελούν κομμάτι της «βιομηχανία διώξεων» που έχει στήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ενάντια στο κίνημα κατά των πλειστηριασμών σε όλη την Ελλάδα. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ταγμένη στο πλευρό των συμφερόντων της Ε.Ε., των τραπεζών και του κεφαλαίου στερεί από το λαό τη δουλειά, τον μισθό, την πρόσβαση στα βασικά κοινωνικά αγαθά και τις υπηρεσίες. Στην παιδεία εφαρμόζει την πολιτική των μηδενικών διορισμών, απολύει κατά χιλιάδες τους συναδέλφους αναπληρωτές και ωρομίσθιους, και με το αντιδραστικότατο νομοσχέδιο που κατεβάζει έρχεται να διαλύσει ό,τι έχει απομείνει από το δικαίωμα στη μόρφωση… Πρόθυμα, λοιπόν, χρησιμοποιεί την άγρια βία, την καταστολή των ΜΑΤ, των χημικών και τις δικαστικές διώξεις για να αντιμετωπίσει τη λαϊκή οργή.

Εμείς, ως εκπαιδευτικοί, που στις τάξεις μας επιδιώκουμε να διαμορφώνουμε ελεύθερα σκεπτόμενους ανθρώπους. Εμείς, που διδάσκουμε πως νόμιμο είναι μόνο το κοινωνικά δίκαιο. Εμείς, που ενθαρρύνουμε τους μαθητές μας να είναι ζωντανό κομμάτι της κοινωνικής και πολιτικής ζωής, να μην ανέχονται την αδικία και στη ζωή τους να είναι μαχητές, δεν μπορούμε να μένουμε σιωπηλοί απέναντι στην δίωξη των 9 συμπολιτών μας. Γι’ αυτό ακριβώς καλούμε κάθε συναδέλφισσα, κάθε συνάδελφο στη στάση εργασίας και στη συγκέντρωση έξω από τα δικαστήρια στις 9 το πρωί.

Να μην πάμε για μάθημα τις 3 εκείνες ώρες για να δώσουμε το καλύτερο μάθημα, αυτό της αγωνιστικότητας και της αλληλεγγύης.

Συναδέλφισσα, Συνάδελφε,

Δε μας μένει άλλος δρόμος παρά ο γενικευμένος δυναμικός, αποφασιστικός κι ανυποχώρητος αγώνας για την κατάργηση των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, την πραγματική προστασία της λαϊκής κατοικίας και περιουσίας και τη συνολική ανατροπή της κοινωνικής λαίλαπας που έχουν επιβάλει στη ζωή μας με κατάργηση των μνημονίων, με διαγραφή του δημόσιου χρέους, με κρατικοποίηση των τραπεζών, με έξοδο από το ευρώ και την Ε.Ε.

 (Επίσης, έχει καλεστεί συγκέντρωση αλληλεγγύης και έχει κηρυχθεί στάση εργασίας από τις 9 το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι από το Εργατικό Κέντρο Πρέβεζας και το νομαρχιακό παράρτημα της ΑΔΕΔΥ).

 

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

καθηγητών Πρέβεζας

Ομάδα Σύνταξης
About Ομάδα Σύνταξης 23174 Articles
To PrevezaToday.gr είναι μια σύγχρονη ενημερωτική ιστοσελίδα για όσα συμβαίνουν στην Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καθηγητών Πρέβεζας: ΟΧΙ στην εργασιακή ομηρία

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

καθηγητών Πρέβεζας

Φεβρουάριος 2018

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΟΜΗΡΙΑ

ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Κυβέρνηση, ΟΟΣΑ, Ε.Ε, Δ.Ν.Τ και οι πολιτικές συμμόρφωσης στις προσταγές τους, συνεχίζουν να χτυπούν το χώρο της εκπαίδευσης, υπονομεύοντας την ίδια στιγμή τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και καταπατώντας τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών εντείνοντας την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Η σημερινή πολιτική ηγεσία συνεχίζει απρόσκοπτα το δρόμο που χάραξαν η Διαμαντοπούλου, ο Αρβανιτόπουλος και ο Λοβέρδος με κύριο στόχοτην εξασφάλιση πόρων και τη δημιουργία ενός σχολείου με ταξικούς φραγμούς και με εκπαιδευτικούς-δούλους που υπακούουν και προσαρμόζονται στις απαιτήσεις τους.

Τα τελευταία χρόνια οι μνημονιακές κυβερνήσεις αύξησαν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, μείωσαν τους μισθούς μας, αύξησαν το διδακτικό ωράριο, κατάργησαν-συγχώνευσαν σχολεία και τμήματα, έκοψαν μαθήματα, κατάργησαν τις ώρες υπευθύνων εργαστηρίων, αύξησαν τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα, έκλεισαν τμήματα τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ και Ο.Π. στα ΓΕ.Λ, σταμάτησαν την Π.Δ.Σ., άλλαξαν τις αναθέσεις μαθημάτων και συνεχίζουν…

Η επιβολή του 30ωρου εργασιακού ωραρίου λειαίνει το έδαφος για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου που θα οδηγήσει σε νέες απολύσεις αναπληρωτών. Ταυτόχρονα συνδυάζεται με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και κατ’ επέκταση των εκπαιδευτικών, με στόχο την επίσπευση απολύσεων και τη διαμόρφωση ενός ασφυκτικού πλαισίου ελέγχου και πειθάρχησης.

