Διαφήμιση – Ένα εργαλείο επικοινωνίας του marketing. Του Χρήστου Παπαρούνη

Σε καθεστώτα ελεύθερης οικονομίας ο ρόλος της διαφήμισης είναι εξαιρετικά σημαντικός καθώς  αποτελεί ένα απαραίτητο   «εργαλείο» επικοινωνίας του σύγχρονου marketing και ένα σημαντικό όπλο στα χέρια του Manager.

Manager όμως δεν είναι μόνο ο ρόλος που έχει κάποιος ως υπεύθυνος σε ανάλογο τμήμα μιας μεγάλης εταιρίας. Manager είναι ο κάθε επαγγελματίας στην προσωποκεντρική επιχείρηση του όπου εκτελεί συγχρόνως και καθήκοντα διαφημιστή, πωλητή και Pr.             Έτσι, καθημερινά καλείται να λύσει προβλήματα και να εφαρμόσει πρακτικές που  εταιρίες έχουν ειδικά τμήματα και εξειδικευμένους ανθρώπους για να το κάνουν.

Είναι σημαντικό λοιπόν ο κάθε επιχειρηματίας να γνωρίζει κάποια βασικά πράγματα χωρίς να πέφτει θύμα παραπληροφόρησης, ελλιπούς ενημέρωσης και υπερβολικής σιγουριάς σχετικά με το Marketing, τη διαφήμιση και την προβολή του εν γένει. 

Διαφήμιση ≠ Προβολή

Στο προηγούμενο άρθρο μου ξεκαθαρίσαμε τι είναι διαφήμιση. Η διαφήμιση πολλές φορές συγχέεται εννοιολογικά με την προβολή.  Η προβολή δεν είναι απόλυτα όμοια με τη διαφήμιση. Κάθε διαφήμιση όμως είναι προβολή. Κάθε προβολή όμως δεν είναι  απαραίτητα διαφήμιση. Και αυτό γιατί η προβολή έχει μια μεγάλη γκάμα σε ότι αφορά τον τρόπο που ενεργεί. Άλλοι από αυτούς τους τρόπους έχουν σαφές περιεχόμενο και χαρακτήρα (π.χ η σηματοδότηση και η διακόσμηση βιτρινών καταστημάτων, η συσκευασία,   το υλικό προβολής στα σημεία πώλησης, τα ενημερωτικά φυλλάδια κτλ). Άλλοι τρόποι προβολής όμως είναι ασαφείς  , όπως πχ τα μαύρα (BOLD) γράμματα σε κείμενα,    ή ακόμη και μια γυμνιστική παρέλαση σε πολυσύχναστα σημεία ή μια τρομοκρατική εκβίαση της δημοσιότητας. Όλα  αυτά αποτελούν τρόπους προβολής. Τίποτα απ’ αυτά όμως δεν είναι διαφήμιση.  Με λίγα λόγια η προβολή είναι μια πιο γενική έννοια και περιλαμβάνει τη διαφήμιση.

Αφού έχουμε λοιπόν ξεκαθαρίσει κάποιους όρους που όσο και αν φαίνεται λίγο θεωρητικό, θα διαπιστώσετε στη συνέχεια ότι θα μας χρειαστούν, από την επόμενη εβδομάδα θα μπορούμε να απαντήσουμε σε βασικές και πρακτικές  ερωτήσεις όπως αν τελικά χρειάζεται η διαφήμιση, αν είναι το μεγαλύτερο όπλο του επιχειρηματία  ή μπορεί μια επιχείρηση να ζήσει και χωρίς αυτή, κ.α

 

Για τυχόν απορίες, προβληματισμούς ή και προτάσεις μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο  e-mail c.paparounis@gmail.com  

Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας. Τα λέμε την επόμενη εβδομάδα.

Χρήστος Παπαρούνης
(Msc) Management  & Marketing consultant.

Χρήστος Παπαρούνης
About Χρήστος Παπαρούνης 3 Articles
Ο Χρήστος Παπαρούνης εργάζεται ως General Manager στην εταιρία Energy Media Group

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*