Οι εξαγγελίες για το «Νέο Λύκειο» οδηγούν με ακρίβεια σε νέα συρρίκνωση εκπαιδευτικών και μαθητικού δυναμικού και επιπλέον ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.

Οι προγραμματιζόμενες νέες συγχωνεύσεις σχολείων και οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις τμημάτων γυρίζουν την πλάτη στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και ανοίγουν πάλι το δρόμο για επιπλέον μείωση της οργανικότητας των σχολείων και απολύσεις.

Η εργασία γίνεται σκλαβιά χωρίς δικαιώματα και η ανεργία πολιορκητικός κλοιός.

Η πολιτική επιλογή των κυβερνήσεων για μηδενικούς διορισμούς στην εκπαίδευση τα τελευταία 8 χρόνια, έχει ως αποτέλεσμα οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι συνάδελφοί μας να συγκροτούν πλέον το σκελετό του δημόσιου σχολείου και να είναι καταδικασμένοι να ζουν σε ένα καθεστώς συνεχούς εργασιακής ομηρίας και ανασφάλειας. Οι ελαστικά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι αποτελούν τα πιο πολύπαθα κομμάτια της εκπαίδευσης είναι κακοπληρωμένοι, ευέλικτοι, χωρίς στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα, ανήμποροι να σχεδιάσουν τον οποιοδήποτε οικογενειακό τους προγραμματισμό, χωρίς προοπτική αφού δεν γνωρίζουν αν, πότε και πού θα δουλέψουν και με τη Δαμόκλειο σπάθη της απόλυσης στο κεφάλι, μια πραγματικότητα που οδηγεί στην εξουθένωση και την εξόντωση. Μετά τη σκληρή και ψυχοφθόρα διαδικασία των αλλεπάλληλων διαγωνισμών του ΑΣΕΠ, τις προσωπικές και οικογενειακές θυσίες χρόνων, τη διαρκή μετακίνηση σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και τον εμπαιγμό από την πλευρά της κυβέρνησης για 20.000 διορισμούς, ήρθαν και οι εικόνες ντροπής με τους συναδέλφους στα νησιά  να κοιμούνται στις παραλίες, εικόνες που θίγουν την αξιοπρέπεια κάθε ανθρώπου!

Ταυτόχρονα η πολιτική επιλογή της αδιοριστίας μεταφέρεται σαν ατομική αδυναμία στον κάθε αδιόριστο ή αναπληρωτή, γιατί δεν έχει καλό βαθμό πτυχίου, δεν απέκτησε μεταπτυχιακό ή διδακτορικό, δεν συμμετείχε σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ κ.λ.π., μετατρέποντας τη συλλογική διεκδίκηση για σταθερή και μόνιμη εργασία σε ένα απέραντο ατομικό προσοντολόγιο και καλλιεργώντας συγχρόνως τη λογική του κοινωνικού αυτοματισμού και της διάσπασης των εργαζομένων.Η συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης να υπηρετήσει τα μνημόνια και την πολιτική ΕΕ – ΔΝΤ γεμίζουν τις τσέπες κεφαλαίου, τραπεζών και αγοράς, αφήνει ακάλυπτες τις μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες των μαθητών και οδηγεί τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς στον εργασιακό καιάδα.

Ας διδαχτούμε από την εμπειρία του κινήματος.

Η μαζική, ενωτική, αποφασιστική σύγκρουση των εκπαιδευτικών το 1998, ενάντια στην κυβέρνηση που προωθούσε τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και απαξίωνε το πτυχίο ως μοναδικό εφόδιο διορισμού, άνοιξε το δρόμο για υποχωρήσεις της κυβέρνησης με υλοποίηση μόνιμων διορισμών των αναπληρωτών, που χρόνια υπηρετούσαν στις εσχατιές της χώρας.

Οι μαζικές, αποφασιστικές κινητοποιήσεις το 2016 οδήγησαν στην απόσυρση της διάταξης Φίλη για πλαφόν στην προϋπηρεσία των αναπληρωτών.

Με την ίδια λογική καλούμε όλους και όλες τους συναδέλφους/σες να δώσουμε δυναμικό παρόν στις κινητοποιήσεις και τα συλλαλητήρια για τους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση:

Η αντοχή και η ανοχή μας τέλειωσαν!

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΟΜΗΡΙΑ!

Βάζουμε φρένο στον κατακερματισμό και τη διάσπαση, διεκδικούμε συλλογικά:

  • Κατάργηση του ν.3848
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών σε Ειδική και Γενική Αγωγή για την άμεση κάλυψη των 25.000 τουλάχιστον κενών στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση με βάση την προϋπηρεσία και το χρόνο κτήσης πτυχίου. Δεν μπαίνουμε σε κανένα παζάρι μορίων, δεν δεχόμαστε κανένα πλαφόν στην προϋπηρεσία, κανένα προσοντολόγιο.
  • Προσλήψεις αναπληρωτών αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη έκτακτων αναγκών.
  • Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων σε όλα τα επίπεδα.

και επιπλέον:

  • Σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς
  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα πριν του 2013 επίπεδα
  • 20 μαθητές στα τμήματα, 15 στις κατευθύνσεις, τα εργαστήρια και τα ξενόγλωσσα μαθήματα
  • Έναρξη της Ενισχυτικής διδασκαλίας και της Π.Δ.Σ. από την αρχή της χρονιάς

Ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι κοινός!

Παλεύουμε για το αναφαίρετο δικαίωμά μας στη μόνιμη και σταθερή εργασία!

ΟΛΟΙ/ΕΣ

ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΠΟ 23/2/2018

ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΤΙΣ 2/3/2018

Ομάδα Σύνταξης
About Ομάδα Σύνταξης 23174 Articles
To PrevezaToday.gr είναι μια σύγχρονη ενημερωτική ιστοσελίδα για όσα συμβαίνουν στην Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καθηγητών Πρέβεζας: Απ’ το «πανηγύρι της δημοκρατίας» … στο πάρτι της διαπλοκής!

Το υπουργείο Παιδείας και οι κατά τόπους διευθύνσεις της δευτεροβάθμιας (και πρωτοβάθμιας) εκπαίδευσης είχαν αναγγείλει, μετά βαΐων και κλάδων, την κρίση για τους υποψήφιους διευθυντές των σχολικών μονάδων.

Είχε αναγγελθεί με τυμπανοκρουσίες ότι παρά το γεγονός της αναίρεσης από το συμβούλιο επικρατείας του νόμου του 2015, σύμφωνα με τον οποίο μετρούσε για την επιλογή των διευθυντών η ψηφοφορία στους συλλόγους διδασκόντων, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα φρόντιζε να αποκαταστήσει τη δημοκρατική τάξη.

Ο τρόπος που επελέγη ήταν να κατασκευαστεί ένα σώμα αξιολογητών ανά σχολείο (όχι το σύνολο του συλλόγου διδασκόντων), κίνηση καθόλου τυχαία αφού έτσι θα αρχίσει να εμπεδώνεται το κλίμα αξιολόγησης από όλους μας. Η επιλογή του σώματος αυτού θα λαμβανόταν υπόψη από τα υπηρεσιακά συμβούλια και τους αιρετούς του κλάδου (με τη ρητή όμως δέσμευση της διοίκησης ότι η κρίση του « συλλόγου» θα ληφθεί υπόψη «συμβουλευτικά»). Αυτή η ψηφοφορία, σύμφωνα με τους κυβερνητικούς συνδικαλιστές θα ήταν «πανηγύρι της δημοκρατίας».

Όμως, οι τελικές κρίσεις θα βασίζονταν στα αντικειμενικά προσόντα των υποψηφίων συν τη «συνέντευξη» που θα έδιναν οι τελευταίοι στα υπηρεσιακά συμβούλια (μια παλιά και δοκιμασμένη μέθοδο των κυβερνήσεων του πάλαι ποτέ δικομματισμού ΠΑΣΟΚ/ΝΔ, ώστε να επιλέγονται οι «αρεστοί» στη διοίκηση, διεμβολίζοντας τον πίνακα κατάταξης με βάση τα αντικειμενικά προσόντα των υποψηφίων).

Όταν καταρτίστηκε ο τελικός πίνακας κατάταξης των υποψήφιων διευθυντών από τη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Πρέβεζας, μετά τις «συνεντεύξεις», ω! του θαύματος, ήρθε στο φως μια σειρά κατάταξης η οποία σε γενικές γραμμές αναιρούσε την κατάταξη των υποψηφίων σύμφωνα με τα αντικειμενικά τους προσόντα. Ειδική «μέριμνα», φαίνεται, ότι κατεβλήθη μέσω της συνέντευξης ώστε να προκύψει η επιθυμητή στη διοίκηση σειρά κατάταξης των υποψήφιων διευθυντών.

Ως Μετωπική Αριστερή Παρέμβαση δεν είχαμε καμιά αυταπάτη για το ρόλο και τις επιδιώξεις της διοίκησης.

Οι αιρετοί του κλάδου τη στάση κράτησαν;

Σε ερώτηση που έγινε προς τους αιρετούς, κατά τη διάρκεια ανοιχτής συνεδρίασης του ΔΣ της ΕΛΜΕ (21/07/2017 Με θέμα: ενημέρωση από τους αιρετούς για την στάση τους στις κρίσεις των διευθυντών) πώς, δηλαδή, βαθμολόγησαν οι αιρετοί συγκεκριμένους υποψηφίους που είχαν χαμηλή βαθμολογία, ο αιρετός της κυβερνητικής παράταξης αρνήθηκε να απαντήσει δηλώνοντας ότι αυτό είναι … «προσωπικό» και «απόρρητο». Δηλαδή, ο θεσμός του αιρετού- που σύμφωνα με παλαιότερη δήλωση του ιδίου- αποτελεί μια κατάκτηση του κλάδου και λειτουργεί «ως τα μάτια και τα αυτιά του κλάδου μέσα στο υπηρεσιακό συμβούλιο» κρίνει προσωπικά, η δε κρίση του είναι… «απόρρητη» και «μυστική», και ο κλάδος δεν έχει δικαίωμα να την πληροφορηθεί (!!!). (Δηλαδή θα φτάσουμε στο σημείο να πληροφορηθούμε τις κρίσεις των αιρετών με δικαστικές αποφάσεις; Τέτοια κατάντια;)

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Σε άλλη ερώτηση, αν βαθμολόγησαν με άριστα στην περίπτωση που ο υποψήφιος είχε την ομόφωνη θετική γνώμη του «συλλόγου» (τη θέση αυτή είχαν υπερασπιστεί ως μοναδικό κριτήριο για την βαθμολογία τους σε ανοιχτό Δ.Σ. της ΕΛΜΕ)  και πώς εξηγείται σ’ αυτή την περίπτωση, η χαμηλή βαθμολογία; Απάντησαν οι αιρετοί μας, ότι η κρίση είναι «προσωπική» (όπερ μεθερμηνευόμενο σημαίνει ότι όπου η απόφαση του «συλλόγου» μάς είναι αρεστή έχει καλώς, όπου δεν είναι, τότε τη γράφουμε στα παλιά μας τα παπούτσια. Πρόκειται περί της ίδιας «δημοκρατικής» αντίληψης που μετατρέπει το ΟΧΙ σε ΝΑΙ…).

Εν τη ρύμη του λόγου, έγινε ακόμη παραδεκτό ότι, όταν έκλειναν τα μικρόφωνα των μαγνητοφωνημένων πρακτικών, το υπηρεσιακό συμβούλιο προχωρούσε σε κρίσεις για το «πώς τα πήγε ο υποψήφιος», γεγονός απαράδεκτο, ακόμα και για τα διορισμένα μέλη, πόσο μάλλον για τους αιρετούς του κλάδου.

Μ΄ αυτά και μ’ αυτά, πρόκυψε μια μαγική εικόνα: ένας πίνακας κατάταξης των υποψηφίων, «μαγειρεμένος» με ένα πραγματικά «χειρουργικό» τρόπο και με ακρίβεια εκατοστού της ακέραιας μονάδας, όσον αφορά την πριμοδότηση των αρεστών του νέου διαπλεκόμενου κρατικού μηχανισμού.

Η ευθύνη για την κατάπτυστη διαδικασία της συνέντευξης βαρύνει σε μεγάλο βαθμό τους χθεσινούς και σημερινούς κυβερνητικούς των παρατάξεων ΣΥΝΕΚ και ΔΑΚΕ: συνήργησαν εξίσου στο ν’ ανατραπεί η σειρά κατάταξης των υποψηφίων με βάση τα αντικειμενικά τους προσόντα, και να αναδυθεί η  «μαγειρεμένη» μέσω της «συνέντευξης».

Ξεσκεπάζεται έτσι, η δημαγωγία και ο λαϊκισμός τους.

Η όλη διαδικασία θα ήταν απλώς κωμικοτραγική, εάν δεν ήταν ολοφάνερο ότι έρχονται ακόμα πιο μαύρες μέρες για τη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Αυτό είναι φυσικό και επόμενο μετά τις νέες μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για τα τερατώδη πλεονάσματα μέχρι το …2060 και την απόλυτη ευθυγράμμιση και υποταγή της στα κελεύσματα της ΕΕ/ΔΝΤ και του ντόπιου κεφαλαίου.

Ως εργαζόμενοι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οφείλουμε να αντιληφθούμε ότι όσο ο κλάδος κυριαρχείται από τον κυβερνητικό συνδικαλισμό (παλιό και καινούργιο) αυτός θα λειτουργεί παντού και πάντα σαν δεκανίκι της διοίκησης, παρά και ενάντια στα συμφέροντα του κλάδου.

Το προηγούμενο διάστημα, όταν δίναμε τη μάχη της απεργίας-αποχής από την όλη διαδικασία της αξιολόγησης των διευθυντών, λοιδορηθήκαμε από αυτούς τους κυβερνητικούς συνδικαλιστές ότι με τη στάση μας αρνούμασταν να «εκφραστεί ο κλάδος» και έτσι «εμποδίζαμε τη δημοκρατία» (και τα πανηγύρια της). Λοιδορηθήκαμε, όταν δηλώσαμε ότι οι αιρετοί δεν πρέπει, για κανένα απολύτως λόγο, να μπουν στη διαδικασία της αξιολόγησης των υποψηφίων διευθυντών. Ο ρόλος του αιρετού θα έπρεπε να είναι εντελώς διαφορετικός: ν’ αντιστέκεται  στην εφαρμογή των μνημονιακών ρυθμίσεων στην εκπαίδευση, να υπερασπίζεται τους συναδέλφους απέναντι στις αυθαιρεσίες της διοίκησης, να ξεσκεπάζει την όποια διαπλοκή και τις εξυπηρετήσεις ημετέρων.

Οι «τιμημένοι»   αιρετοί έπραξαν ακριβώς τα αντίθετα.

Διοίκηση, κυβερνητική παράταξη και χθεσινή κυβερνητική σε απόλυτη συνεργασία…

Τώρα, πώς θα εξηγήσουν στον κλάδο την κατάπτυστη στάση τους;

Φυσικά, δεν περιμένουμε καμία ουσιαστική απάντηση. Η στάση και οι ενέργειές τους είναι κόντρα και ενάντια στις σύγχρονές ανάγκες και το δικαίωμα της εργαζόμενης πλειοψηφίας και της νεολαίας για δημόσια δωρεάν παιδεία. Οι μαζικές ζωντανές γενικές συνελεύσεις και οι δυναμικές κινητοποιήσεις δίνουν πάντα την αρμόζουσα απάντηση. Το ίδιο θα γίνει και τώρα…

 

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

καθηγητών Πρέβεζας

Ομάδα Σύνταξης
About Ομάδα Σύνταξης 23174 Articles
To PrevezaToday.gr είναι μια σύγχρονη ενημερωτική ιστοσελίδα για όσα συμβαίνουν στην Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καθηγητών Πρέβεζας: Σχετικά με τη συνάντηση ΟΛΜΕ – Υπουργείου Παιδείας για τις ηλεκτρονικές εγγραφές στα ΕΠΑΛ

Στη συνάντηση του  Δ.Σ της ΟΛΜΕ με τον Υφυπουργό Παιδείας και το Δ/ντη Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Μπαξεβανάκη και Μουστάκα στις 14/6, επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις πως η νέα εγκύκλιος για την εγγραφή μαθητών και διαμόρφωση τμημάτων είναι άλλος ένας κρίκος στην αλυσίδα των μέτρων του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης  ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Είναι μέτρα για συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου, για την περιστολή του δημοσιονομικού κόστους και για την προώθηση των αντιδραστικών αλλαγών, που έχει συμφωνήσει με ΟΟΣΑ, ΔΝΤ και κεφάλαιο για τη δημόσια εκπαίδευση, καθώς και των προαπαιτούμενων του 4ου μνημόνιου, που έχουν ψηφιστεί.

Οι εγγραφές των μαθητών  πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι 30/6 σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για να κλείσουν τα τμήματα στο όνομα του προγραμματισμού της επόμενης χρονιάς. Μας ενημέρωσαν μάλιστα πως η ηλεκτρονική εγγραφή προχώρησε μόνο στα ΕΠΑΛ, γιατί δεν ήταν έτοιμη η γενική παιδεία να την υλοποιήσει από φέτος.

Επέμειναν στην ηλεκτρονική δήλωση εγγραφής από 21/6/2017 έως 23/6/2017 για τα ΕΠΑΛ, στο e-epal.minedu.gov.gr με ευθύνη των μαθητών και των γονιών με τους κωδικούς του taxisnet ή με τους κωδικούς του taxisnet των διευθυντών των σχολείων. Στο ίδιο σύστημα θα δηλώσουν προτίμηση και οι μαθητές των σχολείων, που ήδη φοιτούν, για την επανεγγραφή τους στην επόμενη τάξη. Στη δήλωση εγγραφής οι μαθητές μπορούν να δηλώσουν από ένα (1) έως τρία (3) σχολεία. Φυσικά όλα αυτά για όποιον μαθητή ενημερώθηκε έγκαιρα και πρόλαβε να εγγραφεί. Προφανώς, η κατάταξη των μαθητών δεν θα γίνει από το κάθε σχολείο, αλλά κεντρικά.

Όλοι οι υπόλοιποι (μετεξεταστέοι, αυτοί δεν πρόλαβαν ή δεν το έμαθαν) μπορούν να δηλώσουν την εγγραφή τους στο ίδιο ηλεκτρονικό σύστημα που θα ανοίξει και πάλι από 1 έως 7 Ιουλίου. Τότε όμως στο ηλεκτρονικό σύστημα θα φαίνονται τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες, των σχολείων που θα έχουν συμπληρώσει πάνω από το 80% του κατώτερου προβλεπόμενου αριθμού μαθητών και των ολιγομελών ειδικοτήτων της Γ’ τάξης ΕΠΑΛ, που θα έχουν εγκριθεί ήδη απ’ τους περιφερειακούς διευθυντές και απ’ τον υπουργό, όπου υπάρχει ανάγκη. Να σημειώσουμε ότι με νόμο αυτής της κυβέρνησης δεν θα υπάρχουν ολιγομελή τμήματα, τομέων και ειδικότητας στα ΕΠΑΛ, που εγκρίνεται η λειτουργία τους απ’ τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, παρά μόνο για το σχολικό έτος 2017-2018 και μόνο για την Γ’ ΕΠΑΛ.

Στην ουσία το ηλεκτρονικό σύστημα δήλωσης εγγραφής από 1/7/2017 έως 7/7/2017 θα καθοδηγεί τους μαθητές και τους γονείς τους να επιλέξουν ΕΠΑΛ, όπου τα τμήματα σε τομείς και ειδικότητες που ενδιαφέρουν τους μαθητές, λειτουργούν σίγουρα.

Είναι φανερό ότι πρόκειται για μια εφαρμογή, που αυτόματα θα καταργεί τμήματα τομείς και ειδικότητες. Μέχρι το τέλος Ιουλίου πρέπει να ολοκληρώνονται και τυπικά αυτές οι εγγραφές. Προφανώς όλα αυτά θα γίνουν στα «ανοιχτά σχολεία» του Ιουλίου. Όσοι θα εγγράφονται τον Σεπτέμβρη, θα εγγράφονται πλέον στα υπάρχοντα τμήματα.

Μετά απ’ όλα αυτά οι υπεύθυνοι του Υπουργείου προσπάθησαν να πείσουν πως η ηλεκτρονική δήλωση εγγραφής στα ΕΠΑΛ γίνεται για τη μείωση της γραφειοκρατίας, παρόλο που η ίδια η εγκύκλιος και οι οδηγίες που έφτασαν στα σχολεία, αποδεικνύουν το ανάποδο, αφού οφείλουν οι περισσότεροι γονείς και μαθητές να παρουσιαστούν στα ΕΠΑΛ για να κάνουν ηλεκτρονική δήλωση εγγραφής και από την 26η έως την 30ή Ιουνίου για την οριστική εγγραφή, ανανέωση εγγραφής ή μετεγγραφής στη σχολική μονάδα, στην οποία επιλέχθηκαν ηλεκτρονικά, προσκομίζοντας όσα δικαιολογητικά απαιτούνται κατά περίπτωση.

Οι Μπαξεβανάκης και Μουστάκας δεν μπόρεσαν να δώσουν καμιά πειστική απάντηση γιατί για πρώτη φορά οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν εγγράφονται στο ένα και μοναδικό σχολείο που επιθυμούν να φοιτήσουν, όπως γινόταν ως τώρα, αλλά πρέπει να επιλέξουν με σειρά προτίμησης έως 3 σχολεία. Είναι φανερό πως η πολύπαθη ΤΕΕ γίνεται το πεδίο εφαρμογής για πρώτη φορά της νεοσυντηρητικής απαίτησης του  ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ  για «ελεύθερη επιλογή» σχολείου και τη μετατροπή της δημόσιας εκπαίδευσης σε «πεδίο αγοράς προϊόντος». Από τους μαθητές των ΕΠΑΛ  ξεκινούν την εφαρμογή της πολιτικής που λέει πως θα φοιτάς στο σχολείο που «χωράς» και όχι στο σχολείο που είναι κοντά στο τόπο διαμονής σου. Καταργείται το αυτονόητο δικαίωμα το παιδί να πηγαίνει στο σχολείο του, στο ΕΠΑΛ, και αυτό θα πρέπει να του παρέχει τομείς, ειδικότητες και δασκάλους. Ο μαθητής  πλέον δε θεωρείται αυτονόητο πως θα τελειώσει το σχολείο που ξεκίνησε, αφού κάθε χρόνο θα επανεγγράφεται και θα «έχει προτεραιότητα»!!! στο σχολείο που φοιτά, με απαραίτητη προϋπόθεση να συμπληρώνεται ο ελάχιστος μαγικός αριθμός μαθητών για να λειτουργήσει ο τομέας και η ειδικότητα, που επιθυμεί κι έχει επιλέξει. Σε διαφορετική περίπτωση πρέπει να κάνει «νέα έρευνα αγοράς»  για να βρει σχολείο για την ειδικότητά του. Η ευθύνη είναι δική του και όχι του κράτους.

Η  πολιτική αυτή, που υλοποιεί μέσω  και της ηλεκτρονικής εγγραφής το Υπουργείο Παιδείας και υπερασπίστηκαν σθεναρά οι Μπαξεβανάκης και Μουστάκας, αποδεικνύει πως οι εγγραφές και η συνολική λειτουργία των ΕΠΑΛ πλέον ακολουθούν τη διαδικασία της μη τυπικής εκπαίδευσης των ΙΕΚ, ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ κλπ. Στην πράξη αποκαλύπτεται τι σημαίνει ο ολιστικός τρόπος αντιμετώπισης της ΕΕΚ και η διοικητική ενοποίηση των ΕΠΑΛ με τη Δια βίου μάθηση.

Όσο και αν προσπάθησαν να πείσουν για την στήριξη της ΤΕΕ είναι φανερό πως  οδηγούμαστε σε κλείσιμο των μικρών ΕΠΑΛ αφού με τους όρους, που διαμορφώνουν, θα επιβιώσουν μόνο τα μεγάλα ΕΠΑΛ, που θα μπορούν να καλύπτουν τις επιλογές των μαθητών. Είναι φανερό πως ένα κομμάτι των μαθητών, που αποτελεί το πιο χτυπημένο από την κρίση, θα εγκαταλείψει το σχολείο αφού θα αδυνατεί να ξεπεράσει όλους αυτούς τους σκοπέλους για να τελειώσει το σχολείο.

Και όταν η ηγεσία του Υπουργείου δεν μπόρεσε να πείσει με τα επιχειρήματα της, έριξε τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς. Η ηλεκτρονική έγγραφή έγινε για να επιλέγουν το τομέα και την ειδικότητα που θέλουν και να μην τους πιέζουν οι καθηγητές να διαλέξουν άλλη, για να μπει τάξη στα ΕΠΑΛ και αναφέρθηκαν κι όλα τα παλιά και χιλιοειπωμένα επιχειρήματα. Και αφού δεν έπεισαν και πάλι γιατί αντικρούστηκαν τότε ο Μπαξεβανάκης προχώρησε σε μια αήθη επίθεση – κατά τα πρότυπα του πρόσφατου Δ.Τ. του Υπουργείου Παιδείας – κατηγορώντας όσους καταγγέλλουν την πολιτική τους και τη συγκεκριμένη εγκύκλιο ως κινδυνολόγους, που δυσφημούν την επαγγελματική εκπαίδευση,  ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τη στηρίζει!!

Συναδέλφοι/ισσες,

Δεν είμαστε εμείς οι κινδυνολόγοι. Αυτοί είναι που υλοποιούν πιστά, μεθοδικά και βίαια την αλλαγή του DNA του δημόσιου σχολείου σύμφωνα με την πολιτική ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-κεφαλαίου. Αυτοί είναι που θέλουν να  λεηλατήσουν τα  μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Αυτοί που το επόμενο διάστημα ετοιμάζονται να ανακοινώσουν το νέο αντιδραστικό Λύκειο, την αυτοξιολόγηση και όλο το αντιδραστικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων, προσδοκώντας να γλυτώσουν τις αντιδράσεις εξαιτίας της καλοκαιρινής ραστώνης.

Τώρα πρέπει να ξαναπιάσουμε το νήμα των μαχητικών αποφασιστικών ανατρεπτικών αγώνων μας. Υλοποιούν τη βάρβαρη πολιτική τους γιατί δε νιώθουν την καυτή ανάσα μας. Γιατί η υπόγεια αγανάκτηση και οργή δεν έχει γίνει μαχητικό κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής τους.

Οργανώνουμε τις κινητοποιήσεις μας. Καλούμε:

– τις ΕΛΜΕ μέσω των Συλλόγων Διδασκόντων, να ενημερώσουν γονείς και μαθητές.

– Συμμετοχή όλων των συναδέλφων, γονιών, μαθητών στην παράσταση διαμαρτυρίας που καλεί η ΕΛΜΕ Πρέβεζας την Τετάρτη 21/6/2017, 11:00 π.μ. στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Πρέβεζας.

– Με Γ.Σ. για να οργανώσουμε παραπέρα τον αγώνα μας.

Ομάδα Σύνταξης
About Ομάδα Σύνταξης 23174 Articles
To PrevezaToday.gr είναι μια σύγχρονη ενημερωτική ιστοσελίδα για όσα συμβαίνουν στην Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καθηγητών Πρέβεζας: Ησυχία! Η ΟΛΜΕ κοιμάται!

Σχετικά με την επιλογή των

νέων διευθυντών στα σχολεία

Συνάδελφοι,

Έπειτα από τρεις συνεδριάσεις του ΔΣ της ΟΛΜΕ και έπειτα από τις συνεχείς αναβολές που προκάλεσε η ΔΑΚΕ και στις οποίες συνηγόρησαν οι ΣΥΝΕΚ, ροκανίζοντας το χρόνο, τελικά η συνδικαλιστική ηγεσία του κλάδου αποφάσισε πως πρέπει να μείνει βουβή απέναντι στην πρώτη επιχείρηση επιβολής της αξιολόγησης επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ που ξεκινά τις επόμενες ημέρες με όχημα την επιλογή των νέων διευθυντών στα σχολεία.

 

Η παράταξη της ΔΑΚΕ αφού μελέτησε σε βάθος το νέο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο δεν γνώριζε τις προηγούμενες ημέρες, ανακάλυψε πως τελικά δεν την ικανοποιεί ο τρόπος μοριοδότησης(!) των υποψήφιων διευθυντών. Επίσης, «διαμαρτυρήθηκε» διότι η συμμετοχή των Συλλόγων Διδασκόντων είναι  «ανεπαρκής»  και «αντιεπιστημονική» ενώ διαπίστωσαν πως «δεν υπάρχει τράπεζα ερωτήσεων» που θα αξιοποιηθεί στη διαδικασία των συνεντεύξεων. Κατά τα άλλα πρότειναν να «παγώσει» ο νόμος και να ανοίξει διάλογος με το υπουργείο Παιδείας για το σύστημα επιλογής των στελεχών συνολικά.

 

Από τη μεριά τους οι ΣΥΝΕΚ, αφού κατακεραύνωσαν το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο (καθηκοντολόγιο, Ν3848 κλπ) και εξαπέλυσαν μύδρους κατά του νέου τρόπου επιλογής των διευθυντών, τελικά ευθυγραμμίστηκαν με την πολιτική του υπουργείου Παιδείας. Χρησιμοποιώντας προσχήματα όπως την λεγόμενη «μυστικότητα» της γνώμης του Συλλόγου Διδασκόντων, επεδίωξαν να εξωραΐσουν την νέα αξιολόγηση. Θεώρησαν μάλιστα πως η φόρμα αποτίμησης «συμφωνώ – διαφωνώ» αποτελεί μια «σαφή διατύπωση γνώμης του Συλλόγου Διδασκόντων». Καλούν τώρα τον κλάδο να μπει στη διαδικασία της περίφημης «γνωμοδότησης», δηλαδή, να αρχίσει να εμπεδώνει «την κουλτούρα της αξιολόγησης», όπως διαρκώς μας υπενθυμίζουν οι κ. Λιάκος – Γαβρόγλου. Είναι μεγαλειώδης αντίφαση από τη μια πλευρά να εγκαλούν οι ΣΥΝΕΚ το υπουργείο πως «απαξιώνει την έκφραση γνώμης του Συλλόγου Διδασκόντων» και την ίδια στιγμή να καλούν τον κλάδο να νομιμοποιήσει αυτήν την πολιτική με τη συμμετοχή του σε μια απαξιωτική διαδικασία! Ο κ. Γαβρόγλου μάλιστα σε ραδιοφωνική συνέντευξη ξεκαθαρίζει κατηγορηματικά πως η  γνωμοδότηση δεν μοριοδοτεί τον υποψήφιο διευθυντή και η τελική επιλογή είναι στα χέρια της  ειδικής αρμόδιας επιτροπής!!!. Με άλλα λόγια η συνέντευξη είναι αυτή που θα κρίνει ποιος θα γίνει Διευθυντής, όπως γινόταν πάντα και όπως έγινε και με τους δ/ντες εκπαίδευσης πρόσφατα, παρόλο που τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας μοριοδοτούνταν.

Οι «φόρμες αποτίμησης», με βάση το νόμο, θα συμπληρωθούν για όλους τους εκπαιδευτικούς που βάζουν υποψηφιότητα  για δ/ντες  από κάθε σχολείο και για όποιο σχολείο επιθυμούν και όχι μόνο για όσους είναι ήδη δ/ντές. Όμως, οι ΣΥΝΕΚ σπέρνουν συνειδητά σύγχυση υποστηρίζοντας πως οι εκπαιδευτικοί θα γνωμοδοτήσουν για το διευθυντή του σχολείου τους. Στην πράξη κρύβουν πως ξεκινάει η διαδικασία της ατομικής  αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς, όπου όλοι θα αξιολογούν όλους. Κρύβουν αυτοί, που τάχα κόπτονται για τη γνώμη και τον κυρίαρχο ρόλο του συλλόγου διδασκόντων, πως το σχολείο θα μετατραπεί σε αρένα ανταγωνιστικών σχέσεων  μεταξύ των συναδέλφων.

Συνάδελφοι,

Τόσο οι ΣΥΝΕΚ όσο και η ΔΑΚΕ αποκρύπτουν επιμελώς και επιχειρούν να συσκοτίσουν το πραγματικό περιεχόμενο του νέου νόμου για την επιλογή των διευθυντών στα σχολεία. Η πολιτική αυτή είναι απολύτως εναρμονισμένη με τα ψηφισμένα μνημονιακά μέτρα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για την εφαρμογή της αξιολόγησης σε όλη την έκταση του Δημοσίου. Άλλωστε αποτελεί ρητή δέσμευση της κυβέρνησης πως «κάθε διαδικασία αξιολόγησης στην εκπαίδευση πρέπει να εναρμονίζεται με το ισχύον πλαίσιο του Δημοσίου».  Ο νέος νόμος αποτελεί το πρώτο βήμα για την εφαρμογή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, ενώ κυβέρνηση και υπουργείο μεθοδεύουν την επιβολή της περίφημης «αυτοαξιολόγησης» της σχολικής μονάδας και της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Συνάδελφοι,

Είναι αναγκαίο να εκφράσουμε με τον πιο αποφασιστικό τρόπο την αντίθεσή μας στην πολιτική που ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου στην εκπαίδευση στρώνοντας ταυτόχρονα το δρόμο για την αξιολόγηση. Συντεταγμένα, αποφασιστικά και με την ευθύνη των ΕΛΜΕ καλούμε:

 

Τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου να μην συμμετάσχουν με τη βαθμολογία τους, βάζοντας «παύλα», στις αξιολογικές κρίσεις των υποψήφιων διευθυντών στις επικείμενες συνεδριάσεις των “διευρυμένων” ΠΥΣΔΕ.

– Τους Συλλόγους Διδασκόντων να καταγγείλουν και να απέχουν από τις προσχηματικές και δήθεν γνωμοδοτικές συνεδριάσεις αξιολόγησης για τους υποψήφιους διευθυντές. Να μην συμπληρώσουν τις περίφημες «φόρμες αποτίμησης».

– Υλοποιούμε την απόφαση της ΑΔΕΔΥ για “απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης” των νόμων Βερναδάκη (4369/2016) και επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων (4473/2017).

– Οργανώνουμε την πάλη μας ενάντια στην επιχειρούμενη επιβολή της αξιολόγησης με έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις του κλάδου!

 

Με μαζικό και αποφασιστικό αγώνα να αποτρέψουμε τη νέα απόπειρα επιβολής της αξιολόγησης!

Κάτω η αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ!

 

Ιούνης 2017

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις

Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ

Ομάδα Σύνταξης
About Ομάδα Σύνταξης 23174 Articles
To PrevezaToday.gr είναι μια σύγχρονη ενημερωτική ιστοσελίδα για όσα συμβαίνουν στην Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.